Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså hur vet du hur dom ser dig?Jag tror att just sexuellt intresse är en viktig del.
Om jag träffar en man som uppenbarligen inte ser mig som en sexuell varelse är det hela skapligt ointressant från sekund ett. Sådant känns i luften.
Bl.a kroppsspråk.OK läste nu "Sådant känns i luften". Men jag förstår fortfarande inte. HUR känner man det i luften?
Jag tänkte lite mer specifiktBl.a kroppsspråk.
Motparten placerar en röd nejlika i övre knapphålet.Jag tänkte lite mer specifikt![]()
Okeeeeej... *noterat*Motparten placerar en röd nejlika i övre knapphålet.
Jag tror att just sexuellt intresse är en viktig del.
Om jag träffar en man som uppenbarligen inte ser mig som en sexuell varelse är det hela skapligt ointressant från sekund ett. Sådant känns i luften.
Ja hur...Men alltså hur vet du hur dom ser dig?
Jag har ingen aning om det inte sägs mer rent ut.
OK läste nu "Sådant känns i luften". Men jag förstår fortfarande inte. HUR känner man det i luften?
Däremot har jag koll på vad jag själv känner. Och jag säger som flera andra, det måste finnas åtminstone en liten känsla av attraktion.
Ja hur...
Jag misstänker att det är så enkelt att om motparten känner att han skulle kunna tänka sig vara naken med mig så begriper jag det. Och vice versa. Om jag inte kan tänka mig smeka hans intimare delar och hans kropp så finns där inget. Tomt. Ointressant.
Jag är väl knappast den enda som tittar män i grenen? Dvs jag kan tänkas vara intresserad av vad som finns där innanför.
Det är det som skiljer män från kvinnor för mig (jag som ALDRIG haft fantasier om samkönat sex och äcklas av tanken att studera någon annan kvinnas underliv än mitt eget - som jag gillar) är just detta att jag inte känner något som helst sexuellt intresse för kvinnor eller för majoriteten män.
Men när jag känner intresse så finns det där. Antagligen beter jag mig annorlunda. Jag känner när mannen betraktar mig som en sexuell varelse.
hahaha... jag scannar ring, skrev och hållning med någon sorts automatik. På alla män, oavsett var jag ser dem. Bussen, stan, IKEA, sammanträdet - var som helst. Sitter jag och talar med en man tex vid ett kaffebord så fundrar jag med automatik över detta. Inte som någon stor sak, kanske en flyktig del av en sekund? Men visst far tanken genom huvudet. Oftast brukar det stanna vid att jag känner att jag inte skulle kunna visa mig själv naken i deras sällskap...Hjälp! Jag kan absolut inte tänka på att ta på någons intimare delar första gången jag träffar dem, då har jag fullt upp med att fundera på om jag ens trivs i deras sällskap. Så har jag heller aldrig lyckats ha några ONS heller. Första gången jag träffar någon vill jag inte att den ska tänka på mig som en sexuell varelse, det är alldeles för många steg framåt från okänd till intim på en gång.
Som sagt, seriemördare eller ej är typ steg ett, när jag litar på och känner mig trygg med vederbörande kan jag börja fundera på det andra och det tar ett par gånger minst.
Du är säkert inte den enda som tittar män i grenen men jag måste erkänna att jag har aldrig inte ens tänkt tanken . Det KAN ju vara så att killen medvetet eller omedvetet registrerar din blick, och svarar med att visa eller förneka intresse. Och då får du svar på om han ser dig som sexuellt intressant eller inte.Ja hur...
Jag misstänker att det är så enkelt att om motparten känner att han skulle kunna tänka sig vara naken med mig så begriper jag det. Och vice versa. Om jag inte kan tänka mig smeka hans intimare delar och hans kropp så finns där inget. Tomt. Ointressant.
Jag är väl knappast den enda som tittar män i grenen? Dvs jag kan tänkas vara intresserad av vad som finns där innanför.
Det är det som skiljer män från kvinnor för mig (jag som ALDRIG haft fantasier om samkönat sex och äcklas av tanken att studera någon annan kvinnas underliv än mitt eget - som jag gillar) är just detta att jag inte känner något som helst sexuellt intresse för kvinnor eller för majoriteten män.
Men när jag känner intresse så finns det där. Antagligen beter jag mig annorlunda. Jag känner när mannen betraktar mig som en sexuell varelse.
Haha, nu kom jag att tänka på kompisen som blev besvarat spontanförälskad och stor passion uppstod. Efter några veckor, när han höll hennes hand i sin, kände han en ring på hennes finger. Hon var gift... vilket han visste, men han hade liksom glömt bort det i hastigheten.hahaha... jag scannar ring, skrev och hållning med någon sorts automatik. På alla män, oavsett var jag ser dem. Bussen, stan, IKEA, sammanträdet - var som helst. Sitter jag och talar med en man tex vid ett kaffebord så fundrar jag med automatik över detta. Inte som någon stor sak, kanske en flyktig del av en sekund? Men visst far tanken genom huvudet. Oftast brukar det stanna vid att jag känner att jag inte skulle kunna visa mig själv naken i deras sällskap...
Hur det går till på dejter vet jag inte riktigt eftersom jag inte lyckas få till sådana. När jag var ung dejtade man inte. Dejt-ritualerna får de beskriva som dejtat.
hahaha... jag scannar ring, skrev och hållning med någon sorts automatik. På alla män, oavsett var jag ser dem. Bussen, stan, IKEA, sammanträdet - var som helst. Sitter jag och talar med en man tex vid ett kaffebord så fundrar jag med automatik över detta. Inte som någon stor sak, kanske en flyktig del av en sekund? Men visst far tanken genom huvudet. Oftast brukar det stanna vid att jag känner att jag inte skulle kunna visa mig själv naken i deras sällskap...
Hur det går till på dejter vet jag inte riktigt eftersom jag inte lyckas få till sådana. När jag var ung dejtade man inte. Dejt-ritualerna får de beskriva som dejtat.
Hmm, kanske är däri mitt problem ligger. På alla de dejter som jag har varit på så har jag aldrig någonsin tänkt en tanke som går ut på huruvida jag kan tänka mig att ligga med personen jag dejtar.
I det läget är det nog svårt att undvika. Jag hade säkert också sneglat på honom. Men om han nu har valt att ha så tajta byxor så är det väl det han vill uppnå.Ibland gör jag också det, screenar..
Häromdagen var det en man på bussen som hade enormt tajta byxor.. Jag kunde inte låta bli att se att flera kvinnor tittade.... Fel eller rätt att titta så.. det kan jag inte avgöra men kvinnornas blickar kom dit i alla fall..![]()
Rent allmänt så har jag kommit på att om jag tänker om någon att "henne/honom skulle jag vilja jobba ihop med/ha som arbetskamrat", då har jag hittat något bra.Som sagt, seriemördare eller ej är typ steg ett, när jag litar på och känner mig trygg med vederbörande kan jag börja fundera på det andra och det tar ett par gånger minst.
Om nu det här är ok,I det läget är det nog svårt att undvika. Jag hade säkert också sneglat på honom. Men om han nu har valt att ha så tajta byxor så är det väl det han vill uppnå.
Njae - nu var du nog lite väl drastisk?En lite drastisk tolkning blir då: Allt handlar om sex men säg för guds skull inget om det för då är du desperat. Dejter handlar om sex men du får absolut inte skriva om sex i ett mail på en dejtingsajt.
Det beror väl helt på?Om nu det här är ok,
varför anses det då som manschauvinistiskt och patriarkalt om en man sneglar ned i en kvinnas urringning?
"Om hon nu har valt att ha så en så'n tajt tröja så är det väl det hon vill uppnå?"