Nej, du skiter i andra när du vägrar koppla din hund när du blir ombedd.
Det är inte lönt att diskutera detta mer. Vi tycker helt enkelt olika i den här frågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, du skiter i andra när du vägrar koppla din hund när du blir ombedd.
Nej.Ett mentaltest sållar iaf bort de värsta avarterna...
Vad är det för form av mentaltest du avser?
Nej.
Jag har levt med en hund som hatade andra hundar och skulle med glädje döda om hon fått chansen. Hon hade ett fantastiskt fint MH och var KORAD på höga poäng.
Det finns ingen del i testet som innehåller varken lydnad eller andra djur.
Vem ska utföra alla dom?Det test Polisen utför på hundar som beslagtagits efter att de attackerat. Fler såna borde göras.
Vem ska utföra alla dom?
Det är en väldigt naiv inställning till djur och drifter. En stor del av alla tjänstehundar kommer från linjer där aggressivitet mot andra hundar kan förekomma. Ändå anses de ha den bästa mentaliteten.Då får man väl ändra på testen.
Jag tycker inte att hundar som "med glädje skulle döda" om de fick chansen borde tillåtas att leva. Det finns så många trevliga hundar som inte skulle döda (hundar, människor, djur) om de fick chansen att det inte finns nån anledning att ha kvar de som skulle göra det.
Så du anser att alla jakthundar, vinthundar, mer driftstarka brukshundar, alla små råttjägare etc borde förbjudas? Vad får vi kvar kavaljerer och vättar?Då får man väl ändra på testen.
Jag tycker inte att hundar som "med glädje skulle döda" om de fick chansen borde tillåtas att leva. Det finns så många trevliga hundar som inte skulle döda (hundar, människor, djur) om de fick chansen att det inte finns nån anledning att ha kvar de som skulle göra det.
Det är en väldigt naiv inställning till djur och drifter. En stor del av alla tjänstehundar kommer från linjer där aggressivitet mot andra hundar kan förekomma. Ändå anses de ha den bästa mentaliteten.
Du behöver inte bli otrevlig för att jag undrar hur ditt förslag ska kunna genomföras.Nu gör du dig löjlig. Jag är väl fan ingen expert på sånt bara för att jag inte vill att folk ska ha hundar som "med glädje skulle döda" om de fick chansen! Jag vill att farliga hundar ska tas bort. Punkt. Hur detta görs bryr jag mig inte om. Så länge de farliga hundar inte tillåts finnas kvar.
Va?Och vem som helst ska inte ha de hundarna.
Hundar är ju rovdjur att döda är inga konstigheter för en hund.Nu gör du dig löjlig. Jag är väl fan ingen expert på sånt bara för att jag inte vill att folk ska ha hundar som "med glädje skulle döda" om de fick chansen! Jag vill att farliga hundar ska tas bort. Punkt. Hur detta görs bryr jag mig inte om. Så länge de farliga hundar inte tillåts finnas kvar.
Va?
Det är klart de får.
De flesta Mallar, Schäfrar, Rottisar mm bor trots allt i vanliga hem.
Det test Polisen utför på hundar som beslagtagits efter att de attackerat. Fler såna borde göras.
Hur många hundar dödar människor? Med eller utan glädje?Då får man väl ändra på testen.
Sällskapshundar kan dom medDå får vi stänga ner vääääldigt många raser och linjer och kan närmast säga adjö till tamhundar som koncept. Är din definition av "trevlig" en hund med absolut noll drifter? Ska vi bara ha maximalt mesiga sällskapsavlade varianter, för allt annat riskerar att bli farligt? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det är så fullständigt absurda idéer du kommer med.
De flesta av dessa hundarna fungerar ju utmärkt de hem de är i. Alla är inte naiva utan inser vad en hund är kapabel till och har en hundhållning utefter det.Jag skrev inte får. Jag skrev ska. Det finns många många många som inte kan hantera annat än en liten ulltuss utan drifter. De människorna borde inte ha nån av de raserna du räknar upp.