Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
).
Jo, efter att den anmälts jag vet inte hur många gånger utan att nåt hänt. Och den togs bort istället för att hans inlägg bara raderades. Jättemärkligt tyckte jag, han gick till direkta personangrepp men bannades inte. Först när många började argumentera emot och mycket så låstes tråden. Och han fick fortfarande inte så mycket som en endagsbanning.
Enormt svårt? Jag vill nog påstå att det är lättare att hålla isär ett sexismspår och ett jag har dejtat-spår än vem som dejtar vem och vilken av alla dejter hon menar just i ett specifikt inlägg.
Och jag tycker nog dessutom att sexism ligger närmare dejting än vad Lasse Winnerbäck gör, förutsatt att det inte är Lasse Winnerbäck man dejtar.
@ullo Jag må låta antingen elitistisk eller aningslös nu, men ni har inte funderat på att helt enkelt göra tvärtom. Man får inte vara dum i huvudet på bukefalos. Det skulle ju öppna helt nya möjligheter, menar jag.
Fast är det inte förvånande att vi inte oftare får HerrHingst-figurer hit? Jag tycker att det är förvånansvärt rent från troll med tanke på ämnet och det är fullt med kvinnor här. Vi kanske bara har en oerhörd mängd lurkers?Tex nicket HerrHingst, skulle ju fastna så det skriker om det direkt vid registreringen. Tänk, vilken nytta detta skulle kunna göra för både jämställdhetsarbetet och bildningssträvandena i samhället, så stort som det här forumet är!
Kanske bilder på människor, bakverk och annat, och så beroende på vad man spontant vill kalla dem, så blir man godkänd eller underkänd.
Det "svåra" som jag syftade på var att jag upplevde att jag de specifika dejtdiskussionerna där inläggen var förhållande vis få gentemot resten av diskussionerna drunknade bland de andra. Och att det blev tungvint att hitta igen dem om man varit borta från buke ett tag.Enormt svårt? Jag vill nog påstå att det är lättare att hålla isär ett sexismspår och ett jag har dejtat-spår än vem som dejtar vem och vilken av alla dejter hon menar just i ett specifikt inlägg.
Det visste jag inte. (att han varken blev blockad eller att det tog lång tid efter att tråden anmälts innan den försvann)).
Jo, efter att den anmälts jag vet inte hur många gånger utan att nåt hänt. Och den togs bort istället för att hans inlägg bara raderades. Jättemärkligt tyckte jag, han gick till direkta personangrepp men bannades inte. ---
Jag tycker faktiskt att jag får diskutera det jag vill, utan att du ska moderera mig. Igår VILLE jag diskutera tråddelningen så då gjorde jag det. Tack för att du försöker lära mig att jag kan välja vad jag ska skriva om, men det behövs inte.
--
Nu förstår jag faktiskt inte alls vad du ens menar. Tror du att han tas upp som exempel för att om han återvänder så ska han se diskussionerna och sätta sig in i dem? Det är nog snarare så att han används som ett exempel på hur modereringen kan se ut.
Och det har jag ju fått äta upp att jag skrev i den tråden, och förklarat där i flera senare inägg, jag tänkte mig inte för utan skrev från hjärtat ur mitt eget perspektiv vad jag kände istället för att skriva något genomtänkt och inkluderande som ingen kan råka misstolka. Det uppfattades som att jag satte upp regler för vad som fick diskuteras och inte, och som att jag försökte bestämma vad dejting går ut på.@ekra
Ja, inte är det jag som skrev detta:
Lustigt va att det är ett ständigt återkommande ämne i just den tråden. Undrar varför!
Är det en kuggfråga att du nämner bakverk? Vill du kontrollera om jag blir sötsugen eller om jag blir sexistisk?
Ännu mer dubbeltydigt än jag insåg tydligen. Eller trippeltydligt kanske det heter. Punkt 3 såg jag inte komma.Ojdå! Mer komplext än jag kunde tro!
1. Sötsugen - du blir skickad vidare till något lchf-forum för korrigering.
2. Sexistisk - du åker ut så det visslar!
3. Rasistisk (vid chokladboll som var det jag tänkte på) - du åker ut så det visslar!
Vid 2 eller 2 installeras också en bugg som genererar uppgifter från SCB i din dator, så att du varje gång du startar den får ett bildande statistiskt faktum om jämställdhet eller integration att tugga på.
Detta kan på sikt leda till att du klarar testet och får priset: ett nick på Buke!
Ja så är det säkert, och ibland skulle det vara enklare att skriva under sitt gamla nick. Tillexempel Mandalaki och TomasN har jag läst kilometervis av inlägg med och diskuterat mycket med genom åren, men sedan är det väldigt många här på senior som jag inte har en blek om hur de är och hur jag skall prata med för att få en bra diskussion där jag inte misstolkas. Och kanske att de som känner mig sedan tidigare skulle läsa mina inlägg på ett annat sätt om jag inte var så anonym, det ger sig med tiden antar jag. Men det är lite frustrerande att liksom köra fast i diskussionerna på grund av att det jag skriver misstolkas.@ekra Ge det tid, bara. Så småningom lär sig andra vem du är och hur du fungerar och du lär dig hur andra är och fungerar. Då minskar missförstånden.
Hårt tycker jag inte det är; men högt i tak och stundtals livliga debatter.
Är för mig så överflödiga. Uppenbart vet jag att jag kan diskutera sexism, om du läser den här tråden dock så handlar diskussionen till stor del om VARFÖR trådarna delas upp bland annat för att vissa inte håller med om att sexismdiskussionen nödvändigtvis måste tas utanför dejtingtråden. Då blir det lite märkligt när ditt svar blir lite som "du kanske inte vet det, men du kan faktiskt diskutera sexism i den här tråden".Ja du får diskutera precis vad du vill, jag menar inte att "moderera dig", jag uppfattade det bara som att du i ditt resonerande menade att det inte var fritt fram att diskutera sexism, vilket jag ville skriva att det ju fortfarande är fritt att göra.
Men så är det JÄMT. Alla trådar blir ju snacktrådar typ och så måste man läsa igenom inlägg som har att göra med folks frukostar typ. I vanliga fall är det helt okej, här skärs vi ut till en egen tråd.Och att det blev tungvint att hitta igen dem om man varit borta från buke ett tag.
Grejen är den att du är inte den första att skriva så. I varje snackig tråd säger någon "men hallå, det här ska vara en glad/peppig/whatever-tråd" när någon bemöter nåt jävla junk som någon skrivit. Det är helt lugnt att du skriver från hjärtat men just för att så många har den åsikten så känns det viktigt att bemöta. Jag har sett inlägg i "glad och peppig-tråd" som handlar om hur somaliska barn är att jämföra med kackerlackor. INGEN reagerade och när jag kommenterade det så blev jag the bad guy som hade mage att sabba deras jävla mystråd. Jag blev förvisso förbannad, men inte förvånad. När någon skriver nåt sexistiskt i dejtingtråden är det aldrig hen som får skit för att hen sabbar stämningen utan det är alltid den som ifrågasätter som får det. Det tycker jag är tröttsamt.Och det har jag ju fått äta upp att jag skrev i den tråden, och förklarat där i flera senare inägg, jag tänkte mig inte för utan skrev från hjärtat ur mitt eget perspektiv vad jag kände istället för att skriva något genomtänkt och inkluderande som ingen kan råka misstolka. Det uppfattades som att jag satte upp regler för vad som fick diskuteras och inte, och som att jag försökte bestämma vad dejting går ut på.
Sorgligt som fan dock.Inte det minsta märkligt att det är ett återkommande ämne nej
Men det är lite frustrerande att liksom köra fast i diskussionerna på grund av att det jag skriver misstolkas./QUOTE]
Men vad är det som missförståtts så mycket? Jag hänger inte med? Känns mer bara som att det uppstått en diskussion för att du är av en annan åsikt faktiskt.
Det är ju bara så det är när man skriver mot en bred läsarskara. Man måste vara tydlig.Jag tycker och det är verkligen inte sarkastiskt menat eller ironiskt, eller ilsket, eftersom det inte verkar framgå att det är skitsvårt att diskutera här på Senior utan att bli missförstådd. Jag fattar inte vad jag gör för fel, är det rimligt att behöva moderera sina egna inlägg i 40 minuter innan man kan lägga ut dem för att sedan eventuellt bli riktigt uppfattad, eller behöva ägna ytterligare 30 minuter att svara så tydligt och neutralt jag bara kan på följdfrågorna?