Man vet att man börjar bli gammal när …

När vänner som är yngre än jag har barnbarn sedan flera år tillbaka...
När kroppen strejkar på både ena, andra och tredje sättet.
När man krympt några cm på längden sen man slutade mäta sig i tonåren...

(är dock fortfarande glad över att det fortfarande bara är en väldigt liten andel grå hår och att jag inte heller är särskilt skrynklig... :p )
 
Det mest svarta beviset på att man börjar bli gammal;
  • När ens idoler från barndom/tonår, och även släkt och bekanta, börjar dö av ålder

Lite lättsammare och som alltid ger mig en tidsbegrepps-bitchslap när jag tänker på det;
  • När man inser att vissa av ens barndomsvänners barn har både körkort och vissa börjar skaffa barn själva
  • När man inte har en aning om vilka dagens "kändisar" på radio alt i "kändispress" är
  • När man inser att 1970 inte är för 30 år sen utan 50 år sen ( den freakar ut mig VARJE gång jag tänker på det :O )
  • När man inser att de födda 1990 är 30 år
  • När man inser att de födda 2000 är 20 år (även om det är helt logiskt med tanke på ovanstående punkt)
  • När man inser att Fight Club är 21 år gammal
  • När man inser att Jurassic Park är 27 år gammal (och fortfarande en av världens bästa filmer med FANTASTISK CGI både för när den skapades och faktiskt även med dagen mått mätt :love: !)
  • När man inser att Star Wars är 43 år gammal
  • När man inser att man har gått från att tycka att folk som är över 30 är "gamla" till att tänka att "vaddå, hen är ju bara 60, det är ju ingen ålder!"
(själv född -83)
 
Lite samma tema, när polisen ringdes till kontoret där jag gör min VFU så kom det två BARN och tog hand om den som behövdes ta om hand. (De lär ju ha varit 20+ men ändå). Jag kände mig lite lätt eh stenålders :rofl:

Lite som när jag tidigare i år satt på en sjukhusbevakning. In kommer det jag tror är en praoelev men det visade sig vara läkaren som skulle skriva ut den intagne :rofl:
 
När man inser att 1970 inte är för 30 år sen utan 50 år sen ( den freakar ut mig VARJE gång jag tänker på det :O )

Just det här kom jag och tänka på när jag sorterade mina symönster. En del är från 40-talet och alltså 80 år gamla. Det är nästan hundra! Jag har tänkt att de är max 60 år.

Jag är inte så gammal, max 25. Eller kanske inte. (född 88).
 
Det mest svarta beviset på att man börjar bli gammal;
  • När ens idoler från barndom/tonår, och även släkt och bekanta, börjar dö av ålder

Lite lättsammare och som alltid ger mig en tidsbegrepps-bitchslap när jag tänker på det;
  • När man inser att vissa av ens barndomsvänners barn har både körkort och vissa börjar skaffa barn själva
  • När man inte har en aning om vilka dagens "kändisar" på radio alt i "kändispress" är
  • När man inser att 1970 inte är för 30 år sen utan 50 år sen ( den freakar ut mig VARJE gång jag tänker på det :O )
  • När man inser att de födda 1990 är 30 år
  • När man inser att de födda 2000 är 20 år (även om det är helt logiskt med tanke på ovanstående punkt)
  • När man inser att Fight Club är 21 år gammal
  • När man inser att Jurassic Park är 27 år gammal (och fortfarande en av världens bästa filmer med FANTASTISK CGI både för när den skapades och faktiskt även med dagen mått mätt :love: !)
  • När man inser att Star Wars är 43 år gammal
  • När man inser att man har gått från att tycka att folk som är över 30 är "gamla" till att tänka att "vaddå, hen är ju bara 60, det är ju ingen ålder!"
(själv född -83)

Det var typ alla mina punkter........och jag är född 70!
 
När man inser att man kan vara förälder till sina kollegor 🙈

Jag var på allvar på väg att säga "unge man, första gången jag jobbade på en större studentfest gick du i blöjor!" när de unga kollegorna var imponerade av mina festfixarskills. Plus att de säger "wow, har du på allvar jobbat med/använt det?!" när jag berättar om språk/tekniker/forum jag råkat ut för.
 
Det mest svarta beviset på att man börjar bli gammal;
  • När ens idoler från barndom/tonår, och även släkt och bekanta, börjar dö av ålder

Lite lättsammare och som alltid ger mig en tidsbegrepps-bitchslap när jag tänker på det;
  • När man inser att vissa av ens barndomsvänners barn har både körkort och vissa börjar skaffa barn själva
  • När man inte har en aning om vilka dagens "kändisar" på radio alt i "kändispress" är
  • När man inser att 1970 inte är för 30 år sen utan 50 år sen ( den freakar ut mig VARJE gång jag tänker på det :O )
  • När man inser att de födda 1990 är 30 år
  • När man inser att de födda 2000 är 20 år (även om det är helt logiskt med tanke på ovanstående punkt)
  • När man inser att Fight Club är 21 år gammal
  • När man inser att Jurassic Park är 27 år gammal (och fortfarande en av världens bästa filmer med FANTASTISK CGI både för när den skapades och faktiskt även med dagen mått mätt :love: !)
  • När man inser att Star Wars är 43 år gammal
  • När man inser att man har gått från att tycka att folk som är över 30 är "gamla" till att tänka att "vaddå, hen är ju bara 60, det är ju ingen ålder!"
(själv född -83)

Ja! Och när man inser att när folk talar om "gamla klassiska filmer/gammal klassisk musik" menar de saker som kom på nollnolltalet :arghh:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
947
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
716
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp