Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Bra idé! Tänkte faktiskt på det häromdan, när vi flyttade Vital. Ska försöka att ta lite kort någon dag, både på häst och stall :angel:

Var och red Aadi idag ^^ Blev bara liten kort ridtur ute på sandvägen , eftersom ridbanan inte var plogad, och ägaren inte ennu haft hovslagaren och sätta i snö sulor *morrr* . Även fast ja bara red på en upp plogad väg så fick han genast styltor...Så bara att kliva ner och ta fram hovkratsen från fickan och så börja hacka. Sedan leta fram ett ställe där ja kan sitta upp från , eftersom hans nuvarande tillfälliga sadel glider när man ska sitta upp (sadeln passar inte perfekt) så måste jag altid hitta ett ställe där ja e lite högre upp.

Och nu ska ja visa lite bilder från sommaren från stallet där Aadi står :) De e ett litet privat stall med 4 boxar. Allt som allt står där 10 hästar varav 6 går på lösdrift.En av dem e Aadi. Men stallet används av mig som rykt och på sadlings ställe och där finns ju även alla grejjer^^

P7130051.jpg

utrymmet där man kan binda upp hästen när man ryktar

P7130050.jpg

Alla boxar utom en

P7130049.jpg

Dålig bild på sadelkammaren

P7130048.jpg

Gången till ligghallen och sadelkammaren (dörren till vänster e sadelkammarens dörr)

P7130056.jpg

Ridplanen

kl

här kommer bildbomb på dagen äventyr!

Kerri var dock ute på egna äventyr, jag hamnade i snön efter ett försök att rida lite barbacka
vi var inne i en hage tack och lov!

So long suckers!
31931583.jpg

31931585.jpg

31931586.jpg

men äventyr är läskiga på egen hand tycker Kerri och fick plötsligt bråttom tillbaka till matte:p
31931590.jpg

Och som om inte Kerri hade härjat nog för dagen så brallade hon vidare i hagen:
31931594.jpg

31931595.jpg

Bonus:
Mys i hagen med Tom och Kobran:
31931644.jpg

skitig scoteroverall i 4 storlekar för stort är riktigt sexigt tycker ni inte? *flört*

Senast ändrad:

kl

Hejsan, har läst i er tråd nu ett tag och idag tänkte jag presentera mig :laugh:

Madde heter jag och är 26 år och har en medryttarhäst som jag rider på en gång i veckan. Just nu är jag även hästvakt åt en gammal kompis åt hennes 3 avelsston och 3 unghästar. Så nu är det mycket häst just nu men roligt.

Hästen som jag rider är ett 14-årigt eng. fullblod som är utbildad LA/MSV dressyr och hoppas inget alls då hon inte gillar det. Jag rider bara ut på henne i skogen men det kan nog bli nån tur på banan ibland om jag vill det. Har inte ridit henne så länge, kanske 1½ månad nu.

Här är Pippi som hon heter (kass mobilbild)
73967_462045715431_560285431_5868637_599830_n.jpg

skriver lite mer sen men nu ville tydligen mannen låna datorn av mig *morr*

+ Rousie

Tack :laugh:

När jag är ute hos Pippi har jag även hand om ägarens två andra hästar, en 1½ åring efter Pippi och sen en liten shettis. Gör inte så mycket med som mer än att borsta nån gång ibland men sätter mat och mockar deras box (alla står i samma enorma box).

Tidigare har jag haft lite andra hästar jag har haft hand om och tänkte visa bilder på två av dom.

Bebop som jag red i ca 2 år. Ridtravare.
25836_383490550431_560285431_4112145_5078006_n.jpg

O sen Mammi som jag hade hand om på heltid nästan i nästan 1 år. 21 år gammalt halvblod.
29338_401767525431_560285431_4572590_6788814_n.jpg

hittade en bild på shettis Pontus med
75128_462044880431_560285431_5868606_3096376_n.jpg

Ni gillade väl bilder? :D

Blir inte det golvet halt? Tänkte om pålle har snö i hovarna? Såg mysigt ut annars :)

*kl*
Har filmat "mitt" stall, ska bara orka ladda in filmen till datorn och sen ladda upp ;)

Ska ut imorgon så då kan jag ta lite!:)

Har kvar bilderna sen förra gången vi visade upp (fast det var nog rätt längesen nu), men för att det ska bli lättare att förstå hur allt hänger ihop får det nog kanske bli ett videoklipp istället!. Och en häst uppställd i gången. Var så svårt att förklara sist.. Kommer ihåg att någon i tråden kommenterade att det såg ut som en labyrint:p:angel:. (iof har det sina likheter med en^^)

Senast ändrad:

Välkommen! Kul med ett till fullblod! :bump: Akta er ni andra så att vi inte tar över :devil: Hehehehe :angel:

Får göra det i helgen så att man får lite utomhusbilder på det fina landskapet också!
Ingen direkt idé när det är kolsvart ute...

*kl*

Blev en härlig långtur i lördags!
Var ute 1½ timme med en annan tjej i stallet.
Blev mest klättring i den vackra snöiga skogen men även en trav på en grusväg. Hästarna var pigga och busiga och ville gärna ta ett galoppsprång eller två när det kom en uppförsbacke i skogen.
Hästarna var ritkigt nöjda efter turen och den andra hästen, som inte är så gammal, var rätt slut. Gick med sänkt huvud och lunkade på efter Merillo sista biten.

Ni får lite bilder på omgivningen sen förra vintern..

dsc00200_75264526_75270040.jpg

dsc00204_75268432.jpg

En grusväg vi skrittade på, den är dock plogad i år. (Merillos öron i bild)
dsc00203_75266048.jpg

hihi två av fölstona är fullblod med :D ska förhoppningsvis fortsätta hjälpa till med dom när ägaren har kommit hem med. Hon har för många hästar och eget företag för att hinna med allt vilket passar mig bra. Ska se om jag kan ta lite bilder idag när jag är där.

Vad mysigt det ser ut med orörd snö. Saknar snön lite nu faktiskt, har ju bott utanför Umeå i 4 år men i höstas flyttade vi tillbaka ner till mitt älskade Skåne och här är det ju knappt nån snö. Vi hade lite grann men efter 4 plusgrader i lördags tinade allt bort så nu är barmark igen. Hoppas att det hinner komma ny snö till julafton iaf.

En av ägarna i stallet har liten uppfödning av galoppörer så oftast är det fler fullblod än andra raser i stallet. Just nu är det väl ungefär hälften men det ändras lite då och då när dem åker iväg på träning eller "BB" som en av dem nyss gjort.

Det är mysigt :D
Bilderna är som sagt från förra året, nu har vi lite mer lgom snö så att man kommer ut i skogen utan aty snön går till magen på hästarna.
Det är skönt på kvällarna, man ser lite mer när snön ligger på marken..

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 589
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 815
Senast: Görel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 358
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka