Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är svårt att veta exakt hur den andre vill ha en kontakt initialt i en nätdejting.
Att bygga den på tidigare erfarenheter är totalt vanskligt, eftersom alla nätdejtare är olika individer, och beroende på ditten och datten i deras bagage vill den ene ha si, den andre så - och hela skalan finns hela tiden.
Jag har säkerligen bränt potentiella partners genom att inte vara så på som de hade önskat (vad jag gissar är mitt normalläge) - samtidigt som jag möjligtvis gjort tvärtom också. Det har jag tvingat mig att se som lärpengar.
Så att man inte inledningsvis är så kalibrerade ska man kanske inte oroa sig för mycket för.

Men om den andre inte använder någon fingertoppskänsla för att landa in i vad båda känner sig bekväma med, kan man ju anta att en icke-fingertoppskänsla också kommer gälla andra saker i ett kommande förhållande.
Och lyssnar denne inte ens på direkta påpekanden om att coola ned nu va? så minskar väl hoppet ytterligare.
Är det inte helt ointressant "hur den andra vill ha det"??? Man bör vara sig själv för att förhållandet ska funka i längden, för spelar du ett spel för att fånga någon, kommer troligtvis ditt rätta jag fram så småningom och då kan du med stor sannolikhet bli dissad eftersom den du är på riktigt är inte sådan som var sökt efter.

Jag fick ett annat underhållande meddelande på HP tidigare idag.
Jag har ju skrivit att jag inte svarar på mail från personer utan bild och presentation. Fick ett meddelande i stil med:
Hej jag har ingen bild för det finns så många galningar här men jag mailar gärna en bild privat"
Sen stod det en beskrivning om längd, vikt, vältränad, ögon och hårfärg samt att han var svensk/italienare.

Det här var bara så dumt så jag kunde inte ignorera det som jag brukar så jag svarade något i stil med: Min erfarenhet av de utan bild är att de ofta är gifta eller sambos. Och dessutom....menar du på allvar att jag ska ge ut mina privata kontaktuppgifter för att du inte vågar visa dig på bild?"

Fick ett svar om att det fanns ligor som lurade män och man kunde inte vara nog så försiktig.

Så jag gav ett sista svar "Scams körs även på oss kvinnor och galningar finns i båda lägren. Ändå tycker du att det verkar smart att som kvinna lämna ut sina privata kontaktuppgifter till en okänd man utan bild. Skulle du ge en okänd, bildlös kvinna din mailadress om du inte ens törs visa dig på ett låst foto i din profil?"

:banghead::meh:

Är det inte helt ointressant "hur den andra vill ha det"??? Man bör vara sig själv för att förhållandet ska funka i längden, för spelar du ett spel för att fånga någon, kommer troligtvis ditt rätta jag fram så småningom och då kan du med stor sannolikhet bli dissad eftersom den du är på riktigt är inte sådan som var sökt efter.

Visst kan där vara en poäng.

Nej, det är verkligen inte helt ointressant "hur den andra vill ha det".
Nätdejting är ett samspel mellan två människor, och det är när samspelet lirar som duvorna lyfter.

Samspelet innebär att båda lyssnar på varandra.

Men om detta samspel vilar på att den ena eller båda parterna anstränger sig för att kommunicera på ett sätt som funkar för den andra parten men som man själv inte är bekväm med, är ju förutsättningarna för fortsatt samspel begränsade.

Själv spiller jag inte möda på att arbeta mig fram till vettig kommunikation med tilltänkta blivande närstående, utan snarare är det ett avgörande kriterium att det mycket snabbt känns lätt och bra att prata/kommunicera på andra vis.

Jag kanske är lat eller nåt men det grundläggande samspelet ska bara finnas där naturligt. Det är väl då man är en "match"?
Sen får man ju alltid jobba på en del grejer med tiden.
Det är klart att det är bingo om det finns med en gång.
Men om det grundläggande samspelet finns först efter tre dejter, så är det väl ingen större katastrof - framför allt om man jämför de båda sceniariona efter ett års förhållande..?

@Jeffery fast jag tycker man vet på en gång om det kommer att funka eller inte, sånt känner man ju av rätt fort om man har tentaklerna ute. Jag hade aldrig kommit till någon tredje dejt med någon om jag haft taskiga dejter innan, utan då hade jag letat efter något annat. Jag är så krass att jag tycker att antingen funkar det direkt eller inte alls, det är min erfarenhet i alla fall. Det gäller alla relationer tycker jag, inte bara kärleksförhållanden.

Angående profiler utan bild, så hade jag en lång mailkonversation med en som valt att ha en profil utan bild. Dock med en kortare profiltext.

Han beklagade sig över att så många inte svarade på mail och då svarade jag att det kan nog bero på att det saknas en profilbild på hans sida, samt att jag själv i liknande fall brukar tänka att den här personen är antingen inte singel eller också skäms han för sitt utseende.

Han svarade att inget av det stämde i hans fall, utan han hade valt bort profilbild helt enkelt för att han tyckte att det var intressantare att diskutera utan att jag (i det här fallet) gjorde en bedömning av honom grundad på hans utseende.

Hursomhelst så gled konversationen mer och mer över till "vad tycker du är viktigast i ett förhållande....?" och "tror du att män har större sexualdrift än kvinnor...?" och så vidare.

Eftersom jag gärna vårdar mina fördomar så kunde jag självfallet inte släppa tanken på att detta var ytterligare en i raden av män som bara vill ha något att sitta och runka till och därför inte heller vill skylta med vem man är.
Vilket jag också självfallet påpekade.

Då fick jag veta att jag är en bitterfitta och att det inte var ett dugg konstigt att jag är singel.

//Bitterfittan

@Jeffery fast jag tycker man vet på en gång om det kommer att funka eller inte, sånt känner man ju av rätt fort om man har tentaklerna ute. Jag hade aldrig kommit till någon tredje dejt med någon om jag haft taskiga dejter innan, utan då hade jag letat efter något annat. Jag är så krass att jag tycker att antingen funkar det direkt eller inte alls, det är min erfarenhet i alla fall. Det gäller alla relationer tycker jag, inte bara kärleksförhållanden.

Jag håller med dig.

Jag vill nog också hävda att jag tämligen omgående känner om det kommer funka eller ej. Det är väl snarare när man tycker att det kommer funka som det "riktiga" samspelet kommer in. Då när man står i begrepp att försöka lära känna varandra liksom.

Tror också man känner direkt om det är värt att satsa på eller ej. Personkemin lär ju finnas där, annars funkar det inte.

Började snacka med en kille som verkade bra först, nu har han skrivit fem inlägg om hur hemsk hans ex är, precis varför det tog slit och hur otroligt synd det är om honom. Han blev lämnad i fredags så han måste ju ha blivit medlem på hp omgående. Jag skrev till honom i lördags. :crazy:
Snacka om att bara vara ute efter en som ska ersätta exet. :meh:

Tror också man känner direkt om det är värt att satsa på eller ej. Personkemin lär ju finnas där, annars funkar det inte.

Började snacka med en kille som verkade bra först, nu har han skrivit fem inlägg om hur hemsk hans ex är, precis varför det tog slit och hur otroligt synd det är om honom. Han blev lämnad i fredags så han måste ju ha blivit medlem på hp omgående. Jag skrev till honom i lördags. :crazy:

Diss på den.

Det är klart att det är bingo om det finns med en gång.
Men om det grundläggande samspelet finns först efter tre dejter, så är det väl ingen större katastrof - framför allt om man jämför de båda sceniariona efter ett års förhållande..?

Jo, men varför skulle man jämföra med ett års dysfunktionellt förhållande om man befinner sig i dejt nummer 1-3 med någon som man inte lyckas prata med på att smärtfritt vis?

Det måste ju finnas något mer än lättnaden över att det ännu inte gått ett plågsamt år, som gör att man öht vill ses igen. Om det enda man har hunnit se är att man är i total osynk, så är det ju inte helt lätt att begripa varför man ska träffas på nytt, när man är så tidiga med varandra att man inte delar något annat. (En annan sak när det skiter sig tillfälligt med någon man redan delar en historia med, menar jag, om den delade historien i stort sett är bra.)

Det där som vi tagit upp förut...att många reggar sig i fel läge i livet. Och av fel anledning. Ännu en som tror att en ljuvlig ängel ska dimpa ner i knät på honom och göra honom lycklig igen.

Näpp....de ska vara klara med ex och gammalt bagage!!

Det där som vi tagit upp förut...att många reggar sig i fel läge i livet. Och av fel anledning. Ännu en som tror att en ljuvlig ängel ska dimpa ner i knät på honom och göra honom lycklig igen.

Näpp....de ska vara klara med ex och gammalt bagage!!
Ja helt klart

Känns bara otroligt desperat att regga sig så snabbt efter man blivit singel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka