Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ju inte lägga i något mer, men:

Det skulle kunna vara så att han gått på pumpen tidigare genom att inte visa sig engagerad.
Det kan vara så - att då inte tala om hur du vill ha er kontakt är då inte just.

Om han sen inte försöker gaffla in en lagom nivå som ni båda är bekväma med, ja då är det nog läge att dra öronen åt sig. Vilket med betyder att du behöver göra det samma, vice versa så att säga.

Ptr

Men visst är det lite "lekvarning" ändå.

Det skulle kunna vara så att han gått på pumpen tidigare genom att inte visa sig engagerad.
Det kan vara så - att då inte tala om hur du vill ha er kontakt är då inte just.

Om han sen inte försöker gaffla in en lagom nivå som ni båda är bekväma med, ja då är det nog läge att dra öronen åt sig. Vilket med betyder att du behöver göra det samma, vice versa så att säga.

Ptr

Kan så vara. Vad vet jag. Inget han har nämnt. Isf är ju båda beteenderna ytterligheter. Man kan ju lägga sig i mitten också.

Jag tar inte på mig andras "pumpar" utan förväntar mig ett normalt beteende.

Ptr

Kan så vara. Vad vet jag. Inget han har nämnt. Isf är ju båda beteenderna ytterligheter. Man kan ju lägga sig i mitten också.

Jag tar inte på mig andras "pumpar" utan förväntar mig ett normalt beteende.

Och jag har ändå berättat för honom om stalkingen. Vi kom att prata en hel del om olika dejtingbeteende igår så han vet att någon har "jagat" mig på sms och telefon. Det är känns för ivrigt för mig.

Jag har svarat med korta sms tillbaka. det sista har jag inte svarat på ännu. Det kom för en timme sen. Får se om han kan kyla ner sig lite :crazy:

Jag skulle nog också bli skraj och backa efter sån iver efter en date.

Men om man måste diskutera, förhandla och anpassa sig för att kunna hantera varandra sms innan man ens känner varandra, så finns det väl ingen anledning att tro att en relation någonsin skulle kunna fungera eller att man har viktiga egenskaper gemensamma?

Det är möjligt att Voff är extra känslig på den här punkten pga tidigare erfarenheter, och det är möjligt att den här killen är så på för att någon annan har tyckt att han har varit för tillbakadragen - men det spelar väl ingen roll varför man är som man är och varför man gillar det man gillar?

Det intressanta här är väl att Voff känner sig obekväm. Varför ska hon bibehålla en kontakt som ger den känslan?

Ratar du alltså folk pga deras stjärntecken? :confused:

Jopp @Trani , det har hänt - liksom jag ratat folk pga ålder, boningsort, längd, hårlängd, allergier, utseende, sysselsättning osv osv.

Nu är jag ihop med en "för gammal", djurallergisk jungfru (om den informationen har gått dig förbi). ...och jag är mycket glad och nöjd :)

Jopp @Trani , det har hänt - liksom jag ratat folk pga ålder, boningsort, längd, hårlängd, allergier, utseende, sysselsättning osv osv.

Nu är jag ihop med en "för gammal", djurallergisk jungfru (om den informationen har gått dig förbi). ...och jag är mycket glad och nöjd :)
Är det en sexuell grej alltså? Att du blir avtänd av att veta att personen har ett visst stjärntecken?

Knallade över till min granne som också nätdejtar. Hon är min motsatts lite. Hon vill gärna att det ska hända lite. Hon tycker att jag är seg ;)

Visade henne iaf smshistoriken och frågade vad hon tyckte.
Först skrattade hon och sa "Han kör ju helt fel taktik för att fånga dig"
men sen blev hon allvarligare och sa att hon hade nog tyckt att detta hade varit för "på" även för hennes smak och att han inte verkade ha någon fingertoppskänsla för avsaknaden av respons han fick på sina sms.

Hon hade avvaktat...men då är vi som sagt väldigt olika.
Jag kommer också att avvakta. Låter det bara vara. Jag kommer inte ha tid att hålla en massa kontakt denna vecka med jobb, sonen här och pappa som ska köras ett par vändor till sjukhuset. Vi får se hur han kan förhålla sig till att jag faktiskt kommer att ha häcken full av viktigare grejer.
Magkänslan säger att han kommer att göra bort sig lite här.......

Vad menar du med det där? Jag förstår inte riktigt vad du tycker att båda behöver göra.

Knallade över till min granne som också nätdejtar. Hon är min motsatts lite. Hon vill gärna att det ska hända lite. Hon tycker att jag är seg ;)

Visade henne iaf smshistoriken och frågade vad hon tyckte.
Först skrattade hon och sa "Han kör ju helt fel taktik för att fånga dig"
men sen blev hon allvarligare och sa att hon hade nog tyckt att detta hade varit för "på" även för hennes smak och att han inte verkade ha någon fingertoppskänsla för avsaknaden av respons han fick på sina sms.

Hon hade avvaktat...men då är vi som sagt väldigt olika.
Jag kommer också att avvakta. Låter det bara vara. Jag kommer inte ha tid att hålla en massa kontakt denna vecka med jobb, sonen här och pappa som ska köras ett par vändor till sjukhuset. Vi får se hur han kan förhålla sig till att jag faktiskt kommer att ha häcken full av viktigare grejer.
Magkänslan säger att han kommer att göra bort sig lite här.......

Det är fruktansvärt jobbigt med såna där "tondöva" människor.

Jag fick panik på min tidigare "fling" som jag råkade träffa på igen, 24 år senare, via nätdejting. Han avbokade alla andra redan inbokade dejter och skulle börja styra upp saker.
Sånt får mig att kasta ankar direkt.

Jag skulle inte pallat med någon som"älskar" mig efter en dejt. Det känns bara falskt och fel.

Det är fruktansvärt jobbigt med såna där "tondöva" människor.

Jag fick panik på min tidigare "fling" som jag råkade träffa på igen, 24 år senare, via nätdejting. Han avbokade alla andra redan inbokade dejter och skulle börja styra upp saker.
Sånt får mig att kasta ankar direkt.

Jag skulle inte pallat med någon som"älskar" mig efter en dejt. Det känns bara falskt och fel.

Känns desperat.

Det är svårt att veta exakt hur den andre vill ha en kontakt initialt i en nätdejting.
Att bygga den på tidigare erfarenheter är totalt vanskligt, eftersom alla nätdejtare är olika individer, och beroende på ditten och datten i deras bagage vill den ene ha si, den andre så - och hela skalan finns hela tiden.
Jag har säkerligen bränt potentiella partners genom att inte vara så på som de hade önskat (vad jag gissar är mitt normalläge) - samtidigt som jag möjligtvis gjort tvärtom också. Det har jag tvingat mig att se som lärpengar.
Så att man inte inledningsvis är så kalibrerade ska man kanske inte oroa sig för mycket för.

Men om den andre inte använder någon fingertoppskänsla för att landa in i vad båda känner sig bekväma med, kan man ju anta att en icke-fingertoppskänsla också kommer gälla andra saker i ett kommande förhållande.
Och lyssnar denne inte ens på direkta påpekanden om att coola ned nu va? så minskar väl hoppet ytterligare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 660
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka