Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Hej!
Jag har dejtat lite av och till på dejtingsajter och även testat Equestrian cupid, fast det är svårt det där med dejting. Det är så mycket som ska stämma, som värderingar i stort och vad man vill göra på sin fritid. Att rida är ju en livsstil så det vore enklast att få ihop tiden om man kunde hitta en man som också gillar hästar, men de flesta män som gillar att rida verkar vara upptagna redan?

Jamen hjälp :p
Bytte profilbild på hp och tydligen är den i männens smak (bara ansiktet, helt normalt) för plötsligt ramlar det in mail efter mail :banana:
Några är förstås från unga män som gillar "milfar" men några riktigt normala (?) i lagom ålder har också skickat. Kul!

Jamen hjälp :p
Bytte profilbild på hp och tydligen är den i männens smak (bara ansiktet, helt normalt) för plötsligt ramlar det in mail efter mail :banana:
Några är förstås från unga män som gillar "milfar" men några riktigt normala (?) i lagom ålder har också skickat. Kul!
Min forskning visar att byte av profilbild är det bästa du kan göra för att synas på HP.
Maila andra, och få mail, lägga till foton är också effektivt. Ändra profiltext likaså.
Logga på är också en parameter, om än fattigare sådan. Det räcker alltså inte med att vara påloggad för att få högre 'visningspoäng'.

Den klurige har två olika profilbilder, som man alternerar med med jämna mellanrum.

Min forskning visar att byte av profilbild är det bästa du kan göra för att synas på HP.
Maila andra, och få mail, lägga till foton är också effektivt. Ändra profiltext likaså.
Logga på är också en parameter, om än fattigare sådan. Det räcker alltså inte med att vara påloggad för att få högre 'visningspoäng'.

Den klurige har två olika profilbilder, som man alternerar med med jämna mellanrum.

Fast det var inte länge sedan jag bytte bild senast, men märkte inte av sån här rush då.

Nu har jag hamnat här igen. Jag hade bestämt att jag aldrig skulle registrera mig på en dejtingsida igen. Så himla trött på att inte få till det och när någon äntligen vill träffas blir jag alltid dumpat efter första dejt. Jag hade bestämt att jag inte skulle utsätta mig själv för detta igen. Det känns som självplågeri att gå igenom detta igen, efter att a konstaterat att kärlek är inte för alla.
Jag fattar inte av vilken anledning jag öppnade mitt pankakakonto. Jag har nu skrevet lite med en och även pratat telefon. Han verkar tyvärr inte så sugen på att träffas. Han säger såklart att han vill träffas, vist har han tid, men han vet ju inte riktigt när han har lust till att ses.
Han verkar ju intresserat, han skriver till mig, han ringer och kan prata en timme eller mera.
Varför ska män ha såååå mycket tid för att veta om de vill träffas? Det är ju inte så att man måste bli ihop för att man träffas.
Jag fattar inte att jag öppnade mitt konto, jag orkar inte med allt detta mejlande utan att det leder till något.

Men skriv just detta till honom!

"Det är ju inte så att man måste bli ihop för att man träffas."

Jag tror att män känner minst samma skräck inför att bli dumpad efter första påseende. Han kanske har samma erfarenheter som du i bagaget? Och är rädd att allt rinner ut i sanden om ni träffas och det inte klickar.

Säg som det är: ni är inte barnungar någon av er, även om ni inte klickar så har ni väl ändå utvecklat någon form av vänskap under tiden, ni kan ju fortsätta höras av och umgås även utan kärlek som grundmur.

finns det några dejtingsidor som är helt gratis?. har ingen lust att betala 300 spänn för att kanske träffa nån. det blir ju mycket pengar i slutändan

Jag såg en så het kille igår! Och jag gick faktiskt och frågade efter hans nummer, men tyvärr var han redan upptagen. Men vad glad jag är att jag frågade! Slipper jag gå runt o undra vad som hade kunnat hända :D

I helsike heller!

Det är bra hästtjejer som är upptagna eller helt enkelt inte vill ha ihop det med nån annan än hästen.

