Tråkiga nyheter från min sida. Fick ett telefonsamtal av Joppes ägare idag, de har haft veterinären att kolla upp hans sparkskada då han fortfarande är halt. Tydligen hade han blivit sparkad på bogbladet och troligtvis fått en spricka där, de kan inget göra utan han kommer att tas bort imorgon.. Kommer inte att hinna dit och säga hejdå för jag är i Helsingfors då.. Hejdå vännen och tack för de här fina och roliga månaderna..
Ska aldrig nånting få hålla på när man tror att det ordnat sig på bästa sätt.. Det här betyder att det är lite osäkert med mitt ridande framöver. Menta finns ju kvar men det är lite osäkert hur stort behovet är av att ha medryttare med bara en ridbar häst som dessutom börjar bli "pensionerad".. Vi får se hur det blir.
Pratade precis med ägaren, hon sa att om jag känner mig intresserad av att fortsätta rida Menta så är jag mycket välkommen. Har visserligen bara ridit henne en gång (provridning) så det blir att lite börja på ny kula med "ny" häst. Men skönt att ändå kunna fortsätta i samma stall och med samma hästägare, vi trivs bra tillsammans och kommer bra överrens. Tråkigt att vi inte kan fortsätta med våra ridturer med varsin häst bara. Ska tro att det här blir en bra lösning, men det tror jag att det är!