Jag vill inte heller att det bara ska vara "vackert-väder-grupper" och det är det ju inte heller, tack och lov. Jag har fått och får en hel del tankeställare och viktiga insikter, vilket jag är glad över. Samtidigt tycker jag att det i diskussionerna ibland blir "antingen - eller" och ingen är villig att nyansera sig. Det är som om det bara finns ett rätt och resten är fel.Aprilmaj: ekra får naturligtvis tycka vad hen vill, jag höll bara inte med hen. Det finns säkert många som tycker bukes debattklimat är helt uppåt väggarna. En av anledningarna är säkert det som du beskriver, många här försöker inte åstadkomma socialt vackert väder precis, och det gillar och uppskattar jag verkligen. Plus att folk har humor!
Jag kan ibland känna mig udda i vissa sammanhang, speciellt i "'vackert-väder-grupper" där det mesta handlar om yta och status. Det är inte ofta jag umgås med sådana grupper men ibland måste jag det. Då är buke skönt som en ventil där det finns andra starka självständiga människor som står för vad de tycker.
Det var ungefär så jag tänkte igår. Jag skulle vilja lyfta fram en buke-person som jag tycker är lysande och som klarar att vara stringent, saklig, nyanserad och respektfull samtidigt, nämligen Foinix. Det Foinix skriver, går fram.