(inte så lite ironi i detta)

Ptr

UOTE="karindk60, post: 16442353, member: 37344"]Nu har jag hamnat här igen. Jag hade bestämt att jag aldrig skulle registrera mig på en dejtingsida igen. Så himla trött på att inte få till det och när någon äntligen vill träffas blir jag alltid dumpat efter första dejt. Jag hade bestämt att jag inte skulle utsätta mig själv för detta igen. Det känns som självplågeri att gå igenom detta igen, efter att a konstaterat att kärlek är inte för alla.
Jag fattar inte av vilken anledning jag öppnade mitt pankakakonto. Jag har nu skrevet lite med en och även pratat telefon. Han verkar tyvärr inte så sugen på att träffas. Han säger såklart att han vill träffas, vist har han tid, men han vet ju inte riktigt när han har lust till att ses.
Han verkar ju intresserat, han skriver till mig, han ringer och kan prata en timme eller mera.
Varför ska män ha såååå mycket tid för att veta om de vill träffas? Det är ju inte så att man måste bli ihop för att man träffas.
Jag fattar inte att jag öppnade mitt konto, jag orkar inte med allt detta mejlande utan att det leder till något.[/QUOTE]

Åja, kanske en so har erfarenheten att han anses "vara lätt att dra med" och blivit dumpad för det.
Där är alla varianter, kvittar om det är män eller kvinnor.

Ptr

@ptr Så då är jag per automatik en dålig hästtjej :(

Det skulle ju förklara varför jag faktiskt aldrig har fått ett ja när jag har frågat efter någons nummer...

Dålig hästtjej --->

1526426_10152122224006223_664062751_n.jpg

@ptr Så då är jag per automatik en dålig hästtjej :(

Det skulle ju förklara varför jag faktiskt aldrig har fått ett ja när jag har frågat efter någons nummer...

Dålig hästtjej --->

1526426_10152122224006223_664062751_n.jpg
Då måste jag vara en minst lika dålig... tusan vet vad jag är men inte hästtjej iallafall ;) ty jag har heller aldrig haft tur när jag frågat om jag fått ringa nån..............Sån är dejtingdjungeln ju ;)
/s

Jag skulle vilja ha era tankar kring en fråga som jag har haft anledning att tänka mycket på den senaste tiden.

Kan man ha FÖR trevligt på dejt? Med det menar jag att man pratar, skrattar och har allmänt roligt till så stor grad på en dejt att själva anledningen till dejten, nämligen att se om det finns någon attraktion, glöms bort.

Eller kan det vara så att om man har för trevligt så blir man så avslappnad och trygg att den spänning som behövs för attraktion uteblir?

Anledningen till mina tankar är att jag ganska nyligen har varit på årets 6:e förstadejt och den slutade som de föregående 5, nämligen med att det inte uppstod någon attraktion. Dejterna har varit väldigt trevliga på alla sätt och när jag har pratat med de jag har dejtat efter själva dejten så har de känt samma sak, nämligen att vi hade väldigt trevligt men att det inte fanns någon spänning mellan oss.

Jag skulle vilja ha era tankar kring en fråga som jag har haft anledning att tänka mycket på den senaste tiden.

Kan man ha FÖR trevligt på dejt? Med det menar jag att man pratar, skrattar och har allmänt roligt till så stor grad på en dejt att själva anledningen till dejten, nämligen att se om det finns någon attraktion, glöms bort.

Eller kan det vara så att om man har för trevligt så blir man så avslappnad och trygg att den spänning som behövs för attraktion uteblir?

Anledningen till mina tankar är att jag ganska nyligen har varit på årets 6:e förstadejt och den slutade som de föregående 5, nämligen med att det inte uppstod någon attraktion. Dejterna har varit väldigt trevliga på alla sätt och när jag har pratat med de jag har dejtat efter själva dejten så har de känt samma sak, nämligen att vi hade väldigt trevligt men att det inte fanns någon spänning mellan oss.
6 DATER redan i år???
hur bär du dig åt??
snabbkurs tack!! :)

/s

6 DATER redan i år???
hur bär du dig åt??
snabbkurs tack!! :)

/s

Till att börja med bör du bo i en Universitetsstad, där är det ofta fler kvinnor än män som bor. :)

Jag har inga särskilda knep, det verkar räcka med att kunna uttrycka sig på ett trevligt sätt i skriftlig form och att ha ett verkligt intresse av att veta vad hon som man konverserar med har för tankar om livet och framtiden. Att vara ärlig, öppen och att hålla en ganska lättsam ton verkar också vara viktigt.

Att jag är verbal och välutbildad och att jag tränar och motionerar regelbundet kanske också ökar intresset för mig.

Men jag vill verkligen påpeka att jag inte är någon expert och 6 dejter på ett halvår är nog ganska blygsamt jämfört med många andra.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka