Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast ibland är det oundvikligt. Jag har tillbringat ca 20 år med mitt ex. Jag skulle få väldigt lite att prata om, om jag inte får nämna det.
Naturligtvis är det så men om jag går på date 1, 2 och 3 och då pratar om lättsamma saker jag gjort/upplevt så behöver jag ju inte alltid pränta in vem jag gjort dem med?
I ett senare skede är det ju oundvikligt men just om jag berättar om en spännande resa jag gjort tex så är ju inte sällskapet det centrala i den historien.

Nu drev jag och min exman även ett företag ihop och umgicks således också som arbetskamrater. Det behöver naturligtvis inte betyda att jag måste nämna honom i var och varannan mening, men det är inte alldeles enkelt att utelämna honom om jag ska berätta något ur mitt förflutna.

Däremot ältar jag inte honom på något vis.

Det här med att inte höra av sig/dra sig ur......

Min teori är att "på nätet" blir det inte lika verkligt på något sätt som IRL. Lite avtrubbat. Det är så lätt att ta kontakt och inleda dialoger som snabbt kan spinna på rätt långt i uppmålade bilder och förhoppningar hos båda. Sen vid riktiga möten inser nog många att de dragit på förstora växlar och inte kan/vill leverera det som var lätt att lova och tro bakom dataskärmen.
Då blir det lika lätt att dra sig ur bakom skärmen som det var att hoppa på tåget.

Om man jämför med att börja dejta en arbetskamrat, en vän genom kompisgänget eller liknade så tror jag tyvärr att det är lättare att dra på fegisvis när man inte behöver träffa personen på riktigt mer.

Bara min teori.....

Jag tror du kan ha rätt, men i mitt fall har det inte med nätet att göra, då jag inte träffat någon på nätet utan endast irl och oftast har vi haft gemensamma vänner.

Vansinnigt osexigt!!

Nu till annat.....Äntligen har jag fått ett jättekul och intressant medelande och karln såg bra ut och bor nära! Halleluja!!
Så kollade jag in "fakta" och ser att han har kryssat i kristen.
Man kan inte vara mer otroende än mig. Jag är inte ens med i svenska kyrkan och jag svär... en hel del.

Får nysta lite i det där. Alltid är det något. Den karln som jag skrev med innan föll på allergi.
Äsch, det behöver kanske inte betyda så mkt! Jag hade ikryssat protestant när jag hängde på MP. För det är jag ju, men jag är inte troende och går inte i kyrkan, men jag är inte heller ateist.
Svär gör jag iof. inte, men det är mest för att jag tycker att det låter illa. :)

Det där med att inte höra av sig är vansinnigt irriterande.
Gick in på HP bara för att kolla läget, skrev till en som såg ytterst trevlig ut, samma intressen osv. Precis då hörde dejten av sig :p

Men fick svar nästan direkt av killen jag skrev till igår, ser bra ut, trevlig och pratsam och varken röker eller snusar.

@tigerflicka grattis till lägenheten och lycka till på intervjun!

Senast ändrad:
Det där med att inte höra av sig är vansinnigt irriterande.
Gick in på HP bara för att kolla läget, skrev till en som såg ytterst trevlig ut, samma intressen osv. Precis då hörde dejten av sig :p

Men fick svar nästan direkt av killen jag skrev till igår, ser bra ut, trevlig och pratsam och varken röker eller snusar.

Ha ha, vad roligt! Kul att han hörde av sig och extra kul att du hittade någon till som är intressant. :D

Naturligtvis är det så men om jag går på date 1, 2 och 3 och då pratar om lättsamma saker jag gjort/upplevt så behöver jag ju inte alltid pränta in vem jag gjort dem med?
I ett senare skede är det ju oundvikligt men just om jag berättar om en spännande resa jag gjort tex så är ju inte sällskapet det centrala i den historien.
Näver att jag skulle censurera mig på den punkten. Gäller det att berätta en sak som jag gjorde tillsammans med exet så skulle jag inte tveka att nämna honom. Däremot skulle jag varken a) förklara hur fantastisk han var eller b) förklara vilket jävla stolpskott han var.

Jag tycker fortfarande att det var en osmidig kommentar helt oberoende av om han varit intresserad av mig eller inte. Det handlar inte om att se möten mellan människor som en parningsdans utan om att den typen av kommentarer lätt sårar. Även om de inte är menade att göra det.

Om vi vänder på det så skulle jag aldrig vare sig på skämt eller allvar säga att det inte finns några snygga singelkillar i stan när jag sitter bredvid en singelkille från stan. Kompis eller inte.

Ja, det förstod jag av ditt första inlägg. Men där tycker vi olika, helt enkelt.

Snarare är det väl ett enkelt litet svartsjuketest: om en dejt reagerar negativt för att man neutralt/vänligt omnämner något av sina ex i något sammanhang, är hen troligen så svartsjuk att det är hopplöst att vara ihop med vederbörande.

Ha ha, vad roligt! Kul att han hörde av sig och extra kul att du hittade någon till som är intressant. :D
Ja :D
En riktig hälsofantast verkligen, tränar 5 dgr i veckan, varken röker eller snusar och är ute jämt. Hund har han också.

Angående att prata om sina ex, det är väl inget man tar upp som ämne med en partner så, men det är ju ändå en del av ens liv så att censurera bort det totalt känns lite extremt.

@Frokennorlin verkligen pluspoäng där :D

Jag får bara en massa "smiles" från män i tjotahejti eller män som söker en kvinna som är 20 år yngre än vad jag är. Känns fullkomligt meningslöst att börja prata med dem.

Och jag bor ändå inte i obygden. Har en relativt stor stad i närheten.

Näver att jag skulle censurera mig på den punkten. Gäller det att berätta en sak som jag gjorde tillsammans med exet så skulle jag inte tveka att nämna honom. Däremot skulle jag varken a) förklara hur fantastisk han var eller b) förklara vilket jävla stolpskott han var.
Jag är inte heller speciellt självcensurerande utan poängen var ju just att jag inte kände behov av att just pränta in vem jag gjort vad med.
Jag är så självupptagen att jag förutsätter att det mig de vill veta mer om, inte vem jag gjort vad med! :p

Jag är inte heller speciellt självcensurerande utan poängen var ju just att jag inte kände behov av att just pränta in vem jag gjort vad med.
Jag är så självupptagen att jag förutsätter att det mig de vill veta mer om, inte vem jag gjort vad med! :p
Men vem har sagt nåt om att pränta in nåt?

Jag har hört att det är totalt no-no att nämna ex eller gamla dejter när man träffar nån. En gång var jag på en dejt där killen helt plötsligt sa "Men oj, VÄRST vad du har träffat killar då!" efter att jag berättat en rolig anekdot om världens nästsämsta dejt. Tydligen blev det "för mycket" eftersom han också visste att jag hade ett ex. För min del var det det bästa jag kunde gjort, råka berätta den anekdoten, för där slapp jag mig besväret att umgås med nån jävla typ som blir hysterisk över ex och gamla dejter. Orka.

Men vem har sagt nåt om att pränta in nåt?
Det var ju det som var grejen? Att jag inte tyckte det var nödvändigt i sammanhanget "diskutera ex på date eller ej". Alltså, jag tycker andra människor i mitt liv (ffa om de är ex) är ganska ospännande att prata om på en tidig date öht.

Och herregud, jag orkar inte använda det som någon slags "test" heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 484
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023