Fanns absolut inte på något sätt som jag lät som den personen. Jag vet dock att ägaren påverkar hunden, utan tvekan, det är inget konstigt i det alls. Jag har inte skrivit att jag låter min hund hälsa på andra hur han vill, däremot om det kommer framlunkande en hund till oss så får jag inte panik utan låter dom hälsa. Jag gör ingen extrem grej av det helt enkelt även ifall jag inte låter min hund gå fram till främmande hundar utan lov.
Jag har inte skrivit att man inte ska skydda sin hund, jag har själv tagit tag i vissa för stora glada hundar som bara vill leka för att skydda min hund. Men jag gör ingen grej av det, jag håller tag i hunden och ägaren kommer fram och kopplar och tar med sig hunden. Att jag kan ta tag i mötande hundar är för att min hund springer inte ifrån mig utan stannar bakom mig om han tycker någon är jobbig vilket gör att jag kan fokusera på att ta tag i den främmande hunden.
Att jag har valt att vara lugn med lösa hundar är för att jag vet att absolut ingenting blir bättre för min hund om jag ska gå och ha ångest och vara rädd för alla lösa hundar jag ser. Kommer någon fram så får jag ta det där och då helt enkelt.