Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

förresten, det är ingen som har något tips på hur man kan sitta ner lättare i traven? den är inte särskillt rund och fjädrig, men stor och hon lyfter frambenen ganska mycket.

Poppe som jag red innan hade ju en fruktansvärd trav, jag hade såååånna problem med den. Men det som hjälpte mig mycket var att verkligen tänka att höfterna ska rulla, typ som om du cyklar. Och att man andas, det är jätteviktigt!

Sen är det bara att öva öva öva :p

KL

På fredag hoppas jag att vi kan rida ut en sväng, det var alldeles för längesedan. Men här finns inga plogade grusvägar eller så, så jag får mest hoppas på att det inte är för hård skare där vi brukar rida ...

Kan dela med mig av ett litet klipp ikväll iaf - detta filmades efter jag hade fotat honom till julbilderna så därför han är knoppad. Tror inte jag har visat klippet innan iaf!

http://www.youtube.com/watch?v=pYOl6QRim44

Om ni inte känner igen låten (om den fått vara kvar av youtube...) så är ni för unga :p

jag red mycket barbacka på elma förut men sen slutade jag för det kändes så dumt när jag bara studsade på henne :angel: men ska dit idag och då blir det att rida en sväng barbacka tror jag bestämt!

mcflurry: okej, ska testa det där med höfterna idag! sen det där med att andas kan bli lite svårare att komma ihåg :p haha!

jag är för ung :p

gud vad trevlig och avslappnad han såg ut att vara! :)

Haha vad gammal jag plötsligt känner mig :p

Ja jag satte inspänningen mellan frambenen ett tag just för att han skulle få hjälp att sänka sig, får han välja själv går han som en stjärnkikare och han väldigt svårt att slappna av ... :cool:

Jag har INGA problem att rida utan sadel, om det så gäller dressyr eller hoppa, eller busa :angel:

Bra bus ska göras barbacka! :angel:
kl:
Pratade med Sultan och Miltons ägare för någon vecka sedan. Hon ska troligtsvis avliva Milton! :cry:

Även om jag inte rider där längre så känns det otroligt jobbigt. Han är en sån härlig liten häst, hmprf ponny, som vi jobbat så hårt med. Så ska hon avliva honom för att hon inte orkar ride :eek: . Ja, det är inte så att hon inte har tid, hon orkar inte. För jag tycker att om man har tid att åka o rida andras hästar några gånger i veckan, så borde man ha tid till sina egna?
:mad:

kl
okej, då har jag varit och ridit elma. barbacka 50 minuter vart det. kan säga att jag måste träna på att rida barbacka! i traven gör jag inget annat än att klämma och dra upp knäna. den första och dom två sista travsträckorna gick bäst, för då kunde jag hålla benen nere, men jag var tvungen att iprincip dra ner dom :angel: däremellan gick det väl sisådär, jag for lite hit, och elma for lite dit. jag studsade upp och elma slängde med huvudet. så det vart många men korta sträckor för att inte ta död på hästen :p

Senast ändrad:

Han är ju en ganska speciell herre, svårt för nya människor mm. Men jag tror garanterat att han skulle kunna få komma till någon jättebra, som ger honom den tid, uppmärksamhet och motion som han behöver.

Erbjöd mig tillochmed att hjälpa henne att leta en medryttare, eller köpare. Fick svaret: Jag vill inte ha något mer omyndigt runt mina hästar.

Synd på en sån fin häst!

pft.. är hon fortfarande sur över att du slutade?
okej, så synd att hon väljer den snabbaste vägen att få bort honom på, bara för att hon själv inte orkar :(

He-he, om hon är... ;)

Ja det är jättesynd, men hoppas på att hon bestämmer sig för att behålla honom i slutändan.

*kl* Jahapp, nytt år nytt blad, lyckades få lös lite pengar så blivit medryttare igen så nu passar ja ju verkligen in i tråden :P Fast ägarinnan har blivit lite sniken nu sen ja tog alla kostnader så gått från att betala 0:-/mån för 3-5 dagars ridning i veckan, till alla omkostnader och ha hästn som min, till 600:-/mån för 2 dagar i veckan :P Men ja får ju komma ut på hästryggen ibland iaf, så får se om man har råd nästa månad, har egentligen inte råd alls denna månad men kunde inte släppa det heeeelt och hållet bara sådär efter dessa månader av att rå om pärlan :) Nu när hon äntligen varit skadefri i 2mån. dessutom (vågar man skriva de?!). Så f.r.o.m nästa vecka joinar jag skaran medryttare igen, kommer nog gå bra de med :) Tror dock tyvärr att långa manen som ja sparat ut kommer ryka, då hon hatade den men inte hade nått å säga till om :( Får hoppas hon låter bli den! :)

kl

Ja då var man inte medryttare längre. Det var mitt eget beslut så det känns bra. Är ju mer ute i det andra stallet med fölstona och unghästarna och även om det inte är någon ridning där så trivs jag bättre samt att jag får en liten ersättning för mitt jobb där. Snart ska även ungstoet börjas jobbas med lite grann som löshoppning och sadelvänjning så det ska bli skoj. Och i slutet på feb. kommer ju första fölet :) Mamman är riktigt tjock nu :D

Roucle: fy va trökigt, hoppas hon kommer på bättre tankar!

kl
här kommer ett litet smakprov på de bilder som min bror tog häromveckan:

Kerri
31999638.jpg

Kobran
31999640.jpg

Tom
31999642.jpg

jag blev lite imponerad dessutom för han hade namngett filerna till bilderna med rätt namn till rätt hästbild! min bror är alltså inte alls hästintresserad och har träffat hästarna typ 3 ggr.

*KL*

Jahapp, red en dressyrträning idag för ny tränare och en liten häst jag inte suttit många ggr på.
Han har under ett års tid bara gått avknäppt men en äldre dam som åkt häst. Så att någon var upp och sparka fram han idag det var mkt jobbigt :D:p

Han vill gärna trippa fram i superkort trav och bita sig själv i bogen så idag jobbades det så klart på att få en bjudning och att han skulle ta stöd.
Böja sig runt skänkeln va SKITJOBBIGT som ni ser i början på filmen mkt tydligt :p

Men i det stora hela är jag nöjd över träningen och vi hade ett par bra tillfällen! Att hästen mest såg ut såhär :eek: beror ju då som sagt på att det här har han inte vart med om på länge!

Filmen är uppladdad på FB, hoppas ni kan se? youtube vet jag inte vad det är med idag, det går sanslöst segt.

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=10150118175241159

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 642
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 738
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 378
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka