Medryttartråden 3

Tråkiga nyheter från min sida. Fick ett telefonsamtal av Joppes ägare idag, de har haft veterinären att kolla upp hans sparkskada då han fortfarande är halt. Tydligen hade han blivit sparkad på bogbladet och troligtvis fått en spricka där, de kan inget göra utan han kommer att tas bort imorgon.. Kommer inte att hinna dit och säga hejdå för jag är i Helsingfors då.. Hejdå vännen och tack för de här fina och roliga månaderna.. :(

Ska aldrig nånting få hålla på när man tror att det ordnat sig på bästa sätt.. Det här betyder att det är lite osäkert med mitt ridande framöver. Menta finns ju kvar men det är lite osäkert hur stort behovet är av att ha medryttare med bara en ridbar häst som dessutom börjar bli "pensionerad".. Vi får se hur det blir.

Pratade precis med ägaren, hon sa att om jag känner mig intresserad av att fortsätta rida Menta så är jag mycket välkommen. Har visserligen bara ridit henne en gång (provridning) så det blir att lite börja på ny kula med "ny" häst. Men skönt att ändå kunna fortsätta i samma stall och med samma hästägare, vi trivs bra tillsammans och kommer bra överrens. Tråkigt att vi inte kan fortsätta med våra ridturer med varsin häst bara. Ska tro att det här blir en bra lösning, men det tror jag att det är!

Hej, jag är ny i den här tråden och kan helt ärligt säga att jag inte har orkat läsa igenom allt så jag ursäktar om jag frågar något som redan besvarats. Men jag håller iaf på att leta efter medryttarhäst. Jag tittar på hästnet, blocket och medryttare.nu varje dag för att se om det kommer upp några nya annonser och har kollat igenom alla gamla men har inte riktigt hittat något som passar. Det jag undrar är om det finns några andra sidor med annonser? Eller sidor på facebook? Har inte kollat på annonser på facebook men kan någon tipsa med någon bra? Bor I Torslanda strax utanför Göteborg.

Senast ändrad:
Hej, jag är ny i den här tråden och kan helt ärligt säga att jag inte har orkat läsa igenom allt så jag ursäktar om jag frågar något som redan besvarats. Men jag håller iaf på att leta efter medryttarhäst. Jag tittar på hästnet, blocket och medryttare.nu varje dag för att se om det kommer upp några nya annonser och har kollat igenom alla gamla men har inte riktigt hittat något som passar. Det jag undrar är om det finns några andra sidor med annonser? Eller sidor på facebook? Har inte kollat på annonser på facebook men kan någon tipsa med någon bra? Bor I Torslanda strax utanför Göteborg.

@Hanna98 Hitta en sida på fb, Sök på medryttare Göteborg =)
Sen finns det en för ale kommun med men kanske långt för dig att åka. :)
Har du lagt ut en egen annons? hur är den utformad i så fall?
Lycka till med letandet!

Tror inte jag skrivit i denna tråden på länge?
Vet inte om fuxen var min senaste häst här eller om det var shettisarna? Har i alla fall efter mitt snabba slut med fuxen "skaffat" mig 2 shetlandsponnyer, hingstar, som jag kör och grejar med. Riktiga personligheter så man är (nästan) alltid glad när man varit där. :)

Igår var gamling jätte öm ute, bara sådär :( Så idag fick han skor på framfötterna, vilket inte var populärt hos herren (tydligen inte gillat att bli skodd tidigare heller), men nu trampar han på som vanligt ute på vägarna. Jätte skönt!
Var antigen en irriterad ponny i under skoning eller en deppig ponny i hagen som fått vila pga underlaget, var ett lätt val att sko då han älskar att jobba =)
Förra helgen helklipptes dem med, lill fuxen fick en döskalle och gamlingen fick schackrutor. Jätte fina med energin tillbaka!

Är där ca 4 dagar i veckan just nu, hoppas på att de fryser på lite mer permanent så man slipper leran:(
Skulle vilja ha en annan sele till gamlingen, men vill inte köpa på mig en sele till en ponny som inte är min, speciellt då jag hoppas på en utökad tjänst på jobbet så jag kan skaffa mig en foderhäst eller ev köpa en. + att selar är dyra!

Men det får gå så länge, man vet ju inte hur länge han hänger med heller. =)

@Bufera tack för de snabba svaret :) ja asså jag har lagt ut två annonser. En på hästnet som är ganska lång och sen en kortare version på medryttare.nu eftersom dom bara får innehålla 700 tecken där. Har inte fått något svar än, tror detta till stor del beror på att jag bara är 16 och de flesta vill ha någon över 18 (vilket jag absolut har förståelse för) har skrivit min längd, vikt erfarenheter och var jag bor. Några tips för hur man borde skriva en annons? :)

@Hanna98 Jag tycker inte man behöver skriva hela sin livshistoria i en annons, huvudsaken att det viktigaste är med: mina egna kunskaper och vad jag söker för häst, vad jag vill göra tex rida i skogen, hoppa, dressyr osv.

Har du nån annons på blocket? Blocket och Hästnet tycker jag är de bästa sidorna. Sen är Facebook jättebra också! Kanske det finns en ridskola eller stall i din närhet som har en sida där du kan skriva ett inlägg?

Lycka till! :)

Nu har jag sagt upp mitt medryttarskap :( Hästen är halt på ett ben med tidigare skada och ingen veterinär har tillkallats på en månad. Nu ska hon skrittas igång för att se vad som händer. Det vill jag inte vara delaktig i, så nu står jag utan häst igen :cry:

Nu har jag sagt upp mitt medryttarskap :( Hästen är halt på ett ben med tidigare skada och ingen veterinär har tillkallats på en månad. Nu ska hon skrittas igång för att se vad som händer. Det vill jag inte vara delaktig i, så nu står jag utan häst igen :cry:

Tråkigt att höra, men låter ändå som ett klokt beslut från din sida!

Superfint väder idag! Soligt 7 - 8 minusgrader. Tyvärr var jag inte tillräckligt klädd för att rida ut så det blev ett pass i ridhuset.
Han kändes ganska pigg idag men jag skrittade mycket, gjorde övergånger, skänkelvikningar och tillslut så blev han lite mer fokuserad och kunde trava i fin takt.

Tyvärr så spökar mitt j**la ben så jag kan inte trava så mycket som jag vill... Jag blir så less!!! Det är ju inte normalt att ha det såhär!? Funderar på att söka mig till en sjukgymnast. Eller vem ska man kontakta? Vårdcentralen?
Jag vet inte om jag skrivit om det här men problemet är att när jag travar så får jag ont längst ner, bak och lite på sidan av höger vad. Det gör att benet tillslut känns ostabilt och ja det gör ju ont.
Jag tycker själv att höger fot är lite "snedvriden" eller vad man ska säga. Jag går lite mer på ytter sida av foten än mitt på så det kanske är det som är problemet, vad vet jag..? :)

Fint ljus var det iallafall idag. Synd att jag inte hade finkameran med mig. (och nån som kunde hålla hästen :) )
IMG_0875.jpg

Nu har jag äntligen en ny medryttarhäst att presentera! En sjuårig valack, tävlad i dressyr. Jättetrevlig att rida och supergosig :) vet inte om jag lyckas få in bilden via mobilen, annars kommer den senare!
FB_IMG_1419825897612.jpg
[/URL][/IMG]

@Flixon Va kul! Ser jättfin ut :up:
Ja han är superfin, och ägaren vill gärna att jag ska träna och tävla honom när vi lärt känna varandra lite mer :bump:

Red igår och nu känns det som att jag börjar hitta knapparna i traven också, lite smått åtminstone. Han är mjuk och relativt lättriden i skritt och galopp men i traven blir han gärna spänd och kort i ryggen. Så jag har något att jobba på ;)

Jag har tänkt mycket på min förra medryttarhäst den senaste tiden. Jag saknar honom men framför allt så är jag nyfiken på vars han har hamnat och hur han har det. (jag fick sluta rida honom då han skulle lånas ut och sen "förmodligen" säljas).
Jag och ägaren hade aldrig nån jättenära kontakt så det känns lite konstigt att försöka kontakta henne nu.. Men jag skickade ändå ett meddelande på FB men jag tror inte hon är inloggad så ofta så jag har inte fått nått svar.
Jag skulle ju kunna skicka ett sms men jag får en sån olustig känsla, som att jag tränger mig på och snokar..
Finns det nått annat sätt att försöka hitta en häst? Jag har googlat som en tok men hittar inget.

IMG_1122_2.jpg

Senast ändrad:
Jag hoppar in i tråden!

Lite kort:
Uppvuxen med hästar (ja jag sprang hos grannarna hela tiden :D) och tillslut när jag var 14 köpte jag min egen med mitt sparkonto. Började sedan på ridgymnasium som jag gick ut år 2012. Sedan dess har jag varit hästlös, knappt klappat en och än mindre suttit på en.

MEN jag har saknat det som sjutton och idag ska jag iväg och träffa en ägare och prata lite mer :bump: Är för sjutton nervös???

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 584
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 809
Senast: Görel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 355
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka