Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har märkt något konstigt: nästan alla profiler jag tittar på är födda i vattumannens tecken. Är det en slump, eller dras jag omedvetet till vattumän eller är dom "överrepresenterade" bland singlarna?
Många frågor...

Vad är du själv för stjärntecken @Mona? Jag är vattuman och hittade mest jungfruar...som ska vara mismatch med vattuman och därför hoppade jag över dem. Nu råkar det ju sig så att 52:an är jungfru...men honom träffad jag ju irl (och därför inte det första jag kollade) och än så länge funkar det jättefint :love:

Vad är du själv för stjärntecken @Mona? Jag är vattuman och hittade mest jungfruar...som ska vara mismatch med vattuman och därför hoppade jag över dem. Nu råkar det ju sig så att 52:an är jungfru...men honom träffad jag ju irl (och därför inte det första jag kollade) och än så länge funkar det jättefint :love:

Jag är fisk. Fast jag har aldrig varit tillsammans med en vattuman. Men tydligen är det bara dom som är intressanta för mig på nätet. :D

Okej...gårdagens dejt. Känns inge bra i maggropen och @mandalaki lär väl göra såhär om mig nu :banghead: (skriver det med en sånhär ;))

Tar det från början. Först fick jag ju det där låååånga smset där en massa komplimanger mm stod. Jag kände väl att det var i mesta laget efter bara en dejt men fine...
Sen kom ett lååååångt till. Och där skrev han bla att han hade pausat sitt konto på dejtingsidan. Här fick jag lite panik. Skickade ett kort sms tillbaka att det behövde han inte göra ifall vi ville maila varandra. (jag har då inga planer alls på att sluta näta efter en dejt)
Sen kom ytterligare ett sms. Normal längd. Sen ett till....ett god natt sms.
Nu idag kom ett jättelåååångt till, tack och lov handlade det mest om jakten men sen kom hur han tänker på mig och vår kommande dejt.

Jag har upplevt två gånger i hela mitt liv den här typen av smsande. Första gången var när jag blev stalkad. Och det var på allvar stalkad. Andra gången när jag blev ihop med en kille som visade sig vara grymt svartsjuk och kontrollerande.
Nu kanske den här killen bara vill vara romantiskt eller nått men min magkänsla har gått igång och jag är tyvärr inte bekväm med att han är så på....
Jag nämnde tidigare innan dejten att han kändes lite väl tjohooo inför vår dejt. Den känslan har besannats för den här typen smsande känns mer som när man nyss har blivit ihop och är tokkära.
Är jag fånig? Det här är kanske inget att bry sig om alls bara jag som haft två taskiga erfarenheter :confused:

@Voff Jag hade verkligen inte känt mig bekväm med det där alls. Hade förmodligen inte velat träffa honom igen. Det är en sak om man båda två blir helt betuttade men folk som går igång sådär utan det minsta gensvar är fan fett läskiga.

Och jag har ändå berättat för honom om stalkingen. Vi kom att prata en hel del om olika dejtingbeteende igår så han vet att någon har "jagat" mig på sms och telefon. Det är känns för ivrigt för mig.

Jag har svarat med korta sms tillbaka. det sista har jag inte svarat på ännu. Det kom för en timme sen. Får se om han kan kyla ner sig lite :crazy:

Väldigt underligt med någon som beter sig om han är helt upp över öronen förälskad, när det bara är han som beter sig så. Jag hade backat rejält i dina skor - dvs kropp och själ hade backat av sig själva, jag hade så att säga inte behövt "planera" det. Inte för att det har, eller behöver ha, något som helst med stalking att göra, utan bara för att det är ett jättekonstigt sätt att göra relationer på. Envägskommunikation in absurdum.

(En annan sak om ni båda varit till er i trasorna, sådant händer ju, och då blir ju båda lite knäppa. Men här är det ju bara han.)

@Voff
Den typen av kontakt efter en dejt, nä då hade jag nog flytt illa kvickt. Men om du ändå tycker att han har bra sidor, så kan du ju kanske upplysa honom att denna typ av kontakt inte är önskvärd i början av relationen. Beroende på hur det tas emot får du väl avgöra eventuell fortsatt kontakt.

Och jag har ändå berättat för honom om stalkingen. Vi kom att prata en hel del om olika dejtingbeteende igår så han vet att någon har "jagat" mig på sms och telefon. Det är känns för ivrigt för mig.

Jag har svarat med korta sms tillbaka. det sista har jag inte svarat på ännu. Det kom för en timme sen. Får se om han kan kyla ner sig lite :crazy:
Det låter verkligen obehagligt att han är så på efter en dejt! Jag hade nog dragit mig ur illa kvickt.

Om han nu inte begriper att han gör fel - hur ska han fatta om du inget säger?

Säg åt honom att kyla ner sig istället för att vänta på att han ska göra det.

Han kanske tror att det är attraktivt att vara på? (jo, det finns så många djur i vår herres hage så folk kan inbilla sig de mest udda saker...)

@Voff det är definitivt stora varningsklockan du hör. Även om han "bara vill vara romantisk" och menar väl så är frånvaron av inkännande och avläsande av dig en god anledning att kväva det hela i sin linda.

Han kanske tror att det är attraktivt att vara på? (jo, det finns så många djur i vår herres hage så folk kan inbilla sig de mest udda saker...)

Samtidigt känner jag att detta är en karl på 44 år som har detta beteende som en del av sin personlighet.
Jag har nog ingen lust alls att börja styra upp någons beteende efter en dejt. Jag känner inte karln alls. Och nu är jag inte jättesugen på att göra det heller....

Fast vill @Voff dejta någon som hon måste upplysa om hur han ska bete sig för att inte vara obehagligt på? Vill man dejta någon som inte förstår själv att man måste känna efter lite för att se om den andra är intresserad och att man inte bara kan köra på för att man själv är helt till sig? Vill man ens dejta nån som blir så extremt på efter en jädra dejt?

Jag tror absolut på att man ska säga vad man tycker och tänker men jag vill då inte fortsätta träffa nån som är helt utan känsla men som lyckas "bete sig" för att jag bett hen om det. Jag tror väldigt lite på att uppfostra den man träffar.

Fan det är svårt det här med magkänslor. Ena stunden försöker vi peppa varandra att gå utanför våra bekvämlighetszoner och inte döma för snabbt eller göra för stor sak av små tecken....i nästa stund ska man lyssna på magkänslan. Det är förvirrande att dejta...det är ett som är säkert.

Fast vill @Voff dejta någon som hon måste upplysa om hur han ska bete sig för att inte vara obehagligt på? Vill man dejta någon som inte förstår själv att man måste känna efter lite för att se om den andra är intresserad och att man inte bara kan köra på för att man själv är helt till sig? Vill man ens dejta nån som blir så extremt på efter en jädra dejt?

Jag tror absolut på att man ska säga vad man tycker och tänker men jag vill då inte fortsätta träffa nån som är helt utan känsla men som lyckas "bete sig" för att jag bett hen om det. Jag tror väldigt lite på att uppfostra den man träffar.

Hade jag kommit en bit in i ett dejtande och väldigt mycket stämde och känslor hade börjat komma så hade jag inte varit främmande för att lyfta fram ett problem.
Men nu....efter EN dejt på 2½ timme......

@Voff jag tänkte ärligt talat att han hade varit alldeles för på redan efter ditt första inlägg om smset som kom igår där han berättade hur fantastiskt trevligt det var och hur snygg du var. Jag vet inte om jag tyckt det var obehagligt och dragit slutsatsen att han var en stalker eller svartsjuk typ. Men det känns i alla fall inte äkta när man drar igång så där efter en enda träff. Blä :wtf:!

Tack alla.
Känns skönt att fler reagerar som jag. Ibland är det svårt att veta om man reagerar sunt eller om det är gamla hjärnspöken och händelser som talar.
Jag lämnade bara ett kort svar på hans senaste uppsatts. "grattis till älgen. Har fullt upp. Min far kommer i morgon. Hoppas ni fäller tjuren också"

Inget kramelikramande el liknande från min sida.
Tidigare sms har varit ungefär så här också från mitt håll.

Nu kommer min pappa att flyga in från utlandet där han bor och han kommer väl att bo är i en vecka iaf pga ett läkaringrepp. Känns skönt.

Hade jag kommit en bit in i ett dejtande och väldigt mycket stämde och känslor hade börjat komma så hade jag inte varit främmande för att lyfta fram ett problem.
Men nu....efter EN dejt på 2½ timme......

Skulle ju inte lägga i något mer, men:

Det skulle kunna vara så att han gått på pumpen tidigare genom att inte visa sig engagerad.
Det kan vara så - att då inte tala om hur du vill ha er kontakt är då inte just.

Om han sen inte försöker gaffla in en lagom nivå som ni båda är bekväma med, ja då är det nog läge att dra öronen åt sig. Vilket med betyder att du behöver göra det samma, vice versa så att säga.

Ptr

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 660
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka