Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Försöker måla upp en skev bild:
Möter en tjusig tjej i trappan till bibloteket av alla ställen.
Bara blicken i att jag faktiskt ser henne kan uppfattas som ett kränkande objektifiering. Men ännu värre kan det vara om jag väljer att inte se överhuvudtaget.
Men om jag sen vid nåt annat tillfälle om så baara försöker mig på ett hej, bara för att jag vill det, hur ska jag veta eller ens ana att jag vill föröka med en kontakt, om jag för säkerhetsskull har låtit bli att se?
Om du ballar ur bara av att möta en kvinna i en trapp så gör du bäst i att låta bli att approchera henne. Du är fel på det redan från starten: det är en människa du möter, inte en Tjusig Tjej (övers. vandrande fitta). Du kan titta på henne som du tittar på andra män (för du ballar väl inte ur när du möter en tjusig man?).

Om du ballar ur bara av att möta en kvinna i en trapp så gör du bäst i att låta bli att approchera henne. Du är fel på det redan från starten: det är en människa du möter, inte en Tjusig Tjej (övers. vandrande fitta). Du kan titta på henne som du tittar på andra män (för du ballar väl inte ur när du möter en tjusig man?).

Tänk dig att du skulle säga hej till en man ( jag antar att du är hetero.) Hur skulle du bete dig då? Varför bete dig annorlunda, varför konstla till det och göra det dramatiskt för att det är en Kvinna?
Det är en människa du möter.

Jag brukar - singel som jag är - titta på snygga män, eller män som ser trevliga ut. Jag ser dem gärna i ögonen, och då lite längre än det känns bekvämt. Som tur gör många män likadant och man kan få några "spännande" sekunder.
Jag gör inte lika då jag ser en kvinna/tjej som ser bra ut.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag brukar - singel som jag är - titta på snygga män, eller män som ser trevliga ut. Jag ser dem gärna i ögonen, och då lite längre än det känns bekvämt. Som tur gör många män likadant och man kan få några "spännande" sekunder.
Jag gör inte lika då jag ser en kvinna/tjej som ser bra ut.
Ja nyckeln är ögonkontakt! Då tittar man på människan och inte dennes kropp. Och man får kontakt med personen istället för att vara en flåsande betraktare.

Så gör jag med människor jag möter som attraherar mig (söker ögonkontakt). Då bjuder man in till gensvar och det är ju det man vill ha!

Ja nyckeln är ögonkontakt! Då tittar man på människan och inte dennes kropp. Och man får kontakt med personen istället för att vara en flåsande betraktare.

Så gör jag med människor jag möter som attraherar mig (söker ögonkontakt). Då bjuder man in till gensvar och det är ju det man vill ha!

En liten fundering bara...om du översätter tjusig tjej till vandrande fitta, vad översätter du då en snygg man/snygga män (som jag skrev) till?

Just i den tolkningen i den stunden som jag inte vill att nån ska, uttalat eller inte, tänka att jag har.
Det intresserar mig inte att ha sådana tankar om främmande människor, och inte att bli anklagad för ha det heller. Är så trött på det så jag väljer att "balla ur" alltemellanåt.

"kolla vilken fin rumpa killen i blå skjorta har" (jag sken upp hörandes detta)
"men du- han har ju dåligt me hår"
"ajdå- då går han bort"
(blicken mörknade lika fort på mig som den sken upp"
................................................................................
Å varför är det bara 50+ som nyper en i rumpan framför bardisken??? å varför är det bara dom +upptagna kvinnor som vill dansa?? DET funderar jag på.......

Att det är kvinnor runt 50 som nyper rumpan är för att du är runt 50.

Jag ser inte varför man måste kommentera någons utseende överhuvudtaget?

Brukar man allmänt kommentera hur nån ser ut vid första kontakten? Även med samma kön? Om inte, varför göra det med motsatt?
Jag vill nog att man känner mig rätt bra innan man säger något alls om mitt utseende faktiskt. Oavsett vad man säger. På tidigt stadie kan kanske den andra säga "Vad fin du är idag!" om man har gjort i ordning sig lite o sådär. Men för att kommentera individuella kroppsdelar så ska man känna varandra väldigt bra! Det kan kanske passa sig när man har kommit till sängen? Men innan dess, nja.

Sen är det skillnad på att säga "Du har fina ögon" och att säga "Dina isblå ögon är så vackra med de där små vita prickarna som blandas med det brungröna, det får mig att tänka på natthimlen, jag blir helt förtrollad av deras otroliga skönhet och kan inte sluta titta"

Rent tekniskt så är betydelsen precis den samma, personen tycker att man har fina ögon. Men reaktionen från den som får komplimangen lovar jag er blir helt annorlunda.
Prova för guds skull inte detta på kroppsdelar som kan räknas som det minsta sexuella om ni inte redan har en sexuell relation med personen.

En liten fundering bara...om du översätter tjusig tjej till vandrande fitta, vad översätter du då en snygg man/snygga män (som jag skrev) till?
Det undrar jag med.
Attraktiv person? Översättningen av tjusig tjej grundar jag på hur ptr beskriver situationen:
Bara blicken i att jag faktiskt ser henne kan uppfattas som ett kränkande objektifiering. Men ännu värre kan det vara om jag väljer att inte se överhuvudtaget.
Att det är en sådan händelse att man inte ens vet vad man ska göra av blicken för man vet inte hur man undviker att väcka obehag hos personen. Då ser man ju inte den personen som en människa utan som en åh-jösses-en-Kvinna!.

Attraktiv person? Översättningen av tjusig tjej grundar jag på hur ptr beskriver situationen:

Att det är en sådan händelse att man inte ens vet vad man ska göra av blicken för man vet inte hur man undviker att väcka obehag hos personen. Då ser man ju inte den personen som en människa utan som en åh-jösses-en-Kvinna!.

Tror du missförstått, men väntar på @ptr s förklaring hur han menade

Tänk dig att du skulle säga hej till en man ( jag antar att du är hetero.) Hur skulle du bete dig då? Varför bete dig annorlunda, varför konstla till det och göra det dramatiskt för att det är en Kvinna?
Det är en människa du möter.

Jo så kan man ju göra, helt enkelt stänga av allt vad attraktion heter från sitt medvetande. Visst, men sen då?

Prata med folk kan man göra ändå.

@ptr Prata med människan, lär känna personen! Det kan ju faktiskt vara så att människan inte är det minsta attraktiv överhuvudtaget när du har lärt känna personen. För sånt ändras ju, ellerhur?

Att du uppskattar personen förstår denne ändå, eftersom du har tagit kontakt.

Jag försöker också kapa tillbaka tråden till att handla om dejting genom att berätta att jag faktiskt ska på dejt imorgon - kors i taket!

Jag är inte ett dugg attraherad av hans utseende (på bild) men han är jätterolig att chatta med och skriver himla bra. Han är författare av nåt slag så det kan ju ha med det att göra...
Nån mer som ska dejta i helgen kanske och vill berätta om det....?

Jag försöker också kapa tillbaka tråden till att handla om dejting genom att berätta att jag faktiskt ska på dejt imorgon - kors i taket!

Jag är inte ett dugg attraherad av hans utseende (på bild) men han är jätterolig att chatta med och skriver himla bra. Han är författare av nåt slag så det kan ju ha med det att göra...
Nån mer som ska dejta i helgen kanske och vill berätta om det....?

Vad spännande! Lycka till!
...och om inte annat så är det kul att träffa nya människor.

Jag ska inte på date, men jag ska ut och spana irl ;)

Hoppas förresten att din kapning också lyckas :D

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat