Man vet att man börjar bli gammal när …

När man tar på sig skorna med hjälp av skohorn, går några steg för att sätta sig på en trappa för att knyta skorna istället för att bara böja sig ner. Och sen stöna och stånka när man reser sig och säger intelligent saker som, tänk vad långt marken är långt ner 😂
 
När jag tittar på unghästar - och f n starkt överväger att köpa ett föl - och tänker att med ambitionen att den ska leva hela sitt liv hos mig, så är jag själv runt 70 när vi kan pensionera oss tillsammans. SJUTTIO år?! Och att, i det perspektivet, så är detta den sista unghäst - och troligen sista SWB-ridhäst - jag någonsin kommer att köpa i mitt liv. Jag kan acceptera att bli äldre och känna mig "gammal" på papperet i andra situationer men just denna har jag liksom extra svårt att förlika mig med.

Men någon får ju ta över +80-tävlandet efter Ulla Håkanson i framtiden - kanske är det jag? (Troligen inte dock)
 
Läste några inlägg och slutar där. Alltså, kompisar har barn. En del har nästan vuxna barn. En bekant är bara 5år äldre och har fått sitt första barnbarn (en hyfsat ung mormor).
Lederna börjar bli riktigt kassa (ett arv från min mor).
Jag har haft häst i mer än 20år.
Jag anser att dagens Disneyfilmer är skräp. Dom kan inte mäta sig med dom gamla hederliga tecknade.
Min pappa börjar bli gammal.
Min systerdotter ska ha barn.
Jag har bott i min skabbiga lägenhet i 13år.

Känns som att jag ger upp det här. Brukar inte känna mej gammal men när jag tänker på dessa saker så inser jag att det går utför
 
Damen i fråga fyller f.ö år idag! Fortfarande still going strong, oförändrat lika ung och så häftig.

Oerhört respektingivande - men en annan sak som får en att känna sig gammal är att tänka på att jag tyckte hon var URGAMMAL när hon vid enstaka tillfällen var med Tolstoy och Bobby på samma tävlingar som jag sent 1980-/tidigt 1990-tal. Typ tänk att hon fortfarande rider, och kör lastbilen själv! Men kommer jag ut på några tävlingar med nästa häst, så kommer jag att vara lika gammal som hon var då eller äldre. Helt orimligt ju. :eek: :laugh:
 
När jag tittar på unghästar - och f n starkt överväger att köpa ett föl - och tänker att med ambitionen att den ska leva hela sitt liv hos mig, så är jag själv runt 70 när vi kan pensionera oss tillsammans. SJUTTIO år?! Och att, i det perspektivet, så är detta den sista unghäst - och troligen sista SWB-ridhäst - jag någonsin kommer att köpa i mitt liv. Jag kan acceptera att bli äldre och känna mig "gammal" på papperet i andra situationer men just denna har jag liksom extra svårt att förlika mig med.

Men någon får ju ta över +80-tävlandet efter Ulla Håkanson i framtiden - kanske är det jag? (Troligen inte dock)
Jag köpte min bästa bästis som 3,5 åring och skrockade åt hur gammal jag är när han är 20. Nu är han 23 och jag är gammal som gatan.

Självklart sa du köpa ett föl! Ska den hoppa eller dressyra?
 
Nu är jag inte gammal, men min 5-åriga kusin sa tidigare i år "när du var liten, fanns det färg TV då?"

Jag är 17 :cautious: :rofl:

Det är ju ändå coolt att hen öht viste att det var en tid då tv inte hade färg. Min tonåring fattade inte vad en tjocktv var.
När han var runt 7-8 år så frågade han vad jag hade haft för mobil när jag var liten. När jag sa att det inte fanns några så undrade han hur jag kunde ringa mina kompisar.
Jag gav mig in i en förklaring om telefoner som satt fast med sladd i väggen och telefonkiosker som var som typ en garderob där man ringde med lösa mynt eller kort.
Det lät väl helt pårökt i hans öron :grin:
 
Det är ju ändå coolt att hen öht viste att det var en tid då tv inte hade färg. Min tonåring fattade inte vad en tjocktv var.
När han var runt 7-8 år så frågade han vad jag hade haft för mobil när jag var liten. När jag sa att det inte fanns några så undrade han hur jag kunde ringa mina kompisar.
Jag gav mig in i en förklaring om telefoner som satt fast med sladd i väggen och telefonkiosker som var som typ en garderob där man ringde med lösa mynt eller kort.
Det lät väl helt pårökt i hans öron :grin:
Fast hade han aldrig sett en telefon eller tjock-TV på film tidigare?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
947
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
716
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp