Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Nåja, gården gör ju att jag inte träffar så mycket folk, så börja med att träffa någon och ta gården sen;)

Skämt åsido, jag är nog lite för dålig på att "vara där det händer", får väl ta tag i det. Problemet är bara att jag trivs så himla bra hemma och krogen t ex lockar inte alls! Rör mig annars nästan enbart i hästkretsar, och där är det ju knappast något överskott av killar om man säger så...

För min del är ett överflöd av personer inte detsamma som ett överflöd av partnerämnen.
Nej. Och det är lite det jag far efter. Eller så tänker man sig att alla är potentiella partners, inte bara på nätdejtingsidor.

På dejtsidor verkar många ju tycka att de andra närmast ÄR SKYLDIGA att vara partnerämnen. Det är ju en konstig utgångspunkt var man än befinner sig, tycker jag.

Nej. Och det är lite det jag far efter. Eller så tänker man sig att alla är potentiella partners, inte bara på nätdejtingsidor.

På dejtsidor verkar många ju tycka att de andra närmast ÄR SKYLDIGA att vara partnerämnen. Det är ju en konstig utgångspunkt var man än befinner sig, tycker jag.
Nu var det länge sedan jag nätdejtade men känner inte igen det du beskriver, utan mer det Jefferey skriver, att det är extremt vanligt att det är svårt att chansa med någon då det kan dyka upp någon snyggare tillgänglig och jo, det är den största skillnaden på nätdejt och IRL i mina ögon. Nätdejtare lever ofta efter devisen Gräset är grönare....

Med chansa menar jag gå på kanske 2-3 dejter, känna efter. Och på samma sätt som någon
@Voff ?? beskrev att dejten la upp nya bilder innan de skulle träffas.

Nja...jag håller nog inte med om att man förväntar sig för mycket av dom på dejtingsidorna, snarare tvärt om eftersom det är rätt uppenbart att många ger sken av något de inte egentligen menar. Merparten av nätdejtarna skriver faktiskt att de söker en parter för livet, saknar en tvåsamhet och utmålar och uppger sig vara det perfekta parterämnet men i själva verket söker många av dem bara en KK eller flirt. Det är vanligt att man lovar och erbjuder en hel del som man aldrig har för avsikt att leverera. Reklam för att få många svarande helt enkelt.
Tror de flesta som testat nätdejting har sänkt sina förväntningar och krav efter ett tag när de insett att mycket inte alls är som det ser ut.

Nja...jag håller nog inte med om att man förväntar sig för mycket av dom på dejtingsidorna, snarare tvärt om eftersom det är rätt uppenbart att många ger sken av något de inte egentligen menar. Merparten av nätdejtarna skriver faktiskt att de söker en parter för livet, saknar en tvåsamhet och utmålar och uppger sig vara det perfekta parterämnet men i själva verket söker många av dem bara en KK eller flirt. Det är vanligt att man lovar och erbjuder en hel del som man aldrig har för avsikt att leverera. Reklam för att få många svarande helt enkelt.
Tror de flesta som testat nätdejting har sänkt sina förväntningar och krav efter ett tag när de insett att mycket inte alls är som det ser ut.
Eller så kanske vill de ha ett livslångt förhållande men klarar inte av att släppa tanken på att kanske något ännu bättre loggar in

Eller så kanske vill de ha ett livslångt förhållande men klarar inte av att släppa tanken på att kanske något ännu bättre loggar in

Tyvärr ligger det nog mycket i det.
Det verkar som att det är lät att fastna i spänningen sökandet ger och att det i morgon reggar sig någon "bättre". Kanske blir det för lätt att söka vidare när man söker anonymt med ett par knapptryck mot i vekligheten?

Amen- för de 2 sista raderna........ jag trodde ju i min enfald att folk ville träffa nån eller iallafall en dejt- men tji fick man haha :)

"Precis" sagt hejdå till tjejen nu (finns det nåt värre?!), hon har varit här sedan i torsdags och vi har haft riktigt mysigt! Äntligen har vi gjort något vettigt också, inte bara suttit hemma. Ja, vettigt och vettigt, vi har iallafall spelat minigolf, varit till tippen med min gamla tv och grillat (och spelat tv-spel och tittat på film...) :p

Håller med om det som diskuterats tidigare i tråden, man tror att något är fel om det inte slår gnistor första gången. Jag är lite sån, vet att jag tänkte så med exet också första gångerna vi sågs. Att det kändes bara bra, ingenting särskilt utan bara bra. Och det var en sån konstig känsla!
Med nuvarande dejten har det pendlat mellan blixtförälskelse, till att kännas bara bra, till att kännas lite sådär och sen bra igen typ... Det är så snurrigt! Men hur ska man kunna vara säker på att man vill dela livet med varann efter bara drygt en månad lixom!? Jag förväntar mig för mycket, det vet jag, men det är så jäkla svårt!

Men over all så känns det bra, helt enkelt. Även om hon kan vara bra dryg ibland - hon är ju iallafall väldigt söt när hon sover ;)

Ligger HP nere för er andra också?
Ja. Ser ut som deras server har nått Nirvana.

Edit:
Vi har förnävarande driftsproblem, vi jobbar på att få igång tjänsten så snart som möjligt.

Sivusto on tilapäisesti suljettu teknisen ongelman vuoksi. Korjaamme vikaa parhaillaan ja avaamme sivuston mahdollisimman pian

We are currently having disruptions within the service, we're aiming to get the service as quick as possible running again.

Efter en del funderande han jag backat rejält när det gäller Dejten och Mr Snyggo.
Dejten är väldigt flitig på nätet. Uppdaterar, mycket inloggad, gör megafoninlägg osv. Han har helt enkelt lagt in en extraväxel angående nätdejting och då känns det inte så intressant att fördjupa sig mer med honom. Han hör dock av sig till mig och vill ses mm men jag känner att vi kommer att fastna i KK-facket och det var absolut inte vad jag var ute efter och det har jag varit tydlig med från början.

Mr Snyggo känns väldigt velig och jag känner att det händer ingenting. Vi fikar, och fikar och fikar......men tom samtalsämnena är det samma. Mest han som pratar. Han verkar ha ett stort behov av det. Känner att det är på gränsen till älta. Tycker att han sitter fast i mycket gammalt. Han hör av sig i vågor och fast det kan ha gått många dagar emellan så är samtalet detsamma som sist. Tror det finns mycket vettigt under den snygga ytan men det kommer ta lång tid innan det är moget att titta fram.

Nu är jag för stunden helt borta från nätdejting. Har ingen profil kvar. Kommer inte att regga mig på MP fler gånger iaf. Det är inte värt pengarna. Har haft konto där vid 2 tillfällen på 3 år och till stor del är det samma singlarna. Drar slutsatsen att antingen så är chanserna minimala att man hittar någon eller så fastnar man i någon sorts bekräftelsebehov i form att nätflirt. Killar som tillhör det sistnämnda är jag inte intresserad av.

I nuläget gör jag ingenting åt dejtandet eller kontakterna med Dejten och Mr Snyggo. Tar det som det kommer bara.

Åh, jag känner att jag är jättetråkig och opersonlig.
Jag har lite persolig historia och jag är inte beredd att dela den med främmande mäniskor som läser min profil.
Jag vill börja dejta så smått men jag är inte redo att avslöja allt, hur säger man då?

Lite nyfiken är jag men jag är inte riktigt där ännu....

Lite spännande för mig för tillfället. Så småningom verkar det bli date med en kille, och nu dök det upp en till som verkar intressant.

Måste väl bara öva mig i att ha flera intressanta kontakter på en gång. Förut har jag bara siktat in mig på en i taget.

Då har även jag reg mig på Pannkakan, får se vad det leder till.

Här ute i skogen där trafiken består av sopbilen var 4:e vecka ger inte så mycket tillfällen till att spontanträffa någon iaf ;)

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka