Sv: Medryttartråden 3
Hej!
Nu har jag inte skrivit här på ett tag, men det beror på min osäkerhet att vara kvar som medryttare.
Saken är den att när jag la ut min annons så skrev jag tydligt att jag ville ha möjligheten att träna för tränare för att kunna utvecklas och jobba rätt med hästen. Nuvarande ägare svarade då på annonsen och var förstådd med att jag ville träna. Jag har nu varit medryttare till denna häst sedan maj 2010 och har ännu inte tränat
Nu ska hästen matchas till 4 års championatet och ska utbildas av hoppryttare och ägaren ska själv ta dressyren, alltså finns det bara utrymme för uteritter för mig, vilket jag inte alls ville från början.... Självklart förstår jag att hästen måste utbildas, men jag är ändå besviken över att jag ännu inte fått ut det jag ville av ett medryttarskap
Nu har jag blivit erbjuden att få bli medryttare på en 10 årig läromästare i hopp, men även dressyr. Denna häst kommer jag få ha ganska mycket som min egen samt träna till ett mycket förmånligt pris. Blir t.o.m körd till träningarna av ägarna. Tränarna i sig kända och duktiga. medryttarskapet kostar inget.
Nu är frågan. jag ska ju berätta detta för min nuvarande, men hur? Känns som om jag sviker denna, men jag måste ju ändå tänka på vad jag vill.
Vi har en mycket bra relation till varandra.
Hjälp mig.