Men vad göööör du? Del XLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett aber i röran här är ju att budgeten för att köpa möbler just nu är noll. Jag har sett ett datorbord på Blocket som jag vill ha. Det har legat ute i snart 2 månader och jag törs nog inte ta en femhundring för att köpa den. Kan jag pruta ner den till en hundring tro?
Det kan du säkert då den inte är sålt på så lång tid !

Framförallt en hylla till kontoret. Sen behöver jag lite specialmöbler i hallen. Jackorna ska hängas med ryggarna mot väggen, inte ena axeln som är det vanliga för det får inte plats. Sen tänkte jag mig en skohylla med nedersta planet 30 cm övet golvnivå för då kan jag ha mina gummistövlar på skobrickan på golvet. I köket skulle jag behöva en köks-ö. Sen behövs någon slags förvaring till veden. Jag vill inte ha en förvaring där jag måste plocka ut veden från vedbäraren för att stapla den på nytt inomhus. Längs en vägg finns 130 cm (max 140 cm) yta för detta. En kökssoffa med lock där jag kan ställa veden kanske funkar. Finns det stapelbara vedbärare, eller om jag kan konstruera dessa, så kan även det fungera.
För att hänga jackorna så kanske det skulle funka med nån sorts hållare för en stång som man sedan hänger jackorna på?
Det borde man ju kunna fixa lite själv eller med hjälp av nån.
Skohylla med de specifika kraven är nog svårare men kanske köpa nån hög och ta bort en hylla?

Pluggar och suckar över klasskamrater som bara tycks försöka smita från grupparbetet.
Hen var inte med när vi träffades för att gå igenom allt och skriva ihop det, vi var schysta dock och skrev med personen alla fall. Sedan pratade jag med hen igår, då sade hen rakt ut att hon helst ville slippa redovisningen i morgon. Nu är barnen plötsligt sjuka i vinterkräksjuka :grin: I måndags kunde hen inte komma för att ena barnet hade feber pga tänder. Är jag en jättehemsk människa om jag har svårt att tro på att personen talar sanning? :cautious:

Nope!

Trött, massor av tankar som snurrar i skallen, vet fortfarande inte vad jag ska välja för kläder imorgon, konstaterar att dagen (om inget går helt galet) lär flyta på betydligt smidigare än vad det verkade som först...
Kanske dags att plocka fram kläder, borsta tänderna och lägga sig :p

Jag är lite trött på min virvel i håret. Den gör att jag ser tunnhårig ut :mad: Inte kan jag fixa till det med hårnålar heller för de går inte igenom bågen på jobbet :banghead:

Äntligen hemma.Glömt att både äta och dricka i dag så smärtan och huvudvärken kom som ett brev på posten och det var lite yrsligt på jobbet där ett tag :down:
Försöker peppa mig till mötet i morgon. Grym ångest.

Kvällsmattade hästarna nyss, dom stod och sov inne i ligghallen alla tre :love:

Håller på att gå i bitar pga stör mig så mkt på en kollega. Stör mig även över att jag stör mig så enormt. Andra kollegor håller med om att personen är knäpp men de kan liksom koppla bort personen. JAG KAN INTE DET! Allt hen gör stör mig så mycket att jag håller på att störa ihjäl mig. OCH det konstiga är att jag i stort sett ALDRIG stör mig på folk på det här sättet. Men jag vet fan inte vad jag ska göra. Jag fattar ju att en del av problemet ligger hos mig eftersom andra lyckas liksom ignorera personen. Jag försöker sluta ögonen och räkna till 10, tänka att ok det är inte så farligt men jag KLARAR INTE AV DET! :nailbiting: När jag sluter ögonen ser jag istället mig själv framför mig facesmasha personen eller ngt annat ej ok :cautious: Jag försöker felsöka HUR jag kan störa mig så enormt på personen. Främst är det nog att personen är enormt korkad, långsam, är mellanmjölksmesig, ser ut som en urvattnad trasa och liksom sprider en såsig energi omkring sig. Hen rör sig liksom långsamt, säger korkade saker, tänker långsamt, fattar inte vad hen ska göra men verkar inte heller mottaglig för att lära sig ngt (kanske pga korkad?)

Vad fan ska jag göra!!??? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Alltså. Det är mörkt, kallt, blött(!) och halt ute. Sådär så att jag vill slå väderguden i huvudet och beställa lite ordentligt väder istället, alternativt gå i ide.
Min bekanting sprang precis förbi här. Ute och löptränar och tog en runda på ca 1½ timme. Nu. I det här äckelvädret! Han är galen :cautious:

För att hänga jackorna så kanske det skulle funka med nån sorts hållare för en stång som man sedan hänger jackorna på?
Det borde man ju kunna fixa lite själv eller med hjälp av nån.
Skohylla med de specifika kraven är nog svårare men kanske köpa nån hög och ta bort en hylla?
När jag bildgooglade så hittade jag sådana hängare. Haken var bara att jag tyckte de var så trista/fula. Frågan är hur man skulle kunna göra dem snyggare.

Jag är nog kapabel att snickra en skohylla själv, men jag får inte ändan ur vagnen. Jag vet inte ens exakt hur den ska se ut. Lite dekoration vill jag ha på den, inte bara rakt och trist.

Vad fan ska jag göra!!??? :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Se det som ett socialt experiment och en utveckling i din egen förmåga att få andra att göra som du vill. Försök att få personen att förstå, försök få personen att tänka lite mer på sitt yttre, etc, etc. Vad du nu vill.

Då blir personen ett projekt istället för att den blir ett störande moment.

När jag bildgooglade så hittade jag sådana hängare. Haken var bara att jag tyckte de var så trista/fula. Frågan är hur man skulle kunna göra dem snyggare.

Jag är nog kapabel att snickra en skohylla själv, men jag får inte ändan ur vagnen. Jag vet inte ens exakt hur den ska se ut. Lite dekoration vill jag ha på den, inte bara rakt och trist.
Ja jag är tyvärr inte så bra på sånt snickeri.
Der skulle vara om man hittar något som egentligen har ett annat användningsområde och kan göra om det.
Inte lätt alltid

Håller på att gå i bitar pga stör mig så mkt på en kollega. Stör mig även över att jag stör mig så enormt. Andra kollegor håller med om att personen är knäpp men de kan liksom koppla bort personen. JAG KAN INTE DET! Allt hen gör stör mig så mycket att jag håller på att störa ihjäl mig. OCH det konstiga är att jag i stort sett ALDRIG stör mig på folk på det här sättet. Men jag vet fan inte vad jag ska göra. Jag fattar ju att en del av problemet ligger hos mig eftersom andra lyckas liksom ignorera personen. Jag försöker sluta ögonen och räkna till 10, tänka att ok det är inte så farligt men jag KLARAR INTE AV DET! :nailbiting: När jag sluter ögonen ser jag istället mig själv framför mig facesmasha personen eller ngt annat ej ok :cautious: Jag försöker felsöka HUR jag kan störa mig så enormt på personen. Främst är det nog att personen är enormt korkad, långsam, är mellanmjölksmesig, ser ut som en urvattnad trasa och liksom sprider en såsig energi omkring sig. Hen rör sig liksom långsamt, säger korkade saker, tänker långsamt, fattar inte vad hen ska göra men verkar inte heller mottaglig för att lära sig ngt (kanske pga korkad?)

Låter som damen ska ta några djupa andetag och slappna av lite .Det är bara att låtsas som om personen inte finns .Lägg din energi på något annat än att reta upp dig på personen .Tänk på något annat .För ju mer du går och retar upp dig på vederbörande ju värre blir det och ni kommer att ryka ihop tillslut !

Låter som damen ska ta några djupa andetag och slappna av lite .Det är bara att låtsas som om personen inte finns .Lägg din energi på något annat än att reta upp dig på personen .Tänk på något annat .För ju mer du går och retar upp dig på vederbörande ju värre blir det och ni kommer att ryka ihop tillslut !
Vems inlägg svarade du på? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 257
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: Tilly_85
·
Svar
932
· Visningar
93 540
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