Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer nog mest skämmas ögonen ur mig över oredan och alla dammtussar som är svåra att få bort eftersom det står en massa saker/kartonger på golvet. Dessutom har jag möbelbrist.
Och tyvärr skulle jag vilja ha hemmet presentabelt före jul redan.
Det kanske hade varit kul, eller så hade ni ruttnat på mig och mina "nej, det går inte därför att..." eller "så vill jag inte ha det". Jag kan ju känna mig riktigt jäkla dryg när jag vet hur jag inte vill ha det men inte heller vet hur det ska vara. Ibland händer det att jag vet också men så kan jag inte få tag i möbler, antingen för att jag inte hittat rätt möbel eller inte har råd. Vissa möbler går inte ens att köpa.
Jag får väl komma och bära in denAuktion Jag köpte superfin gammelsoffa på auktion nu i somras för 150 spänn. Dock står den i ladan fortfarande Liknande soffa gick för 75 spänn på auktionen innan.
Ett aber i röran här är ju att budgeten för att köpa möbler just nu är noll. Jag har sett ett datorbord på Blocket som jag vill ha. Det har legat ute i snart 2 månader och jag törs nog inte ta en femhundring för att köpa den. Kan jag pruta ner den till en hundring tro?Hahaha, kanske det.
Men jag vet precis hur det där är!! Särskilt att veta exakt vad man vill ha för möbel, lampa eller annan inredningspryl - och så finns det inte Dom gånger jag stöter på det så surar jag ihop och då blir det inget alls tills jag hittar det jag vill ha. Och när det antingen kommer på marknaden eller jag hittar någon som kan göra den åt mig och det är för dyrt, så väntar jag hellre tills jag får råd än att jag köper något annat...
Fast ibland (som just nu t.ex, så är jag på jakt efter en ny lampa till köksbordet) vet jag inte riktigt vad det är jag vill ha, men när jag ser den rätta så vet jag... det är också en jobbig situation, för jag kan inte be någon annan titta åt mig
Ett aber i röran här är ju att budgeten för att köpa möbler just nu är noll. Jag har sett ett datorbord på Blocket som jag vill ha. Det har legat ute i snart 2 månader och jag törs nog inte ta en femhundring för att köpa den. Kan jag pruta ner den till en hundring tro?
Jag letar på Blocket, den lokala köp/sälj-gruppen på Facebook och på Erikshjälpen. I den mån andra loppisar/second hand-affärer är öppna, tittar jag även där. Det är dock inte säsong just nu.Auktion Jag köpte superfin gammelsoffa på auktion nu i somras för 150 spänn. Dock står den i ladan fortfarande Liknande soffa gick för 75 spänn på auktionen innan.
Oooh så fint!
Jag letar på Blocket, den lokala köp/sälj-gruppen på Facebook och på Erikshjälpen. I den mån andra loppisar/second hand-affärer är öppna, tittar jag även där. Det är dock inte säsong just nu.
Jag kan prova med det. Annonsen går ut om ett par dagar.Har den legat ute i 2 månader och finns kvar hade jag bjudit 300 kr max. Den typen av möbler är billiga.
Edit: Läste för fort, bjud en hundring så kanske du får gå upp till 150 kr. Det är sådana möbler vi kör på tippen efter auktioner, de går inte att sälja.
Framförallt en hylla till kontoret. Sen behöver jag lite specialmöbler i hallen. Jackorna ska hängas med ryggarna mot väggen, inte ena axeln som är det vanliga för det får inte plats. Sen tänkte jag mig en skohylla med nedersta planet 30 cm övet golvnivå för då kan jag ha mina gummistövlar på skobrickan på golvet. I köket skulle jag behöva en köks-ö. Sen behövs någon slags förvaring till veden. Jag vill inte ha en förvaring där jag måste plocka ut veden från vedbäraren för att stapla den på nytt inomhus. Längs en vägg finns 130 cm (max 140 cm) yta för detta. En kökssoffa med lock där jag kan ställa veden kanske funkar. Finns det stapelbara vedbärare, eller om jag kan konstruera dessa, så kan även det fungera.Nej, tyvärr är det ju på sommaren det mesta går. Vad är du ute efter utöver datorbord?
Öhh, då såg hur det såg (och ser) ut här, va?! Det lär inte vara värre än hos dig (jag fick ju tom @Ninnurur med flera att bära ut lådor i ladan ).