Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Jo det ska jag testa först:), men longerlina var väl ett alternativ jag kunde testa om det nu skulle vara så att han bara stack iväg längre bort och sen börjar leta mat/äta (som de ju oftast står och gör i hagen). Hagen är inte formad som en paddock, utan är ganska stor och lite kuperad. Men får se hur han "reagerar". Jag vill ju inte stressa upp honom heller med för mycket pådriv, får se på vad han är på för humör helt enkelt:) om han nu har någon överskottsenergi att busa av sig med nästa gång.

kl
helt annat ämne.. men istället för att göra nytt inlägg.

Nu är ju julen på ingång, brukar ni ge "era" ägare (låter lite konstigt ja:p haha) någon julklapp?

Senast ändrad:

kanske OT men ändå
Visst skulle du till ullared?:) Fanns det något kul/bra utbud på hästsport, något fynd?:D

kanske OT men ändå
Visst skulle du till ullared?:) Fanns det något kul/bra utbud på hästsport, något fynd?:D

Jo jag handlade för över 1000 kr på hästavdelningen så det kan man väl säga :o Fast det mesta var önskemål från Alfreds ägare så det slapp jag att betala :p

Alfred fick bland annat (lär komma bilder på några av sakerna lite senare):
- Reflextäcke
- Regntäcke med halvhals
- Ridlindor
- Boots
- Massageborste, den tror jag blir väldigt uppskattad :p
- Två schabrak
- Och lite annat smått och gott

Sen köpte jag ett par nya helskodda ridbyxor till mig själv

Och sen en massa annat som inte fanns på hästavdelningen :D

Nu är ju julen på ingång, brukar ni ge "era" ägare (låter lite konstigt ja:p haha) någon julklapp?

Förra året gav jag Poppe ett schabrak, så det blev ju till hans ägare också liksom.

I år tänkte jag ta ut min finkamera (systemkameran som aldrig får besöka stallet mer än vid väääldigt speciella tillfällen :p) och fota någon riktigt fin bild på Alfred som jag sedan skriver ut och sätter i en fin ram - det är jag helt hundra på att det kommer bli väldigt uppskattat :D

Alfred fick ju massa nya saker nu istället när jag var i Ullared så han får väl lite extra gottis och så till jul istället :idea:

Behöver inte vara just i år/denna julen:);) det kan ju bli lite dumt håller jag med om:p

Haha, i och med att det är första julen jag har Bz så stiger jag nu in i tystnaden igen ^^

Men visst ska det bli härligt med jul? Jag har faktiskt lyckats köpa alla julklappar nu, är så löjligt nöjd med mig själv!

Har kanske ett nytt projekt på gång :D
Ett 5 årigt skäck sto, vet inte så mycket om henne än. Har sett bild vet var hon bor, vet vad ägaren vill få ut osv.
Ska hjälpa ägaren 3 gånger i veckan , hästen ska tävlas i dressyr om några år om alla bitar faller på plats. Men ska inte bara rida dressyr me henne utan kommer också såklart att ta det lite lungt i skogen. Hon e ju trots allt en unghäst :) (Hon fylde nyss 5). Inridningen påbörjades ca 8 månader sen. Ägaren vill ha någon som hjälper henne att vidare utbilda henne , dessutom vill hon att någon annan än hon också ska rida hästen ^^ Kommer också att rida för tränare med denna häst ibland. Men men , berättar mer när jag vet , och om det blir något av det ;)

jag brukar ge julklappar:) och jagärsäker på att ägaren inte finns här:P

förra året så målade jag en tavla och så fick han några fleecetäcken. (hittade jätte billiga på rea så det blev nog 3st)

detta år har jag gjort en personlig kalender med bilder på hans hästar i olika sammanhang som han ska få utav mig och schelin.

förra året fick jag och schelin biljetter till travgalan utav honom.

Men visst ska det bli härligt med jul? Jag har faktiskt lyckats köpa alla julklappar nu, är så löjligt nöjd med mig själv!

Skönt att vara färdig! jag har bara 2 kvar:D Känns bra att det det nästan är klart iaf! Om det nu inte blir något till hästarna också..:) Det är jobbigt om allt hamnar sista veckan så brukar försöka vara ute i god tid och ta så mycket som möjligt under samma "shoppingdag".

kl
visst har jag glömt bort att presentera min nya stickelhåriga medryttarhäst? :p
elmuuuuus-003_picnik_121160289.jpg

elmuuuuus-008_picnik_121160962.jpg

elmuuuuus-010_picnik_121161037.jpg

elmuuuuus-012_picnik_121161369.jpg

skämt å sido, idag vart det en otroligt härlig uteritt med två kompisar och deras hästar! vi var ute närmare två timmar och alla tre hästar var pigga och glada! två fulla galopper där elma han sparka bakut av glädje en gång i farten och även galopp på ängen. elma var så himla fin i vänster sida idag och galoppen, den har aldrig varit så fin som då! hon hade en superfin form och jag kom verkligen åt henne. det märktes verkligen eftersom att hon inte alltid orkade hålla formen helt och gärna ville bryta av till trav om hon inte kom fram riktigt. jag är så nöjd! :D

Senast ändrad:

:rofl:
haha, ja det har du tänkte jag, ska den se ut så?:o finns det hästar som ser ut så?:o det ser ju ut som is:confused:

först när du skrev fattade jag att det var Elma:angel: tack för dagens skratt:rofl::D jag är lättlurad ibland;):P

hahahaha sötan!!

har några sånna bilder jag med från förra vintern!

kl

idag har jag ridit en liten vända på Tom, Hoppade upp och tog några Galopper på ridbanan, han agerade redan ponnyridnings häst så jag passade på :P bilder på det kommer senare.

Sen körde jag kobran med Kerri på släp i sällskap av Schelin, jätte trevligt och båda hästarna var pigga och glada så vi passade på att brassa på lite.:)

haha, ja det var ju endel:p men allt är ju användbart;):D lika bra att passa på när man är där:D

Sugen på en tripp dit men det är nog på tok för mycket folk för min smak nu innan jul:angel:

Var skitlite folk (okej, allting är ju relativt men ja :p) folk där i tisdags. Detta var ändå 7e eller 8e gången jag var där, men i tisdags var det gången med minst folk om man jämför med dom andra gångerna. Otroooligt skönt! Berodde nog väldigt mycket på vädret, normala människor höll sig nog inne i dom väderförhållandena som var - men vi är inte normala :devil:

Annaw - Haha usch vad kallt det såg ut, sånt råkar vi aldrig ut för här nere i söder iaf :p

hahahah :rofl:

+Andromedae, Rousie: det ser så mysigt ut tycker jag :D

McFlurry det var kring 16 grader, kallt, men det brukar vara kallare :grin::D
fast mig gör det inget för jag älskar vintern och kyla!

KL

Jag tycker det vore lite intressant att veta hur det ser ut i och omkring stallen där era medryttarhästar står. Dags att bildbomba tråden lite :D

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 589
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 815
Senast: Görel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 358
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka