Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Oj oj så osnyggt modererat av hen @niphredil.

Nej jag tycker inte heller att uppdelningen pepp/diskussion fungerar. I alla sådana (peppiga) trådar uppstår det gruff förr eller senare. Någon kommer med "jobbiga" inlägg och då blir andra extra upprörda över att tråden "förstörs". Istället för att bara spela ut debatten så uppstår en helt onödig och negativ metadiskussion.

Jag tycker att det är så jävla lustigt bara att hingstsnubben fick härja fritt, utan banning eller nåt, medan lite feminism direkt leder till att trådarna delas upp. Hur var hans kvinnohat relevant medan reflektioner kring sexism inte är det?

Ja, jag kanske framstår som lite sur men det får vara.

Jag tänkte inte just på honom - men faktum är att jag raderade en del av ett inlägg efter modereringen. Den delen handlade om att det känns som att det alltid är när killarna med taskig kvinnosyn ifrågasätts som det leder till moderering. Aldrig när de bara trashar tråden med fruktansvärt provocerande inlägg.

(Apropå att trasha trådar riskerar jag hänvisa till Lex Nätdejtingtråden nästa gång en person havererar en tråd om t ex sd eller våldtäkt helt enkelt genom att spamma den med så mycket befängda och/eller felaktiga uppgifter att folk kan låta bli att diskutera med just honom. Kommer att anmäla med motiveringen att tråden inte längre fyller sitt syfte ;))

Oj oj så osnyggt modererat av hen @niphredil.
Läste igenom mina gamla PM (eftersom jag PM:ade Gunnar då med kritik) och ser nu att det var exakt samma sak då: Mina inlägg flyttades till en ny tråd och personen som skrivit upprepade rasistiska skämt ("blatteskämt" kallade hon dem) lämnades utan så mycket som en tillsägelse. Jag fick en tillsägelse för att jag var för "sarkastisk".

Nu var detta ju många år sedan men moderatorn är aktiv i dag också och modereringen verkar ske på lite samma sätt (även om just rasismen hanteras annorlunda idag).

@No1 http://www.bukefalos.com/threads/kvinnosyn-var-dejting-en-ny-trad.1240733/page-36#post-16476518

Ligger två sidor bak. På förstasidan på S finns nya tråden. Om du läst den här eller förra sidan så ser du att allt är en diskussion kring uppdelandet av tråden. Om du missat det måste du ha låtit bli att läsa i princip varenda inlägg.

För din onödigt otrevliga ton och grundlösa antydan till att jag skulle ha skapat en fjantpost - är du ursäktad.

Den delen handlade om att det känns som att det alltid är när killarna med taskig kvinnosyn ifrågasätts som det leder till moderering. Aldrig när de bara trashar tråden med fruktansvärt provocerande inlägg.
Ja, jag håller med, jag har också reagerat på det.

För din onödigt otrevliga ton och grundlösa antydan till att jag skulle ha skapat en fjantpost - är du ursäktad.
Du får ursäkta men när någon skriver i en tråd förväntar jag mig att man åtminstone läst ett par av de senaste inläggen. Om man dessutom skriver något, med en ;), som verkar helt klart syfta på det som diskuterats de två senaste sidorna så är det ju lätt att anta att det gör just det. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min dumhet.

• Gilla
Reactions: No1
Det var ju tråkigt att inlägg om feminism blockats. :( Det har jag helt missat.
Eh, hela tråden har delats upp pga feministiska inlägg? Nu kan ju inte inlägg blockeras här, bara tas bort, så jag menade ju givetvis inte bokstavligt talat. Utan att de stoppas genom tillsägelser eller att man delar upp trådarna (inte första gången). När folk reagerade på hingsten låstes tråden, istället för att han bannades pga det han skrivit.

Eh, hela tråden har delats upp pga feministiska inlägg? Nu kan ju inte inlägg blockeras här, bara tas bort, så jag menade ju givetvis inte bokstavligt talat. Utan att de stoppas genom tillsägelser eller att man delar upp trådarna (inte första gången). När folk reagerade på hingsten låstes tråden, istället för att han bannades pga det han skrivit.

Det är alltså fortfarande fritt att göra de inlägg man vill i tråden.

Förutom att de flyttas till en helt annan tråd menar du? Medan de sexistiska inläggen får vara kvar? Jo visst.

Jag tror det är bättre att bemöta sexistiska inlägg än att ta bort dem. Undantag finns såklart om det är för mycket över gränsen.

Det är väl de ganska okontroversiella dejtinläggen dom flyttas. Jag ser ärligt inte det stora problemet.

I den här tråden kan ju diskussionen om sexism fortsätta.

I den här tråden kan ju diskussionen om sexism fortsätta.
Okej, och om någon skriver något sexistiskt i den andra dejtingtråden då? Då får jag ju inte bemöta det där för det är minsann en peppig tråd. Ska jag släpa in inlägget här då eller hur gör jag?

(Apropå att trasha trådar riskerar jag hänvisa till Lex Nätdejtingtråden nästa gång en person havererar en tråd om t ex sd eller våldtäkt helt enkelt genom att spamma den med så mycket befängda och/eller felaktiga uppgifter att folk kan låta bli att diskutera med just honom. Kommer att anmäla med motiveringen att tråden inte längre fyller sitt syfte ;))
:up:

Okej, och om någon skriver något sexistiskt i den andra dejtingtråden då? Då får jag ju inte bemöta det där för det är minsann en peppig tråd. Ska jag släpa in inlägget här då eller hur gör jag?

Jag tycker du skall bemöta det i så fall. För den tråden är inte till för sexism heller.

Kanske driver den också iväg. Vem vet? Troligen gör den väl det.

Exakt det är ju problemet. Nästa gång en tjej i dejtingtråden beskriver en slibbig kontakt som hon fått så ska vi alltså diskutera det i den här tråden. Intressant fall av korspostande :D

@niphredil
Frågan är om man ska posta inlägget om den slibbiga dejten här eller där. Det inlägget handlar ju redan om sexism, fastän det är en dejt :confused:.

Sen kanske trådnamnet på den här tråden snarast borde vara "sexism och dejting" och numera också kanske "modering av trådar på senior".

Frågan är om man ska posta inlägget om den slibbiga dejten här eller där. Det inlägget handlar ju redan om sexism, fastän det är en dejt :confused:.

Sen kanske trådnamnet på den här tråden snarast borde vara "sexism och dejting" och numera också kanske "modering av trådar på senior".
Ja, nu håller det på att bli extremt invecklat och ullo ångrar förmodligen att hon överhuvudtaget öppnade dejtingtråden :rofl:

Ja, och så måste ju kvinnohatarna lära sig att deras inlägg ska vara här, under sexism, och inte i den andra tråden, under dejting. Mycket bökigt! :D

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka