Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

@pontiacfarmer

Du klagar över att kvinnor inte vill dansa med eller ens tala med dig, du klagar över att de som nyper dig i rumpan är 50+, du klagar över att din tjejkompis utnyttjar dig, du klagar över i stort sett allt som kvinnor gör eller inte gör mot dig.

Vad är du ute efter med det? Att en tjej ska vara ihop med dig för att hon tycker synd om dig?

Bland det MINST attraktiva jag kan komma på är killar som ömkar sig själva för att ingen kvinna ser vilket kap de är.
Tja...å ni kvinnor klagar ju på allt vi män gör så ;)
rumpnyp är 2 ggr sen 1989
å det blir det inga mer heller så- krogen va ingen hit hehe

Nåt gör jag fel tydligen..........

Det puckot är än så länge den enda kvinna som pratat med mig mer än en gång i hela mitt liv ...................

Jag tror problemet är att du tycker synd om dig själv så mkt. De enda inlägg du svarar på här är de inlägg där du får skriva om hur elaka kvinnor är mot dig eller hur synd det är om dig.
Jag lovar - det blir bättre om du inte fastnar i tyck synd om mig träsket.

Jag ska försöka.. jag lovar på heder å samvete

Nu kanske jag går över gränsen- men driver du bara med oss?
I varenda inlägg skriver du bara om hur synd det är om dig och att kvinnor är elaka. När folk ställer frågor svarar du bara om du samtidigt får skriva det vanliga om hur elaka kvinnor är.
Jag tror faktiskt folk skriver saker till dig här i tråden av välvilja.

Jag har suttit och läst in mig lite här och det är intressant vill jag lova! Många aha upplevelser.

Jag tror när jag tänker efter pontiac att du blir så illa åtgången för att din inställning och syn på flirt, dejtande attraktion och åldersperspektiv är så sjukt vanligt. Och trist. Du får nog klä skott nu för en hög med drumlar som många här har träffat på irl. Om du läser och funderar kring det som skrivits i den här tråden och även ställer frågor om något känns konstigt eller främmande så kommer du att ha en enorm fördel på området jämfört med andra män.

Alla människor vistas inte bland människor som analytiskt begrundar könsroller och ens inser att vi dras med så mycket konstiga sanningar som gör att vi snarare cementerar och godkänner sjuka jävla normer och tar dem som sanningar.

Jag tycker jag har bilden klar över hur din omvärldsuppfattning ser ut och den är inte ovanlig bland folk i allmänhet. Jag har en fot kvar i en sådan miljö och det är så frustrerande att jag vill gå ut och slå huvudet i väggen efter att ha fikat eller festat med dem.

De tror på riktigt att män är si och kvinnor så. Jag läser inte lite sånt hos dig pf. Killar är blyga utan sprit och blir stöddiga grupp. Män är inte så intresserade av att vara med på bild osv. Det är ju inte sant! Du måste förstå det. Det är sant där du vistas! Där jag har mitt huvudsakliga umgänge ser det annorlunda ut och en kille som kommenterade en servitris röv skulle snarare få en smäll än ett skratt. De vill inte att förknippas med neandertalarfasoner och ingen är det minsta blyg vare sig med eller utan sprit.

Sedan tycker jag att du får önska vilken ålder du vill på ditt ragg! Bara du inte tror att det är norm att kvinnor ska vara yngre. Likaså ska väl 50 plussaren ha rätt att önska hon också. Du får väl tacka nej! Att nypa dig är inte okej däremot.

Jag söker själv partner och är 45 och jag vill ha en yngre man. Det kan jag väl erkänna. Men jag tror samtidigt att händer det så händer det och nu är han väl lastgammal eftersom jag sagt så.

Tja...å ni kvinnor klagar ju på allt vi män gör så ;)
rumpnyp är 2 ggr sen 1989
å det blir det inga mer heller så- krogen va ingen hit hehe

Nåt gör jag fel tydligen..........

Och så var vi där igen. Du svarar inte på kritiken du får, du visar ingen förståelse för den eller intresse för att förändra någonting.

Trots det sitter du och gnäller om hur elaka kvinnor är mot dig och hur alla bara missförstår dig? Vad vill du egentligen? Vill du träffa någon att dejta och kanske dela ditt liv med, eller vill du bara få ur dig din bitterhet oemotsagd?

Jag tror på riktigt inte att någon som svarar dig i den här tråden vill förlöjliga eller vara taskig mot dig. Jag tror att samtliga vill hjälpa dig till någon form av insikt. Det är imponerande med vilken kraft du gång på gång kör hälarna i backen! Sluta motarbeta dig själv.

Vilken mystisk moderering. Andra trådar får ju spreta och tidvis handla om olika saker, så varför får inte den här det?

Det ska väl inte bara vara att starta en ny tråd när man är missnöjd över en gammal.
Håller verkligen med.

Dessutom vill jag påstå att tråden fortfarande i allra högsta grad handlar om dejting, även om den inte för tillfället går ut på att berätta om vilka dejter man har varit på eller ska gå på. Så smalt är väl inte ämnet?

Jag har suttit och läst in mig lite här och det är intressant vill jag lova! Många aha upplevelser.

Jag tror när jag tänker efter pontiac att du blir så illa åtgången för att din inställning och syn på flirt, dejtande attraktion och åldersperspektiv är så sjukt vanligt. Och trist. Du får nog klä skott nu för en hög med drumlar som många här har träffat på irl. Om du läser och funderar kring det som skrivits i den här tråden och även ställer frågor om något känns konstigt eller främmande så kommer du att ha en enorm fördel på området jämfört med andra män.

Alla människor vistas inte bland människor som analytiskt begrundar könsroller och ens inser att vi dras med så mycket konstiga sanningar som gör att vi snarare cementerar och godkänner sjuka jävla normer och tar dem som sanningar.

Jag tycker jag har bilden klar över hur din omvärldsuppfattning ser ut och den är inte ovanlig bland folk i allmänhet. Jag har en fot kvar i en sådan miljö och det är så frustrerande att jag vill gå ut och slå huvudet i väggen efter att ha fikat eller festat med dem.

De tror på riktigt att män är si och kvinnor så. Jag läser inte lite sånt hos dig pf. Killar är blyga utan sprit och blir stöddiga grupp. Män är inte så intresserade av att vara med på bild osv. Det är ju inte sant! Du måste förstå det. Det är sant där du vistas! Där jag har mitt huvudsakliga umgänge ser det annorlunda ut och en kille som kommenterade en servitris röv skulle snarare få en smäll än ett skratt. De vill inte att förknippas med neandertalarfasoner och ingen är det minsta blyg vare sig med eller utan sprit.

Sedan tycker jag att du får önska vilken ålder du vill på ditt ragg! Bara du inte tror att det är norm att kvinnor ska vara yngre. Likaså ska väl 50 plussaren ha rätt att önska hon också. Du får väl tacka nej! Att nypa dig är inte okej däremot.

Jag söker själv partner och är 45 och jag vill ha en yngre man. Det kan jag väl erkänna. Men jag tror samtidigt att händer det så händer det och nu är han väl lastgammal eftersom jag sagt så.
Precis.... för ingen kan ju egentligen bedöma mig...eftersom ingen här träffat mig IRL - det är lätt att döma nån bakom skärmen... både ni och jag ......Imorgon är en annan dag- gonatt <3

Så menade jag inte! Du kan inte bara köra på och försvara dig hela tiden och liksom tycka att om du bara kan svara tillbaka på den konstruktiva kritiken mot dig så är den fel!!!
Du GÖR något fel i din kontakt med kvinnor! Tro mig! Du själv är ju missnöjd med resultatet därav! Det KAN inte vara ditt enda svar på mitt långa inlägg.
Du får skopor med goda råd härifrån och du bara försvarar dig! Tror du att om du övertygar oss om att du raggar rätt och värderar rätt så kommer du hitta kärleken? Det gör du inte. Det är inte kvinnorna du möter som du ska ändra det är dig själv!!

@Kintaro Bra skrivet! (både inlägg #711 och det ovan) Håller med dig, det finns väldigt många välmenande och i grunden hyggliga personer som inte begriper vad som är fel med att bete sig som en grottmänniska och närmar sig tjejer genom att bli tillräckligt berusad för att våga droppa "komplimanger".

@pontiacfarmer Som många redan påpekat, läs och lär av diskussionerna här så tror jag att saker och ting blir annorlunda för dig.

Precis.... för ingen kan ju egentligen bedöma mig...eftersom ingen här träffat mig IRL - det är lätt att döma nån bakom skärmen... både ni och jag ......Imorgon är en annan dag- gonatt <3

Snälla.. Kan du inte berätta hur det ligger till- sitter du och skrattar åt oss bakom datorn och driver med oss?

Håller verkligen med.

Dessutom vill jag påstå att tråden fortfarande i allra högsta grad handlar om dejting, även om den inte för tillfället går ut på att berätta om vilka dejter man har varit på eller ska gå på. Så smalt är väl inte ämnet?

Jag tycker att det är rimligt att dela upp i två trådar. Inlägg om dejter försvinner lätt.

Det är inte så viktigt kanske men jag ser inte heller riktigt var problemet ligger i att dela på trådarna.

Hon bad kanske inte om det... men det är Hooters upplägg.. å ju mer servitriserna vickar på rumpan å visar urringningen.. ja desto mer dricks får dom...... det är lönen man lever på
Bara en liten parentes om det här med att det var hennes jobb osv.

Jag har också jobbat i en industri där allt hänger på rumpan och urringningen så att säga, åtminstone utifrån sett, men det är långtifrån alla män som ens i den miljön där viss objektifierande är en del av dealen känner att de har någon rätt att uttrycka sig hur som helst pga att de betalar. Som känner att de kan ta sig friheter just för att de sitter på pengarna. Jag har mött många respektfulla män i den industrin också, det verkar finnas vettiga män lite varstans i oväntade miljöer, så att det ingår i hennes jobb att visa upp sin kropp är inte någon ursäkt alls. Det är fortfarande människor vi pratar om, det spelar liksom ingen roll att hon får betalt.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat