Men ärligt. Det är inte bara andra hundägare man ska ta hänsyn till utan även människor utan hund! @parellikusken har gett exempel på hur det är att vara hundrädd och glada hundägare som säger, det är ingen fara, han/hon är så snäll sååå. Visst kan en hund ta sig ur halsband/eller sele, inget är 100% säkert men det är fasiken så mycket säkrare än en lösspringande hund. Varför är det så svårt att ta hänsyn till andra människor?
Jag är inte hundrädd och är ibland hundvakt till min pappas hund (en labbe som är min katts bästis) som är sådär dumsnäll som labbar kan vara. Även om hon skulle vara stensäker, vilket hon inte är, så skulle jag aldrig komma på tanken att släppa henne i området jag bor i, närförort med grönområden.
Att ta hänsyn och tänka på andra personers rädslor, med eller utan hund, är inte för mycket att begära.
Jag är inte hundrädd och är ibland hundvakt till min pappas hund (en labbe som är min katts bästis) som är sådär dumsnäll som labbar kan vara. Även om hon skulle vara stensäker, vilket hon inte är, så skulle jag aldrig komma på tanken att släppa henne i området jag bor i, närförort med grönområden.
Att ta hänsyn och tänka på andra personers rädslor, med eller utan hund, är inte för mycket att begära.