Jag tror ni båda har för höga förväntningar på vad som skall ske efter att ha träffats en gång. Hade jag träffat någon och vi hade väldigt trevligt hade det varit nog underlag för att träffas en gång till. Jag menar det du beskriver nu är ju förälskelse för mig kommer det långt senare än första dejten då man iprincip bara checkar av om den andra är rumsren och inte en seriemördare... Dejt två och tre är mera sådana tillfällen då man börjar känna efter lite hur man känner för en person. Om man nu inte tror benhårt på kärlek vid första ögonkastet.Det är inte helt lätt att svara på vad attraktion, det finns nog många människor som är betydligt bättre på att uttrycka sig i ord än vad jag är som har försökt att göra det.
Men det jag menar är att det ska finnas en positiv känsla i kroppen när våra ögon möts och att man ska få åtminstone en liten tendens till ett fånigt leendet när det händer. Och det ska finnas en lust att beröra den andra personen, det kan vara något så enkelt som att medvetet råka komma emot den andres hand när man sträcker sig efter kaffekoppen.