När man inser att ens föräldrar snart går i pension..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man själv snart går i pensionNär man inser att ens föräldrar snart går i pension..
När man själv redan är pensionär...När man själv snart går i pension
När jag kommer på att det snart kan komma in nyhäktade födda 2006
Lite samma tema, när polisen ringdes till kontoret där jag gör min VFU så kom det två BARN och tog hand om den som behövdes ta om hand. (De lär ju ha varit 20+ men ändå). Jag kände mig lite lätt eh stenålders
När man inser att 1970 inte är för 30 år sen utan 50 år sen ( den freakar ut mig VARJE gång jag tänker på det :O )
Lite som när jag tidigare i år satt på en sjukhusbevakning. In kommer det jag tror är en praoelev men det visade sig vara läkaren som skulle skriva ut den intagne
Det mest svarta beviset på att man börjar bli gammal;
- När ens idoler från barndom/tonår, och även släkt och bekanta, börjar dö av ålder
Lite lättsammare och som alltid ger mig en tidsbegrepps-bitchslap när jag tänker på det;
(själv född -83)
- När man inser att vissa av ens barndomsvänners barn har både körkort och vissa börjar skaffa barn själva
- När man inte har en aning om vilka dagens "kändisar" på radio alt i "kändispress" är
- När man inser att 1970 inte är för 30 år sen utan 50 år sen ( den freakar ut mig VARJE gång jag tänker på det :O )
- När man inser att de födda 1990 är 30 år
- När man inser att de födda 2000 är 20 år (även om det är helt logiskt med tanke på ovanstående punkt)
- När man inser att Fight Club är 21 år gammal
- När man inser att Jurassic Park är 27 år gammal (och fortfarande en av världens bästa filmer med FANTASTISK CGI både för när den skapades och faktiskt även med dagen mått mätt !)
- När man inser att Star Wars är 43 år gammal
- När man inser att man har gått från att tycka att folk som är över 30 är "gamla" till att tänka att "vaddå, hen är ju bara 60, det är ju ingen ålder!"
Det mest svarta beviset på att man börjar bli gammal;
- När ens idoler från barndom/tonår, och även släkt och bekanta, börjar dö av ålder
Lite lättsammare och som alltid ger mig en tidsbegrepps-bitchslap när jag tänker på det;
(själv född -83)
- När man inser att vissa av ens barndomsvänners barn har både körkort och vissa börjar skaffa barn själva
- När man inte har en aning om vilka dagens "kändisar" på radio alt i "kändispress" är
- När man inser att 1970 inte är för 30 år sen utan 50 år sen ( den freakar ut mig VARJE gång jag tänker på det :O )
- När man inser att de födda 1990 är 30 år
- När man inser att de födda 2000 är 20 år (även om det är helt logiskt med tanke på ovanstående punkt)
- När man inser att Fight Club är 21 år gammal
- När man inser att Jurassic Park är 27 år gammal (och fortfarande en av världens bästa filmer med FANTASTISK CGI både för när den skapades och faktiskt även med dagen mått mätt !)
- När man inser att Star Wars är 43 år gammal
- När man inser att man har gått från att tycka att folk som är över 30 är "gamla" till att tänka att "vaddå, hen är ju bara 60, det är ju ingen ålder!"
Snart 00 också...när man inser att ens chef, läkare, frisör m fl kan vara födda på 80-talet Eller t om 90
Heeelt orimligt att någon född på 2000-talet kan vara äldre än max 5?!När man inser att ens lillebror som är född 00 (!!!) är vuxen, har flyttat hemifrån och har ett jobb. Gulp.