R
Raderad medlem 6459
Slappna av och lyssna på suset baraSjälvklart, var annars?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slappna av och lyssna på suset baraSjälvklart, var annars?![]()
Ny mobil. :-o
Det där var monogaminormativt. Att dejta och att vara i ett förhållande utesluter inte varandra.
Är det där inte en vandringssägen? Jag har aldrig varit med om att folk inte kan säga till om de vill rasta och i synnerhet om man lever i ett förhållande. Jag vet ingen som säger att det skulle vara gott med kaffe och sen inte frågar om det inte ska tas en kopp, istället för att någon annan ska förstå att nu ska det drickas kaffe och man bör vara den som ser till att det blir gjort. .
*tittar runt*... Nope, ser ingen.Dessutom, finns en ny dejt-tråd eller?![]()
Jo, det finns visst! Nu letade du dåligt eller var sarkastisk - jag hade ju kunnat vänta med frågan de fem sekunderna det tog mig att hitta den nya tråden*tittar runt*... Nope, ser ingen.
Till ditt försvar så var du ju upptagen med att skriva frågan. Och vänta på svaret. Det är mycket nu. Tråddelningar och titeländringar och allt.jag hade ju kunnat vänta med frågan de fem sekunderna det tog mig att hitta den nya tråden![]()
Osökt tänker jag på recensionen av en bok jag vill läsaHissmusik är sannerligen något att stoltsera med! De flesta av oss har inte ens det. Bara ett harmoniskt sus när vinden blåser.
Män lyssnar på män, kvinnor lyssnar på män och på kvinnor lyssnar ingen alls. Det blir bäst så!
Togs inte tråden med Herr Hingst bort helt och hållet? (Allmänna dejtingtråden). Så direkt var det inte, utan de delades ju först när det blivit riktigt svårt att följa parallella diskussioner där tex. person Y varit på sin andra dejt med X och ville skriva något om det. Jag upplevde att de diskussionerna helt drunknade i sexismdiskussionen och att det var bra att det blev en ny dejtingtråd för den sakens skull.Jag tycker att det är så jävla lustigt bara att hingstsnubben fick härja fritt, utan banning eller nåt, medan lite feminism direkt leder till att trådarna delas upp. Hur var hans kvinnohat relevant medan reflektioner kring sexism inte är det?
Ja, jag kanske framstår som lite sur men det får vara.
Det är väl inte nödvändigtvis en "peppig tråd"? Utan en tråd om just dejtandet och inte just om mäns behandlande av kvinnor i allmänhet. Klart att det kan stå i den tråden om man i sitt dejtande råkar ut för sexism och att sexism skall bemötas.. Men när sida upp och sida ned (igen) börjar handla om sexism i ett vidare perspektiv är det trevligt om diskussionerna delas upp så att det blir enklare att följa de spår som hör till respektive samtalsämne istället för som det var innan den här tråden delades upp. Enormt svårt att hänga med i de parallella diskussionerna.Okej, och om någon skriver något sexistiskt i den andra dejtingtråden då? Då får jag ju inte bemöta det där för det är minsann en peppig tråd. Ska jag släpa in inlägget här då eller hur gör jag?
Verkligen inte jag heller.Stackars @ullo jag avundas henne inte.
Enormt svårt att hänga med i de parallella diskussionerna.
).Togs inte tråden med Herr Hingst bort helt och hållet? (Allmänna dejtingtråden
Jo, och jag råkar inte hålla med om just det. Men det är vi väl alla med på vid det här laget.Så direkt var det inte, utan de delades ju först när det blivit riktigt svårt att följa parallella diskussioner där tex. person Y varit på sin andra dejt med X och ville skriva något om det. Jag upplevde att de diskussionerna helt drunknade i sexismdiskussionen och att det var bra att det blev en ny dejtingtråd för den sakens skull.
Jag tycker faktiskt att jag får diskutera det jag vill, utan att du ska moderera mig. Igår VILLE jag diskutera tråddelningen så då gjorde jag det. Tack för att du försöker lära mig att jag kan välja vad jag ska skriva om, men det behövs inte.Det går väl fortfarande att fortsätta diskussionen kring sexism istället för att skriva sida upp och sida ned om att det är dåligt att dela på trådarna?
Nu förstår jag faktiskt inte alls vad du ens menar. Tror du att han tas upp som exempel för att om han återvänder så ska han se diskussionerna och sätta sig in i dem? Det är nog snarare så att han används som ett exempel på hur modereringen kan se ut.Nya "Herr-Hingst:ar" som kastar sig in i diskussionerna 30 sidor fram (om trådarna inte skulle ha delats) när diskussionen vänt igen kommer troligen inte att backa tillbaka och sätta sig in i alla vändningar i vart fall.
Ja, inte är det jag som skrev detta:Det är väl inte nödvändigtvis en "peppig tråd"?
Jag tycker också att det var bra att dela tråden så att dejtingtråden får vara en peppig tråd som handlar om jakten på kärleken
Lustigt va att det är ett ständigt återkommande ämne i just den tråden. Undrar varför!Men när sida upp och sida ned (igen) börjar handla om sexism
Eh, det vet jag inte om jag håller med om.Enormt svårt att hänga med i de parallella diskussionerna.
Lustigt va att det är ett ständigt återkommande ämne i just den tråden. Undrar varför!
@ullo Städa som du tycker, bara. Så babblar vi vidare.![]()