Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och på tal om namn så heter alla jag blir intresserad av samma som min exman.
Men nu har jag lyckats hitta två (!) med andra namn. Är det ett sign, månne? :)

Ja, det är högst besynnerligt. Om man inte orkar presentera sig i profilen men gör sig besväret med att skicka ett mail - kan man inte åtminstone bemöda sig med att göra en presentation i mailet då?

För att inte tala om alla som bara kollar bilder och skiter högaktningsfullt i vad jag har skrivit i min profiltext.
Nej, jag är inte intresserad av att kn*ulla runt, nej jag är inte intresserad av gifta män, nej jag är faktiskt inte intresserad av 20-åringar.
*suck*
Precis, mycket märkligt.
Har märkt att pratar man med folk som är jämngamla med en själv, så tar det bara ett par mess så är ämnet helt instyrt på sex. Det är så uppenbart att de bara är ute efter ett tillfälligt ligg.

Nä, nu måste jag få spy ur mig lite frustration - VAFAN är det för fel på dom som utan vare sig profiltext eller bild mailar och tror att man ska vara intresserad av en dejt när dom inte ens i mailet kan lyckas komma med något som gör en lite intresserad?!?

När jag påpekade nu för den sista i raden som gjorde så, att det verkligen inte finns något som väcker mitt intresse fick jag till svar

"jag har inget foto just nu,annars 183 85kg och ljus,men ring gärna nu 073-xxxxxx"

:banghead:

Jag har skrivit i min press att jag svarar bara de med foto och en presentation och att ett mail behöver innehålla mer än 5 ord för att väcka mitt intresse.
Nu hjälps ju inte det alltid men då känner jag att jag kan ignorera med gott samvete.

Och på tal om namn så heter alla jag blir intresserad av samma som min exman.
Men nu har jag lyckats hitta två (!) med andra namn. Är det ett sign, månne? :)

Men det är praktiskt att köra på samma namn om och om igen. Man säger sällan fel :grin:

Det är verkligen sant. För det finns inget värre än att råka säga fel namn.

Mmmm....den grodan har jag gjort.... i sämsta möjliga läge. Och då var det just detta namn jag sa. Lika bra och fortsätta på det namnet :up:

Det undrar jag också, skriv lite om er själva alla fall liksom. Eller de som har flera bilder och inte ett ord i presentationen. Vad är tanken då, att de är så gudasnygga att de inte behöver skriva nåt?
Jag sprang förbi en killes profil som jag känner när jag var i nätdejtingträsket. Det är en toppenkille på alla sätt och vis, riktigt snygg t o m. Men hans presentation var inte mycket att hänga i granen. Dålig bild och tunn, felstavad presentation. Varje gång såna dissas här så tänker jag på vilka guldkorn vi går miste om bara för att de inte har förmåga att "tränga igenom rutan".

Jag sprang förbi en killes profil som jag känner när jag var i nätdejtingträsket. Det är en toppenkille på alla sätt och vis, riktigt snygg t o m. Men hans presentation var inte mycket att hänga i granen. Dålig bild och tunn, felstavad presentation. Varje gång såna dissas här så tänker jag på vilka guldkorn vi går miste om bara för att de inte har förmåga att "tränga igenom rutan".

Ja, det där är bra tragiskt. Och så finns det fullkomliga skitstövlar som lyckas väldigt väl bara för att dom är duktiga på att "sälja in sig".

Ja, det där är bra tragiskt. Och så finns det fullkomliga skitstövlar som lyckas väldigt väl bara för att dom är duktiga på att "sälja in sig".
Det är jättesynd, kan ju vara jättebra killar men som låter skittråkiga för att de skriver så tunna presentationer.
Då är det ju tyvärr rötäggen som syns.

Håller med! Det är inte lätt att skriva "rätt" saker och presentera sig på ett sätt som gör att man framstår som den man är. Och det är ju ömsesidigt. Så att träffas på riktigt är ju grejen.

Apropå självkänsla så måste jag säga att jag är väldigt impad av motorcykelracingföraren/ MTB/ lite alltmöjligtsomgårfort-föraren Guy Martin som syns en hel del i Norsk TV, han har bland annat ett program där han slår olika hastighetsrekord. Sällan man ser en så avslappnad, trygg och naturlig människa. Och så är det enormt attraktivt i mina ögon med personer som är passionerade för något. En bra målbild kanske: Att bli mer som Guy Martin :)

Så vill jag vara, och när jag är med folk jag känner mig riktigt trygg och på samma våglängd med så är jag så, men vill bli såpass bekväm i alla lägen och strunta i hur jag uppfattas och vad folk kanske tänker. Min personlighet är att jag pratar en massa, ofta säger vad jag tänker och är ganska utåtriktad, (tro det eller ej av alla halvintroverta skumma saker jag skrivit här sista året) men av någon märklig anledning klarar jag inte av att släppa fram det i alla lägen och det är något jag jobbar med. Min andra sida som tagit över de senaste åren när jag inte mått så bra är mycket mer försiktig.

Jag vill träffa en likasinnad människa att leva med, som pratar och skrattar mycket och inte tycker att jag är "jobbig" när jag tar plats, och vill också ha fler sådana att hänga med, för såna typer får mig att känna mig avslappnad och naturlig själv, det smittar av sig. Det är ganska sällan jag träffar på dem av någon anledning. Men det händer, senast i somras med en kanontrevlig typ som det klickade direkt med på ett vandrarhem utomlands, vi pratade en stund och gick sedan ut och spontanfikade i flera timmar, och jag kände direkt att det var en "sån". Sedan reste vi åt varsitt håll, men det var kul att påminnas om att de finns och att jag inte stöter bort dem om de dyker upp, eller förvandlas till den blygare delen av mig själv. Så det finns ju hopp. Måste bara träffa någon likasinnad som dessutom kan vara stark när jag inte är det och står ut med att jag har lite "issues" som jag jobbar med.

Vad tycker ni om en dejt som nu är 10 min sen?
Står och väntar på den kristna dejten och jag fryser. Om 10 min går jag....

Vad tycker ni om en dejt som nu är 10 min sen?
Står och väntar på den kristna dejten. Om 10 min går jag....
Men seriöst, 10 minuter? Du är sannerligen stenhård i dina krav :confused:

Kan förresten tillägga att jag är tidstaliban och HATAR sena ankomster. Men 10 minuter EN gång hade jag inte ens funderat över. Men jag gissar att det nu istället kommer att bryta ut en livlig diskussion om att han nog inte är tillräckligt intresserad ;)

Att det kan hända, och att om det är ok eller inte beror på om det ignoreras eller åtminstone ursäktas när man väl kommer. Man bör respektera andras tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 655
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 484
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation