Man vet att man börjar bli gammal när …

Jag är fortfarande inte gammal. Men min bror sa för några månader sen: "det är nya tider nu, det är inte samma som när du växte upp. Det ÄR nya tider nu och det var inte så här när du växte upp. Du förstår inte hur det är att växa upp nu! Jag vet, för jag växer upp nu!". Sen avslutade han med att säga att jag beter mig som en dinosaurie.

Han är 13, jag är fortfarande 17 :cautious: :rofl:
 
Varje gång jag inser att jag kan säga "när jag var liten fanns inte mobiltelefon eller internet". (mer än på nått jäkla universitet eller nått då)
Mina barn tror att jag ljuger när jag berättar om min kompis som en kväll surfade igenom hela internet och sen laddade ner det. Till en diskett, dessutom. Men det gick ju faktiskt att göra då, och ja, det var på ett jäkla universitet 🙂
 
jamen visst är det märkligt, att ens gamla klasskompisar ser ut som tanter/gubbar... Hur kan det vara så, när jag fortfarande ser ut som en 20-åring?? 🤪


Min farfar funderade på att sluta åka på klass och konfirmationsträffar, när han besviken kom hem till farmor och sa...

"Jag vet inte riktigt vad jag gjorde där, det var ju bara massa gamla tanter och gubbar..."

Ja, det är sant, även om det låter som en skröna. Iofs, hade han en fantastisk humor min farfar.. <3
 
Haha, på tal om det! På universitetet stod det en OH-apparat(?) i korridoren och flera av de i min klass förstod inte vad det var för något. :laugh:

Va på min tid användes de fortfarande!!! Minns fortfarande hur läraren satte och fyllde i en kassaflödesanalys i OH-lampans sken - vilken liveföreställning!!! (jag är dock fortfarande rätt kass på kassaflödesanalyser - tur att det nu mer finns färdiga rapporter för sådant :) )
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
945
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
716
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp