Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

@hestmannen, jag kan bara svara utifrån mig själv och jag tror inte jag skulle kunna ha för trevligt på en date. Men nu är jag sådan att det tar tid innan det uppstår någon attraktion. Jag vet nog ganska snabbt om jag skulle vilja träffa en person igen, men attraktionen kommer för mig nästan alltid när jag lär känna någon mer på djupet. Sedan kan jag visst tycka att någon är snygg, men det är en annan sak.

@hestmannen, jag kan bara svara utifrån mig själv och jag tror inte jag skulle kunna ha för trevligt på en date. Men nu är jag sådan att det tar tid innan det uppstår någon attraktion. Jag vet nog ganska snabbt om jag skulle vilja träffa en person igen, men attraktionen kommer för mig nästan alltid när jag lär känna någon mer på djupet. Sedan kan jag visst tycka att någon är snygg, men det är en annan sak.

Jag är som du när det gäller attraktion, det tar tid innan den utvecklas, men måste inte du ha en viss känsla på förstadejten för att du ska tro att det ska kunna bli något i framtiden? Naturligtvis så blir det ju ingen fortsättning om man är säker på att det inte kan bli något i framtiden, men det jag menar är att kan du tänka dig att träffa någon igen som du känner dig helt neutral inför när det gäller attraktion eller spänning?

Jag är som du när det gäller attraktion, det tar tid innan den utvecklas, men måste inte du ha en viss känsla på förstadejten för att du ska tro att det ska kunna bli något i framtiden? Naturligtvis så blir det ju ingen fortsättning om man är säker på att det inte kan bli något i framtiden, men det jag menar är att kan du tänka dig att träffa någon igen som du känner dig helt neutral inför när det gäller attraktion eller spänning?
Om jag tycker att personen är väldigt trevlig och man har mycket att prata om - ja.

Till att börja med bör du bo i en Universitetsstad, där är det ofta fler kvinnor än män som bor. :)

Jag har inga särskilda knep, det verkar räcka med att kunna uttrycka sig på ett trevligt sätt i skriftlig form och att ha ett verkligt intresse av att veta vad hon som man konverserar med har för tankar om livet och framtiden. Att vara ärlig, öppen och att hålla en ganska lättsam ton verkar också vara viktigt.

Att jag är verbal och välutbildad och att jag tränar och motionerar regelbundet kanske också ökar intresset för mig.

Men jag vill verkligen påpeka att jag inte är någon expert och 6 dejter på ett halvår är nog ganska blygsamt jämfört med många andra.
ATTANS.... det föll på det där med universitetsstad ;)
/s

Men skriv just detta till honom!

"Det är ju inte så att man måste bli ihop för att man träffas."

Jag tror att män känner minst samma skräck inför att bli dumpad efter första påseende .
Det har jag såklart sagt. Jag har också frågat om inte han vill träffas. Han säger att han såklart vill träffas, men har drar bara ut på det av någon anledning.
Kanske det räcker för honom att ha någon att prata telefon med.

Kan man ha FÖR trevligt på dejt? Med det menar jag att man pratar, skrattar och har allmänt roligt till så stor grad på en dejt att själva anledningen till dejten, nämligen att se om det finns någon attraktion, glöms bort.

Eller kan det vara så att om man har för trevligt så blir man så avslappnad och trygg att den spänning som behövs för attraktion uteblir?
Vad är attraktion?

@Lovisaleonora fast innan man setts finns ju hoppet om att det kan bli ett förhållande. Efteråt finns ju bara kompisskap om det inte klickar. Så man kanske vill suga på karamellen. Schrödingers katt....

Jag skulle vilja ha era tankar kring en fråga som jag har haft anledning att tänka mycket på den senaste tiden.

Kan man ha FÖR trevligt på dejt? Med det menar jag att man pratar, skrattar och har allmänt roligt till så stor grad på en dejt att själva anledningen till dejten, nämligen att se om det finns någon attraktion, glöms bort.

Eller kan det vara så att om man har för trevligt så blir man så avslappnad och trygg att den spänning som behövs för attraktion uteblir?

Anledningen till mina tankar är att jag ganska nyligen har varit på årets 6:e förstadejt och den slutade som de föregående 5, nämligen med att det inte uppstod någon attraktion. Dejterna har varit väldigt trevliga på alla sätt och när jag har pratat med de jag har dejtat efter själva dejten så har de känt samma sak, nämligen att vi hade väldigt trevligt men att det inte fanns någon spänning mellan oss.
Det finns inte attraktion mellan alla, tyvärr... Nej, jag tror inte man kan ha för trevligt. Attraktionen är det som avgör om man blir kompis eller par.

Men ibland kan det kanske ta ett tag innan attraktionen uppstår, då kan en dejt till vara bra för att inte missa något. ;) Men ni kände ju båda likadant så då var det väl så.

Senast ändrad:
Det var en alldeles utomordentlig beskrivning av attraktion.
Vad är det för spänning du pratar om då; som "behövs för attraktion"? Som "försvinner om man slappnar av", som man "glömmer bort" om man har för roligt?

Jag är uppriktigt intresserad av din egen definition av attraktion.

Vad är det för spänning du pratar om då; som "behövs för attraktion"? Som "försvinner om man slappnar av", som man "glömmer bort" om man har för roligt?

Jag är uppriktigt intresserad av din egen definition av attraktion.

Det är inte helt lätt att svara på vad attraktion, det finns nog många människor som är betydligt bättre på att uttrycka sig i ord än vad jag är som har försökt att göra det.

Men det jag menar är att det ska finnas en positiv känsla i kroppen när våra ögon möts och att man ska få åtminstone en liten tendens till ett fånigt leendet när det händer. Och det ska finnas en lust att beröra den andra personen, det kan vara något så enkelt som att medvetet råka komma emot den andres hand när man sträcker sig efter kaffekoppen.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka