Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

jag var ju den ende i gänget som var singel...å hon var snygg å trevlig å så hetsade ju dom andra på mig...
Så hon bad om det, eller vad? Därför att hon var snygg och trevlig så hade du rätt att bedöma och värdera hennes kropp?
.......................................................
Hon bad kanske inte om det... men det är Hooters upplägg.. å ju mer servitriserna vickar på rumpan å visar urringningen.. ja desto mer dricks får dom...... det är lönen man lever på

inte fasen kunde jag tro att hon var svenska..... men gjort är gjort...
Så då är det alltså okej enligt dig att bedöma och värdera en annan människas kropp så länge hon inte förstår vad du säger?
.................................................................
Vi värderas alla på nåt sätt.. antingen utseende/rikedom/karriär/släktskap.. bara att jag råkade bedöma hennes bakdel ju

nåt är det ju som gör att man vill ta kontakt med det motsatta könet......
Absolut. Diskussionen - om du har läst den - handlar fortfarande om HUR man tar kontakt.
.................................................
Mmmmm.... det är det som är det svåra ja.......komma på det där som gör att folk vill fortsätta prata efter första meningen..... eller att nån svarar tebaks

killar är oftast blyga utan alkohol....
Bullshit.
.............................................
Du anar inte hur många killar det står å trycker mot stolpar å i mörka hörn på dansställen.... som ingen hellre önskar än att gå fram till den där tjejen som dom sett så många gånger... men dom vet att dom kommer att stamma å göra bort sig bara.. jag är en av dom

går en ensam kille på gatan en lördagskväll så kanske han bara nickar till när han möter nån.. men är det 3-4 kompisar å lite alkohol.. då kommer dom plumpa kommentarerna som ett brev på posten ju...kolla urringningen, schysta spiror... etc etc........
Klicka för att se mer...
Och det tycker du är helt i sin ordning, med andra ord?
...............................................
Nej det är det inte verkligen... men jag har åxå varit chaffis mer än en gång åt tjejgäng.. å dom har iafall inte varit speciellt blyga med att kommentera

jag har en som jag tycker om när hon dyker upp på mitt jobb omålad i varselkläder.....men när hon spacklar sig å fixar löshår å svart kjol..njaee.... ja då är hon inte lika intressant som vardags tjejen ju.....
Vad vill du säga med det här? Att du tänker fortsätta värdera kvinnor efter ålder, utseende och tuttstorlek oavsett vad? Spacklar sig? Seriöst? Så jävla nedvärderande. Lycka till med din fortsatta dejting.
....................................................................
Inte nedvärderande .. bara att det är den naturliga tjejen JAG faller för och tycker om

/är inte bra på å citera å klippa å klistra.....S​

Nu är du inne på det som jag upplever om knepigt!

Försöker måla upp en skev bild:
Möter en tjusig tjej i trappan till bibloteket av alla ställen.
Bara blicken i att jag faktiskt ser henne kan uppfattas som ett kränkande objektifiering. Men ännu värre kan det vara om jag väljer att inte se överhuvudtaget.
Men om jag sen vid nåt annat tillfälle om så baara försöker mig på ett hej, bara för att jag vill det, hur ska jag veta eller ens ana att jag vill föröka med en kontakt, om jag för säkerhetsskull har låtit bli att se?

Du beskriver att det är skillnad på objektifiering och intresse. Det kan nu appliceras på fler egenskaper än utseende (fantastisk ryttare eller liknande). Men lik förbaskat, jag är inte mer än människa än att en del i attraktionen ligger i att där är ett helt klart okej utseende. Något annat än dessa ytliga kunskaper om personen finns inte att tillgå inledningsvis. (Om man då inte genast tar upp sin telefon och söker reda på vad som går) Bara att söka kontakt på vilket sätt som helst skulle kunna innebära att jag visar intresse för personen, vilket betyder att jag gjort ett ställningstagande utefter en objektifiering på ganska få kriterier.

Men lika tokigt blir det då om det förutsätts att det är ett intresse för tjejen som det förväntas vara det jag uttrycker med att faktiskt vilja prata om hur fin körteknik hon visade i tävlingen.

Detta är ytterligheter, men det är ändå något som man ska försöka att kryssa runt i och förhålla sig till. Hur vet man vad den andra parten i detta vill få höra? Har provat med att fråga, men det föll definitivt inte i god jord.

Jo, jag är som nån skrev tidigare, klumpig i detta. Jag begriper det inte men är trött på att bara låta bli och gå omvägar för att inte hamna i att jag uppfattas gör dumt (vilket med kan uppfattas kränkande).
Insåg att det nog var mig du svarade här, men du hade inte taggat eller citerat så det var inte helt tydligt.

På vilket sätt kan det bli ännu värre om du väljer att inte se henne övht? Vad händer då? Jag är inte bekant med hur det skulle leda till något förskräckligt att undvika att se på någon. Folk gör det varje dag, undviker att se på varandra, utan att något hemskt händer så jag är nyfiken på vad det skulle vara.

Visst kan du se på någon på ett objektifierande sätt, genom att stirra tex, men enklast är väl om du som andra tipsat om ser henne i ögonen. Vänder hon bort blicken eller ser obekväm ut på något sätt lägger du ner tankarna om att ta kontakt. Verkar hon intresserad, ler, håller kvar blicken osv kan du försöka med kontakt och ser vilken respons du får, svårare än så behöver det inte vara.

Att visa intresse utifrån begränsade kriterier, tex enbart utseende, är inte per automatik samma sak som att objektifiera. Man passerar gränsen när man slutar se person som människa och ser hen som ett objekt att använda och kommentera som man vill. Att vara sexuellt intresserad av någon utesluter inte att man också ser den som människa och respekterar dennes gränser. Att inte veta allt om någon från första början behöver inte heller vara ett problem, du måste inte nödvändigtvis ha något (utseende, personlighet, färdigheter) att kommentera och betygsätta för att ta kontakt. Ett alternativ till allt värderande är att helt enkelt fråga om hen känner för att ses någon gång, och så lär man känna varandra och ser om man trivs tillsammans.

Hur vet man vad den andra parten vill höra? Samtal handlar väl inte om att bara säga vad den andra vill höra?!
Det handlar om att visa grundläggande respekt och föra ärlig kommunikation, inte om att vara så insmickrande som möjligt för att få det man är ute efter. Så istället för att fråga "vad är det du vill höra" så kan du förklara att du är intresserad, om du är det. Så ligger bollen hos den andra men utan att du förmedlar att du är så desperat att du är beredd att offra din personlighet, integritet, och din egna röst. Och prata körteknik om du vill det, varför komplicera allt så mycket? Var ärlig, ha ärliga samtal och förvänta dig detsamma av andra, kan de inte ge det är de inget att ha ändå. Eller vill du spendera resten av livet med att fundera över hur någon tolkar ditt prat om körteknik eller vad som helst? Det låter ju fullständigt fruktansvärt.

om vi ska frångå dejting då ja... hur bedöms MÄN då ???
Jag förstår inte vad du menar här? Lider samhället av att män bedöms enbart utifrån sina kroppar, det spelar ingen roll hur smarta eller framgångsrika ni är, är ni inte snygga är ni inget värda (även om ni är snygga är ni inget värda eftersom ni är män). När du försöker hitta en livspartner dränks du i sexuella erbjudanden av varierande karaktär, när du går på stan en fredagkväll efter att ha klätt upp dig skriker fulla tjejgäng ut sin syn på din kropp och ditt utseende, på krogen blir du ned dragen i olika knän, kvinnor klämmer på dig, dansar extremt nära och kommenterar din kropp. Och så vidare i all oändlighet...

Titta vad bra att du citerade, jag hade aldrig någonsin kunnat räkna ut att du skulle på något vis ha syftat på mig eller det inlägget (Obs, ej sarkastiskt. OBS)

Vet jag eller gissar jag vad? jag fattar inte ens vad det är du reagerar på här.

2) Jag börjar meningen med "kom igen", ett sätt att uttrycka "men hörru, det är väl såhär". Och sedan skriver jag att han väl själv letar kvinnor på nätet som är upp till lite mer än 10 år yngre. Jag gissar inte där eller är sarkastisk utan återigen så frågar jag, i detta fall för att belysa att jag tycker att det lite jävla dubbelmoral att ondgöra sig över 50+are som nyper 40-åringar i rumpan när man själv är 40-åringen som letar 30-åringar. Obs, jämför endast åldersskillnad (eftersom det var den som verkade vara det största problemet, ej ofredanden vs nätdejting).

Du får ursäkta men att reagera på det där inlägget känns så otroligt överdrivet att jag blir matt.
Och vad glad jag blir att du bemötte mina frågor så bra. (Jag är verkligen inte heller sarkastisk :up: ) jag misstolkade ditt tonfall i det jag citerade, jag läste det snarare som sarkasmer och hån snarare än raka frågor. Vet eller gissar åldern och vad han har för sökinställningar på sin dejtingprofil var det jag syftade på. (Det behöver vi inte diskutera vidare nu när jag förstår hur du menade) :)

jag var ju den ende i gänget som var singel...å hon var snygg å trevlig å så hetsade ju dom andra på mig...
Så hon bad om det, eller vad? Därför att hon var snygg och trevlig så hade du rätt att bedöma och värdera hennes kropp?
Hon bad kanske inte om det... men det är Hooters upplägg.. å ju mer servitriserna vickar på rumpan å visar urringningen.. ja desto mer dricks får dom...... det är lönen man lever på
Åh, men så nobelt av dig och ditt killgäng att ni gick dit då, att ni valde att stödja Hooters äckliga gimmick med er middagsnota! TUR att ni män gick dit så att lilla fröken med sina bröst och höfter kunde få sin lön och på köpet röven och hyllan inspekterad och godkänd! Klapp på axeln till er, toppen, fantastiskt!

Så då är det alltså okej enligt dig att bedöma och värdera en annan människas kropp så länge hon inte förstår vad du säger?
Vi värderas alla på nåt sätt.. antingen utseende/rikedom/karriär/släktskap.. bara att jag råkade bedöma hennes bakdel ju
DU kanske värderar alla människor runt dig enligt listan ovan. En del människor värderar människors intelligens, empati, personlighet.

Bullshit.
Du anar inte hur många killar det står å trycker mot stolpar å i mörka hörn på dansställen.... som ingen hellre önskar än att gå fram till den där tjejen som dom sett så många gånger... men dom vet att dom kommer att stamma å göra bort sig bara.. jag är en av dom​

Det finns det säkert. Mitt problem är att du generaliserar. "De flesta killar". Nej. Det finns jävligt många trevliga killar som både med och utan sitt kompisgäng klarar av att tala med motsatta könet utan alkohol och utan att skrika obsceniteter efter tjejer. Det handlar inte om kön. Det handlar om individ.

går en ensam kille på gatan en lördagskväll så kanske han bara nickar till när han möter nån.. men är det 3-4 kompisar å lite alkohol.. då kommer dom plumpa kommentarerna som ett brev på posten ju...kolla urringningen, schysta spiror... etc etc........
Klicka för att se mer...
Nej det är det inte verkligen... men jag har åxå varit chaffis mer än en gång åt tjejgäng.. å dom har iafall inte varit speciellt blyga med att kommentera
Läs tråden. Jag orkar inte förklara det här en gång till.

Och angående tjejen som är intressant. Bara att du tycker dig ha rätt att ha åsikter om hur hon ser ut, vad hon tar på sig eller gör säger en hel del om hur du ser på henne. Det är nedvärderande. Vem är du att säga vad hon bör/inte bör göra för att du ska gilla henne? Har hon bett om din åsikt?

Haha.. Vad jag hatar när folk börjar med att maila och fråga " vad är du för en" " vad är du hör tjej".
Snälla börja med att läsa min presentation.

Eller när det enda som står i deras profil är "Svårt att veta vad man ska skriva här men om du undrar över något så fråga bara"

Öh.......med absolut ingen info alls om personen så vet man ju inte var man ska börja :meh:

inte fasen kunde jag tro att hon var svenska..... men gjort är gjort...

nåt är det ju som gör att man vill ta kontakt med det motsatta könet......
Absolut. Diskussionen - om du har läst den - handlar fortfarande om HUR man tar kontakt.
.................................................
Mmmmm.... det är det som är det svåra ja.......komma på det där som gör att folk vill fortsätta prata efter första meningen..... eller att nån svarar tebaks

Bullshit.
Du anar inte hur många killar det står å trycker mot stolpar å i mörka hörn på dansställen.... som ingen hellre önskar än att gå fram till den där tjejen som dom sett så många gånger... men dom vet att dom kommer att stamma å göra bort sig bara.. jag är en av dom

Klicka för att se mer...

jag har en som jag tycker om när hon dyker upp på mitt jobb omålad i varselkläder.....men när hon spacklar sig å fixar löshår å svart kjol..njaee.... ja då är hon inte lika intressant som vardags tjejen ju.....
Vad vill du säga med det här? Att du tänker fortsätta värdera kvinnor efter ålder, utseende och tuttstorlek oavsett vad? Spacklar sig? Seriöst? Så jävla nedvärderande. Lycka till med din fortsatta dejting.
....................................................................
Inte nedvärderande .. bara att det är den naturliga tjejen JAG faller för och tycker om

/är inte bra på å citera å klippa å klistra.....S​
Alltså jag blir helt mållös. Tycker dock att @Lillelorden sammanfattar det rätt väl.

Du skriver ofta här om att du har svårt att träffa någon och jag förstår att det kan bli så om man har den kvinnosyn som du har. Sånt skiner igenom. Att du bara vill ha yngre tjejer gör nog sitt ockå.

GÖSSES................. snacka om att jag trampade i ett jordgetingbo.... först å främst så försvarar jag inte mitt agerande för många år sen i usa... jag var ju den ende i gänget som var singel...å hon var snygg å trevlig å så hetsade ju dom andra på mig... inte fasen kunde jag tro att hon var svenska..... men gjort är gjort... å by the way... vi är vänner på FB sen dess .. även nu när hon flyttat hem te svedala ju ...HEJ JENNY ....nåt är det ju som gör att man vill ta kontakt med det motsatta könet......killar är oftast blyga utan alkohol.... går en ensam kille på gatan en lördagskväll så kanske han bara nickar till när han möter nån.. men är det 3-4 kompisar å lite alkohol.. då kommer dom plumpa kommentarerna som ett brev på posten ju...kolla urringningen, schysta spiror... etc etc........ jag har en som jag tycker om när hon dyker upp på mitt jobb omålad i varselkläder.....men när hon spacklar sig å fixar löshår å svart kjol..njaee.... ja då är hon inte lika intressant som vardags tjejen ju..... SÅ..... halshugg mig.. trampa på mig.. gör vad ni vill..... diskuterar gärna Lordie ;)

Men ,,, har du ingen möjlighet att göra det du själv vill? Ingen egen vilja? Du skriver stt fDe andra hetsade mig, hon var snygg etc.
Och även om du går i grupp med ett gäng andra killar kan du ju ändå göra det du vill.
I all välvilja undrar jag hur ditt självförtroende är när du hela tiden inte tror att du kan bestämma eller styra ngt utan allt beror på andra?

@tigerflicka och @tott att göra spaningar IRL är spännande det med och jag ser fram emot att få höra om era kap på måndag så lovar jag att berätta alla snaskiga detaljer från min dejt, hehe!

Eller så blir det bara en såndär tafatt tillställning där man sitter och pillar med servetten och inte har en aning om vad man ska prata om....
Fan, nu fick jag ångest! :nailbiting:

Jag kommer nog göra dig/er besviken. Iom att jag planerat att flytta härifrån fortast möjligt när jag fått jobb så tänker jag inte inleda något för sedan att ta mitt pick å pack och dra. Dessutom finns det juh en kille i min värld som är lite mer speciell än andra, så jag nöjer mig med ögongodis. :)
(undra om man ens vågar skriva det i den här tråden efter alla vilda diskussioner...) :nailbiting:

Äsch, inte ångest för en dejt! Det värsta som kan hända är att den inte blev lyckad och då behöver du inte träffa honom igen. :)

@pontiacfarmer, ett gratis tips som kommer att göra dig minst dubbelt så attraktiv hos det motsatta könet: Nästa gång du och dina polare blir packade och börjar droppa kommentarer till främmande tjejer: Regel nr1: HAKA INTE PÅ, och Regel nr 2: Säg åt dem att du inte tycker att det är ok att bete sig så och varför, om de ändå inte ger sig, och du ser att tjejer tar illa vid sig av dina polares beteende be om ursäkt till dem å dina kompisars vägnar. Och mena det. Jag tror att du kommer att bli förvånad över resultatet.

Jag har blivit så att säga "räddad" flera ggr på krogen av sympatiska killar som avbrutit olika typer av trakasserier och sagt ifrån. Senast häromveckan när det var en man som var enormt efterhängsen (och berusad) och framhärdade med att vilja prata med mig, sätta sig bredvid, se mig djupt i ögonen och hålla hand fast att jag försökte få honom att förstå att jag inte var intresserad utan bara ville hänga med mina kompisar (och det sa jag till honom, artigt och trevligt). Lösningen blev till slut en killkompis på var sida om mig så att han inte kunde sätta sig bredvid och att de förklarade för honom att han uppenbart inte var välkommen, att jag har sagt ifrån. Sjukt att det skall behövas.

@niphredil: Ja gör det är du snäll. Obs! Ironiskt menat. ;) :p

Senast häromveckan när det var en man som var enormt efterhängsen (och berusad) och framhärdade med att vilja prata med mig, sätta sig bredvid, se mig djupt i ögonen och hålla hand fast att jag försökte få honom att förstå att jag inte var intresserad utan bara ville hänga med mina kompisar (och det sa jag till honom, artigt och trevligt).Lösningen blev till slut en killkompis på var sida om mig så att han inte kunde sätta sig bredvid och att de förklarade för honom att han uppenbart inte var välkommen, att jag har sagt ifrån. Sjukt att det skall behövas.

Liknande historier är inte ovanliga i min bekantskapskrets. Och så har folk mage att påstå att vi lever i ett jämställt samhälle.

Åh, men så nobelt av dig och ditt killgäng att ni gick dit då, att ni valde att stödja Hooters äckliga gimmick med er middagsnota! TUR att ni män gick dit så att lilla fröken med sina bröst och höfter kunde få sin lön och på köpet röven och hyllan inspekterad och godkänd! Klapp på axeln till er, toppen, fantastiskt!
(första och enda gången på 12 resor)

DU kanske värderar alla människor runt dig enligt listan ovan. En del människor värderar människors intelligens, empati, personlighet.
(precis-men det gäller ju att man får chansen åxå att visa att man finns till)

Det finns det säkert. Mitt problem är att du generaliserar. "De flesta killar". Nej. Det finns jävligt många trevliga killar som både med och utan sitt kompisgäng klarar av att tala med motsatta könet utan alkohol och utan att skrika obsceniteter efter tjejer. Det handlar inte om kön. Det handlar om individ.
(oja...men ingen vill ju tala tebaks)

Läs tråden. Jag orkar inte förklara det här en gång till.

Och angående tjejen som är intressant. Bara att du tycker dig ha rätt att ha åsikter om hur hon ser ut, vad hon tar på sig eller gör säger en hel del om hur du ser på henne. Det är nedvärderande. Vem är du att säga vad hon bör/inte bör göra för att du ska gilla henne? Har hon bett om din åsikt?
(jag är redan värderad och ratad av henne - har ingen klädsmak-är ful,tunnhårig och osexig )

Så kan det vara ja ...S

Uj, uj,uj.......Mr Dejt skrev lite...frågade om min dag. Drog den i grova drag...den har varit rätt lång och tuff. Och vipps....RIIIIING i mobilen. Det var han!
Vi pratade en stund om min för andra säkert trista dag. Sen kom han på att han hade glömt ringa ett samtal. Han frågade om det var ok att han avbröt vårat för att ringa det och om jag var vaken sen så han kunde ringa tillbaka.
Glädjer mig att han ringer, vill höra på trist jobbsnack OCH vill ringa tillbaka för att höra mer.

@pontiacfarmer, ett gratis tips som kommer att göra dig minst dubbelt så attraktiv hos det motsatta könet: Nästa gång du och dina polare blir packade och börjar droppa kommentarer till främmande tjejer: Regel nr1: HAKA INTE PÅ, och Regel nr 2: Säg åt dem att du inte tycker att det är ok att bete sig så och varför, om de ändå inte ger sig, och du ser att tjejer tar illa vid sig av dina polares beteende be om ursäkt till dem å dina kompisars vägnar. Och mena det. Jag tror att du kommer att bli förvånad över resultatet.

Jag har blivit så att säga "räddad" flera ggr på krogen av sympatiska killar som avbrutit olika typer av trakasserier och sagt ifrån. Senast häromveckan när det var en man som var enormt efterhängsen (och berusad) och framhärdade med att vilja prata med mig, sätta sig bredvid, se mig djupt i ögonen och hålla hand fast att jag försökte få honom att förstå att jag inte var intresserad utan bara ville hänga med mina kompisar (och det sa jag till honom, artigt och trevligt). Lösningen blev till slut en killkompis på var sida om mig så att han inte kunde sätta sig bredvid och att de förklarade för honom att han uppenbart inte var välkommen, att jag har sagt ifrån. Sjukt att det skall behövas.

@niphredil: Ja gör det är du snäll. Obs! Ironiskt menat. ;) :p

Håller mig nykter å kör.. man måste ju komma hem åxå.....är ju 4a mil till närmsta krog

Uj, uj,uj.......Mr Dejt skrev lite...frågade om min dag. Drog den i grova drag...den har varit rätt lång och tuff. Och vipps....RIIIIING i mobilen. Det var han!
Vi pratade en stund om min för andra säkert trista dag. Sen kom han på att han hade glömt ringa ett samtal. Han frågade om det var ok att han avbröt vårat för att ringa det och om jag var vaken sen så han kunde ringa tillbaka.
Glädjer mig att han ringer, vill höra på trist jobbsnack OCH vill ringa tillbaka för att höra mer.

Låter som det var ett lyckat drag av dig att skapa en ny profil för att få honom mindre velig! Han var kanske för säker innan på att han hade dig och inte behövde jobba på det?

Till pontiacfarmer...Men .... Nu fortsätter du att bara tycka synd om dig skälv.
Du väljer ju också bort kvinnor- de som var i din ålder som du inte vill dansa med. Men det är ok att du är kräsen men kvinnor får inte vara det?

Det är så himla mycket värt! :love:

Jag frågade min sambo om jag hade blivit tråkig då jag haft mycket problem med hälsan på senaste tiden och beklagat mig ganska rejält och varit nere i ett grått träsk. Fick höra att det inte spelar någon roll om jag pratar om trista saker som att plocka ur diskmaskinen, bäddat om sängen än om jag skulle ha hoppat fallskärm när jag berättar om min dag. Just eftersom att han älskar att prata med mig oavsett. Det känns så himla fint. :love: Men sen så är han en sådan som kan komma in i sovrummet när jag har skrubbat ansiktet knallrött och har en ansiktsmask på mig och sitter i mjukisbyxor och hans T-shirt och kallar mig vackrast i hela världen, "inside and out". :love:

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat