Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Tror du missförstått, men väntar på @ptr s förklaring hur han menade

Jag vet hur jag menar, men kan inte riktigt förklara mig på ett bra sätt vad jag menar.

Det är inte allmän kvinnoskräck, utan just när man faktiskt reagerar på att nån är speciell på ett sätt som man reagerar på. Sen om det håller måttet eller inte det vet man ju inte där och då.

Bara personer att prata med, kamrater eller okända i allmänhet, är det ingen skillnad på om de är kvinnor eller män, unga eller gamla.

@tigerflicka och @tott att göra spaningar IRL är spännande det med och jag ser fram emot att få höra om era kap på måndag så lovar jag att berätta alla snaskiga detaljer från min dejt, hehe!

Eller så blir det bara en såndär tafatt tillställning där man sitter och pillar med servetten och inte har en aning om vad man ska prata om....
Fan, nu fick jag ångest! :nailbiting:

GÖSSES................. snacka om att jag trampade i ett jordgetingbo.... först å främst så försvarar jag inte mitt agerande för många år sen i usa... jag var ju den ende i gänget som var singel...å hon var snygg å trevlig å så hetsade ju dom andra på mig... inte fasen kunde jag tro att hon var svenska..... men gjort är gjort... å by the way... vi är vänner på FB sen dess .. även nu när hon flyttat hem te svedala ju ...HEJ JENNY ....nåt är det ju som gör att man vill ta kontakt med det motsatta könet......killar är oftast blyga utan alkohol.... går en ensam kille på gatan en lördagskväll så kanske han bara nickar till när han möter nån.. men är det 3-4 kompisar å lite alkohol.. då kommer dom plumpa kommentarerna som ett brev på posten ju...kolla urringningen, schysta spiror... etc etc........ jag har en som jag tycker om när hon dyker upp på mitt jobb omålad i varselkläder.....men när hon spacklar sig å fixar löshår å svart kjol..njaee.... ja då är hon inte lika intressant som vardags tjejen ju..... SÅ..... halshugg mig.. trampa på mig.. gör vad ni vill..... diskuterar gärna Lordie ;)

Jag skall också försöka leda tråden in på dejting igen. Jag var på en trevlig dejt ikväll. Vi hade väldigt lätt för att prata med varandra och det kändes riktigt bra. Min dejt insisterade på att betala men då ville hon att jag bjöd igen med en dejt i min trädgård. :). Så det ser lovande ut helt klart.

Heja alla som har dejter på gång :banana:

Även jag försöker föra tillbaka ämnet till dejting.
Min dejt hör VERKLIGEN av sig nu. Och han är mycket rar i sina uttryck. Något har förändrats. Vad vet jag inte. Pga jobb mm så har vi inte pratats vid sen han ringde i förrgår. Bara skrivit en massa. Och jag hinner inte ta kontakt först. Han ligger på. Trevligt.
Måste erkänna att det känns jävligt bra att även han tar lite kommando i det här och inte bara "glider vagt med".

En annan kille skriver regelbundet till mig. Trevlig och är väldigt skämtsam och kul att chatta med. Han vill träffas. Men jag är inte alls lika sugen. Inte i nuläget. Dels för att jag har påbörjat något med Mr Dejt. Sen känns han oklar. Ny separation. Känner att han verkar vilja hasta fram saker av fel anledning. Inte min grej. Är inte intresserad av att var ett plåster på ett skilsmässosår. Har sagt till honom att jag endast skriver i egenskap som vän och varför.

Jag skall också försöka leda tråden in på dejting igen. Jag var på en trevlig dejt ikväll. Vi hade väldigt lätt för att prata med varandra och det kändes riktigt bra. Min dejt insisterade på att betala men då ville hon att jag bjöd igen med en dejt i min trädgård. :). Så det ser lovande ut helt klart.

Fan!
Det är ju grymt bra!!!
Va roligt :)

Jag försöker också kapa tillbaka tråden till att handla om dejting genom att berätta att jag faktiskt ska på dejt imorgon - kors i taket!

Jag är inte ett dugg attraherad av hans utseende (på bild) men han är jätterolig att chatta med och skriver himla bra. Han är författare av nåt slag så det kan ju ha med det att göra...
Nån mer som ska dejta i helgen kanske och vill berätta om det....?
Nästan.
Jag har semester och sambon jobbar 24/7 bokstavligt talat just nu. Men imorgon kväll kommer han hem och på lördag ska vi skjutsa hans russ till Solvalla :D

Det blir som en hästnördsdejt!

GÖSSES................. snacka om att jag trampade i ett jordgetingbo.... först å främst så försvarar jag inte mitt agerande för många år sen i usa...
Varför inte?
jag var ju den ende i gänget som var singel...å hon var snygg å trevlig å så hetsade ju dom andra på mig...
Så hon bad om det, eller vad? Därför att hon var snygg och trevlig så hade du rätt att bedöma och värdera hennes kropp?
inte fasen kunde jag tro att hon var svenska..... men gjort är gjort...
Så då är det alltså okej enligt dig att bedöma och värdera en annan människas kropp så länge hon inte förstår vad du säger?
nåt är det ju som gör att man vill ta kontakt med det motsatta könet......
Absolut. Diskussionen - om du har läst den - handlar fortfarande om HUR man tar kontakt.
killar är oftast blyga utan alkohol....
Bullshit.
går en ensam kille på gatan en lördagskväll så kanske han bara nickar till när han möter nån.. men är det 3-4 kompisar å lite alkohol.. då kommer dom plumpa kommentarerna som ett brev på posten ju...kolla urringningen, schysta spiror... etc etc........
Och det tycker du är helt i sin ordning, med andra ord?
jag har en som jag tycker om när hon dyker upp på mitt jobb omålad i varselkläder.....men när hon spacklar sig å fixar löshår å svart kjol..njaee.... ja då är hon inte lika intressant som vardags tjejen ju.....
Vad vill du säga med det här? Att du tänker fortsätta värdera kvinnor efter ålder, utseende och tuttstorlek oavsett vad? Spacklar sig? Seriöst? Så jävla nedvärderande. Lycka till med din fortsatta dejting.

@pontiacfarmer

inte fasen kunde jag tro att hon var svenska..... men gjort är gjort... å by the way... vi är vänner på FB sen dess .. även nu när hon flyttat hem te svedala ju ...HEJ JENNY ....
Du förstår alltså inte att varesig du visste om hon svenska eller ej har noll och ingenting med saken att göra? Att det handlar om ett sätt att tala om kvinnor som om de vore objekt vilket är jävligt otrevligt?

killar är oftast blyga utan alkohol....
Jag tror blyghet har med person att göra snarare än kön.

går en ensam kille på gatan en lördagskväll så kanske han bara nickar till när han möter nån.. men är det 3-4 kompisar å lite alkohol.. då kommer dom plumpa kommentarerna som ett brev på posten ju...kolla urringningen, schysta spiror... etc etc........
Jo, tack, jag tror de flesta kvinnor vet precis hur jävla oförskämda och obehagliga män ofta är i grupp. Väldigt obehagligt tycker jag faktiskt. Vet dock inte om du faktiskt menar att så kategoriskt beskriva män och om det är ett försvar eller kritik? För jag håller med dig i alla fall, sorgligt många män kan inte bete sig när de är 1) i grupp och 2) (ev) berusade. Det är dock ingen ursäkt till att bete sig så och det finns ju många män som faktiskt inte alls beter sig så som du beskriver.

jag har en som jag tycker om när hon dyker upp på mitt jobb omålad i varselkläder.....men när hon spacklar sig å fixar löshår å svart kjol..njaee.... ja då är hon inte lika intressant som vardags tjejen ju..... SÅ..... halshugg mig..
Jag tippar på att tjejen klär sig som hon vill för att hon känner sig bekväm eller fin i det och att det är rätt ointressant för henne vad nån snubbe på hennes jobb råkar tycka. För övrigt bekräftar du så fint nu exakt precis det som diskuterats; hur många män anser det vara viktigt att bedöma och utvärdera kvinnors utseende, som om vi bara går omkring och väntar på att En Riktig Man ska se oss och säga till oss att vi duger.

Nope första träningen, årgång 11.

Jag kan ev ha köpt russet till honom :angel:

Det finns sådana på marknaden också ;) Man får inte vara så petig med ålder och barnbarn och sånt bara. Typ.

Slut på off topic tror jag.

Happy dating folks!
Haha, härligt att höra!!:D Lycka till!! (INTE ironiskt menat, tvärtom!)

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat