Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Är det där inte en vandringssägen? Jag har aldrig varit med om att folk inte kan säga till om de vill rasta och i synnerhet om man lever i ett förhållande. Jag vet ingen som säger att det skulle vara gott med kaffe och sen inte frågar om det inte ska tas en kopp, istället för att någon annan ska förstå att nu ska det drickas kaffe och man bör vara den som ser till att det blir gjort. .

Har en äldre "bekant" som kommunicerar just så. Nu skulle det vara gott med...och vips så ställde maken fram det.
Tyvärr har det smittat en till mig mycket närstående så om jag sa att det skulle vara gott med kaffe antingen rusade och satte på kaffet eller om han stod med armarna i en bikupa fräste att han inte kan sätta på kaffet för han är upptagen.
Jag som bara konstaterat att det skulle vara gott med kaffe fattade inget dom första åren. Nu har vi kommit lite längre och han brukar säga -Ska vi dricka det snart då och sätter du på bryggaren eller ska jag.

Vad hände med tråden? Varför har den bytt namn?!
Det jag har skrivit här handlar inte om kvinnosyn utan om dejtande, känns lite konstigt att de nu ligger i en tråd som handlar om just kvinnosyn... Ska man verkligen byta namn sådär "mitt i alltihop"? :cautious:
Vill någon snäll själ förklara vad som hände utan att jag måste läsa flera sidor tillbaka :p
Dessutom, finns en ny dejt-tråd eller?:confused:

Jag tycker att det är så jävla lustigt bara att hingstsnubben fick härja fritt, utan banning eller nåt, medan lite feminism direkt leder till att trådarna delas upp. Hur var hans kvinnohat relevant medan reflektioner kring sexism inte är det?

Ja, jag kanske framstår som lite sur men det får vara.
Togs inte tråden med Herr Hingst bort helt och hållet? (Allmänna dejtingtråden). Så direkt var det inte, utan de delades ju först när det blivit riktigt svårt att följa parallella diskussioner där tex. person Y varit på sin andra dejt med X och ville skriva något om det. Jag upplevde att de diskussionerna helt drunknade i sexismdiskussionen och att det var bra att det blev en ny dejtingtråd för den sakens skull.

Det går väl fortfarande att fortsätta diskussionen kring sexism istället för att skriva sida upp och sida ned om att det är dåligt att dela på trådarna? Nya "Herr-Hingst:ar" som kastar sig in i diskussionerna 30 sidor fram (om trådarna inte skulle ha delats) när diskussionen vänt igen kommer troligen inte att backa tillbaka och sätta sig in i alla vändningar i vart fall. (Tror jag bör tilläggas)

Okej, och om någon skriver något sexistiskt i den andra dejtingtråden då? Då får jag ju inte bemöta det där för det är minsann en peppig tråd. Ska jag släpa in inlägget här då eller hur gör jag?
Det är väl inte nödvändigtvis en "peppig tråd"? Utan en tråd om just dejtandet och inte just om mäns behandlande av kvinnor i allmänhet. Klart att det kan stå i den tråden om man i sitt dejtande råkar ut för sexism och att sexism skall bemötas.. Men när sida upp och sida ned (igen) börjar handla om sexism i ett vidare perspektiv är det trevligt om diskussionerna delas upp så att det blir enklare att följa de spår som hör till respektive samtalsämne istället för som det var innan den här tråden delades upp. Enormt svårt att hänga med i de parallella diskussionerna.

Stackars @ullo jag avundas henne inte.
Verkligen inte jag heller.

Enormt svårt att hänga med i de parallella diskussionerna.

Enormt svårt? Jag vill nog påstå att det är lättare att hålla isär ett sexismspår och ett jag har dejtat-spår än vem som dejtar vem och vilken av alla dejter hon menar just i ett specifikt inlägg.

Och jag tycker nog dessutom att sexism ligger närmare dejting än vad Lasse Winnerbäck gör, förutsatt att det inte är Lasse Winnerbäck man dejtar.

Togs inte tråden med Herr Hingst bort helt och hållet? (Allmänna dejtingtråden
).
Jo, efter att den anmälts jag vet inte hur många gånger utan att nåt hänt. Och den togs bort istället för att hans inlägg bara raderades. Jättemärkligt tyckte jag, han gick till direkta personangrepp men bannades inte. Först när många började argumentera emot och mycket så låstes tråden. Och han fick fortfarande inte så mycket som en endagsbanning.

Nu orkar jag inte dra ämnet hingsten mer faktiskt, det var bara ett exempel. Ingenting annat.

Så direkt var det inte, utan de delades ju först när det blivit riktigt svårt att följa parallella diskussioner där tex. person Y varit på sin andra dejt med X och ville skriva något om det. Jag upplevde att de diskussionerna helt drunknade i sexismdiskussionen och att det var bra att det blev en ny dejtingtråd för den sakens skull.
Jo, och jag råkar inte hålla med om just det. Men det är vi väl alla med på vid det här laget.

Det går väl fortfarande att fortsätta diskussionen kring sexism istället för att skriva sida upp och sida ned om att det är dåligt att dela på trådarna?
Jag tycker faktiskt att jag får diskutera det jag vill, utan att du ska moderera mig. Igår VILLE jag diskutera tråddelningen så då gjorde jag det. Tack för att du försöker lära mig att jag kan välja vad jag ska skriva om, men det behövs inte.

Nya "Herr-Hingst:ar" som kastar sig in i diskussionerna 30 sidor fram (om trådarna inte skulle ha delats) när diskussionen vänt igen kommer troligen inte att backa tillbaka och sätta sig in i alla vändningar i vart fall.
Nu förstår jag faktiskt inte alls vad du ens menar. Tror du att han tas upp som exempel för att om han återvänder så ska han se diskussionerna och sätta sig in i dem? Det är nog snarare så att han används som ett exempel på hur modereringen kan se ut.

Senast ändrad av en moderator:
@ekra

Det är väl inte nödvändigtvis en "peppig tråd"?
Ja, inte är det jag som skrev detta:

Jag tycker också att det var bra att dela tråden så att dejtingtråden får vara en peppig tråd som handlar om jakten på kärleken

Men när sida upp och sida ned (igen) börjar handla om sexism
Lustigt va att det är ett ständigt återkommande ämne i just den tråden. Undrar varför!

Enormt svårt att hänga med i de parallella diskussionerna.
Eh, det vet jag inte om jag håller med om.

J
Lustigt va att det är ett ständigt återkommande ämne i just den tråden. Undrar varför!

Ja, visst är det jättekonstigt att just trådar om dejting tenderar att också handla om mäns kvinnoförakt, sexism, män som raggar åt helvete för grovt, plumpa män och så vidare! Jag förstår inte varför det kommer upp hela tiden, dejting är ju bara spännande, romantiskt och underbart. :confused:

Hur vi modererar är det väldigt sällan någon som ser. Det som syns är väl fem-tio procent.

Av det som syns får vi skit för mer än hälften.

Av det som inte syns får vi skit för nästan allt.

Innehållet i min inkorg/konversationslåda är ingen uppmuntrande läsning direkt.

Det jag vill ha sagt: vad som sker i modereringen vet ni lite om. Jag får inte berätta vad som gjorts och skett i olika fall.

Ni ser att det går långsamt. Ni tror att inget händer. Men det händer massor - vi får bara inte berätta om det.

Beröm offentligt och kritik privat är en bra riktlinje. Och berömmet har iaf jag varken ork eller tid till.

Ni går nöja er med att ni aldrig kommer att få veta allt som jag och övriga moddar gör.

Se till att ha en bra dag trots det, och en bra sommar när den väl dyker upp.

/moderatorn

@ullo Städa som du tycker, bara. Så babblar vi vidare. :D

Typ så :D

Vi kan ju bara diskutera den moderering vi ser (och det är schyst att vi får göra det nu :bow:), inte den vi inte ser. Lite som när någon får stryk här och hens kompisar intygar att hen är en pärla IRL. Det vi inte ser är inte så relevant här, bara det vi ser.

Jag glömde ju det viktigaste. Trots ett ivrigt lobbyarbete så har Gunnar fortfarande inte gått med på ett av moderatorerna länge önskat tillägg i forumreglerna. Därför är det fortfarande tillåtet att vara dum i huvudet på bukefalos. Vi jobbar dock enträget vidare med vår lobbyverksamhet i hopp om framtida förändring.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka