Man vet att man börjar bli gammal när …

Jag köpte min bästa bästis som 3,5 åring och skrockade åt hur gammal jag är när han är 20. Nu är han 23 och jag är gammal som gatan.

Självklart sa du köpa ett föl! Ska den hoppa eller dressyra?

Den ska dressyra, som fan! Jag ville ju rida svår klass en gång i världen så nu klämtar klockan. Och så ska den hoppa cirka 50 centimeters hinder, när människan har en modig dag och orkar asa fram hinder. Nej skämt åsido, men jag skulle verkligen vilja i alla fall träna dressyr på i alla fall Msv-nivå igen. Och hoppas och tror att livet kan ge mig bättre förutsättningar för det med den kommande hästen, än vad det tyvärr gjorde med en massa annan skit som inträffade när min vackre fux var i sina bästa år. Och som slök väldigt mycket tid och ork så att den träningstiden aldrig blev som tänkt.

Men skulle nästa häst tycka att andra saker visar sig vara roligare än dressyr, så får vi väl prioritera så att vi båda trivs. (Bara inte allt för höga hinder, den tiden känns helt klart passerad.)
 
Det är ju ändå coolt att hen öht viste att det var en tid då tv inte hade färg. Min tonåring fattade inte vad en tjocktv var.
När han var runt 7-8 år så frågade han vad jag hade haft för mobil när jag var liten. När jag sa att det inte fanns några så undrade han hur jag kunde ringa mina kompisar.
Jag gav mig in i en förklaring om telefoner som satt fast med sladd i väggen och telefonkiosker som var som typ en garderob där man ringde med lösa mynt eller kort.
Det lät väl helt pårökt i hans öron :grin:
Throwback Tuesday :love:
Vi hade både tjock-TV och fast hemtelefon länge (pensionerade den 2019 när vi flyttade). Alltså en sån som satt fast i väggen med en sladd. Kul när kompisarna ringde hem och man stod i vardagsrummet och försökte prata "hemlisar" medan familjen var i samma rum :D
 
Haha, jag satt på jobbmöte med en platschef och en arbetsledare från ett av våra kommande byggen. Min kollega var också med.

När vi hade pratat igenom projektet började vi småprata om allt och inget. Platschefen berättade att han hade firat sin 48-årsdag i helgen och min kollega svarade att han i så fall var jämngammal med honom, varpå jag utbrast till den yngre arbetsledaren: "-Ja, och du och jag är väl också födda ungefär samtidigt?"

Tystnaden runt bordet var kompakt innan min kollega tog till orda. "-Nää, Zinfernia, nu smickrar du allt dig själv!"

Det visade sig att arbetsledaren var 12 år yngre vilket tydligen var smärtsamt uppenbart för alla runt bordet :laugh:👵
 
Det är ju ändå coolt att hen öht viste att det var en tid då tv inte hade färg. Min tonåring fattade inte vad en tjocktv var.
När han var runt 7-8 år så frågade han vad jag hade haft för mobil när jag var liten. När jag sa att det inte fanns några så undrade han hur jag kunde ringa mina kompisar.
Jag gav mig in i en förklaring om telefoner som satt fast med sladd i väggen och telefonkiosker som var som typ en garderob där man ringde med lösa mynt eller kort.
Det lät väl helt pårökt i hans öron :grin:

Ha ha! När jag berättade för min sjuåring att det inte fanns TV när morfar var liten så sa han bara att vadådå, det var väl bara att kolla på Ipaden i stället...
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
945
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
716
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp