Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Å varför är det bara 50+ som nyper en i rumpan framför bardisken???
Är det värre att bli nypt av en 53-åring än en 39-åring?

Och kom igen, du är väl 40+ själv va och söker kvinnor från 30 och uppåt på nätet?

"kolla vilken fin rumpa killen i blå skjorta har" (jag sken upp hörandes detta)
"men du- han har ju dåligt me hår"
"ajdå- då går han bort"
(blicken mörknade lika fort på mig som den sken upp"
................................................................................
Å varför är det bara 50+ som nyper en i rumpan framför bardisken??? å varför är det bara dom +upptagna kvinnor som vill dansa?? DET funderar jag på.......

Fast om det är kvinnor i 50-årsåldern som tar kontakt så borde väl det vara perfekt? Du är väl drygt 40?

Fast om det är kvinnor i 50-årsåldern som tar kontakt så borde väl det vara perfekt? Du är väl drygt 40?

Men ålder är ju bara en siffra, och han är väl en "ungdomlig" man som bara vill bli raggad på av tjejer han hade kunnat vara far till. Som så många andra. För det är bara deras egen ålder som inte spelar roll...

Onödigt med mobbingliknande sarkasmer gentemot Pontiacfarmer. Ta en vuxen diskussion istället för att ge er på honom med spydiga kommentarer tycker jag. Leder det här någon vart? Annat än till att såra menar jag. Han missade poängen, och har fällt en onödig kommentar om en kvinnas utseende men ger det er rätt att håna honom? DETTA ÄR INTE ETT FÖRSÖK ATT FÖRSVARA MÄNS RÄTT ATT KOMMENTERA KVINNORS KROPPAR. Utan ett försök att få en trevligare ton i diskussionen. Tror inte att det blir ett bättre "klimat" av att kasta sig över de som "gör fel" och håna dem. Vill man ha attitydförändringar så är den metoden likställd med att skjuta sig i foten.

Senast ändrad:
Jag anser att detta var ett känsligt ämne, eftersom det blev en sådan aktivitet i denna tråd.
Inte på grund av något annat.

Det tycker jag är typ noll nedlåtande att tycka.
Ja det är "känsligt" för oss upplysta, feministiska kvinnor när oupplysta män brölande försöker förminska oss och underkänner våra gemensamma erfarenheter. Vi ser igenom sånt skit och har vett att säga ifrån.

@ekra Kan du inte vända dig direkt till dem du syftar på? Känns så märkligt småfegt när folk svepande kritiserar många i en tråd, istället för att tala direkt till dem som stör dem. Dessutom får du nog bättre svar då också, det är sällan annars som folk känner igen sig i svepande, och ofta överdriven, kritik.

Särskilt om man är så förbannad att man använder versaler.

Jag anser att detta var ett känsligt ämne, eftersom det blev en sådan aktivitet i denna tråd.
Inte på grund av något annat.

Det tycker jag är typ noll nedlåtande att tycka.
Nu har du ju i princip bara bekräftat att du var och är nedlåtande.

Du anser att ditt "Låt oss låtsas som om den destruktiva mansrollen och patriarkatet inte existerar" är ett känsligt ämne att ta upp i samband med sexuella trakasserier enbart för att "det blev en sådan aktivitet i tråden"?

Med det säger du ju i princip att reaktionerna är ogrundade. Som om "aktiviteten" förvånat dig oerhört i sin irrationalitet.

Ja du framstår som nedlåtande.

Jag älskar nya ignorefunktionen, som gör att man inte ens ser att de ignorerade medlemmarna har skrivit. Diskussionen blir surrealistisk och hoppet om mänskligheten så mycket större :D
Ja jag klarade inte av den förra men har använt den nuvarande till och från eftersom den är så mycket bättre! Men just nu är min lista tom.

Du anser att ditt "Låt oss låtsas som om den destruktiva mansrollen och patriarkatet inte existerar" är ett känsligt ämne att ta upp i samband med sexuella trakasserier enbart för att "det blev en sådan aktivitet i tråden"?
Eller i samband med objektifierande överlag, det är ju inte enbart sexuella trakasserier som det givits exempel på och diskuterats i tråden.

"Glöm patriarkatet och allt som hör till" är ju ett ganska känsligt ämne att ta upp när som helst, men eftersom det här med objektifierande av kvinnor är ett av de sammanhang där patriarkatet verkligen kan orsaka skada och lidande så är det kanske också ett av de sammanhang där det är extra (o)känsligt att försöka sopa det under mattan och låtsas som inget.

@ekra Kan du inte vända dig direkt till dem du syftar på? Känns så märkligt småfegt när folk svepande kritiserar många i en tråd, istället för att tala direkt till dem som stör dem. Dessutom får du nog bättre svar då också, det är sällan annars som folk känner igen sig i svepande, och ofta överdriven, kritik.

Ekra får svara för sig, men såhär tolkar jag det: Antar att ekra menade samma inlägg som jag kommenterade (och det tror jag nog du också förstår). I så fall torde du vara en av dem som ekra riktar sig till, eftersom du gillade det som Lillelorden skrev.

Versalerna i detta fall handlar nog om förtydligande - inte förbannelse. Ekra har väl sett hur reaktionerna blev efter mitt inlägg om Lillelordens ord.

Tycker helt allmänt att tonen mot Pontiacfarmer och några till kunde bli bättre.

Det här tycker jag var en riktigt onödig kommentar. Vad var syftet med den?
Ledsamt att så många gillar den också. Alla tänker inte lika, alla hänger inte alltid med i diskussionerna osv. Diskussionerna på Buke ändrar ju dessutom nästan alltid karaktär och innehåll ju fler som deltar, så en sån här kommentar tycker jag verkligen inte man behöver få kastad i ansiktet.

Jag vet inte om du läst vad jag har läst här i tråden, hade du gjort det hade du kanske du kanske sett hur oförskämd PF:så lilla historia är i kontexten den berättas. Eller överhuvudtaget.

Jag hade gärna diskuterat saken, men eftersom jag vet att oavsett hur mycket tid jag lägger ner, oavsett hur jag uttrycker mig så att verkligen alla ska förstå så möts jag alltid undantagslöst av en klämkäck oneliner av PF som inte bemöter det jag skrivit eller verkar ens bry sig. Det är extremt tröttsamt med tanke på hur många gånger både jag och andra i den här tråden och i andra trådar försökt. Så jag orkar faktiskt inte vara så pedagogisk längre.

Hej, jag orkade inte samla ihop alla inläggen vid midnatt :) Jag trodde att det skulle vara tydligt när man läste igenom konversationerna.

Det är verkligen helt otroligt hur lite du verkar begripa av det som diskuteras.
Tyckte att detta var onödigt i tonfallet. Men vi tolkar olika. Jag tycker också att det var enormt klantigt att komma med ett sådant inlägg i sammanhanget, och tycker inte att det är ett ok beteende.

Lillelorden skrev:
Jag vet inte om du läst vad jag har läst här i tråden, hade du gjort det hade du kanske du kanske sett hur oförskämd PF:så lilla historia är i kontexten den berättas. Eller överhuvudtaget.

Jag hade gärna diskuterat saken, men eftersom jag vet att oavsett hur mycket tid jag lägger ner, oavsett hur jag uttrycker mig så att verkligen alla ska förstå så möts jag alltid undantagslöst av en klämkäck oneliner av PF som inte bemöter det jag skrivit eller verkar ens bry sig. Det är extremt tröttsamt med tanke på hur många gånger både jag och andra i den här tråden och i andra trådar försökt. Så jag orkar faktiskt inte vara så pedagogisk längre.
Jag har läst och förstår att du blir uppgiven när du stångar huvudet i väggen och tappar tålamodet. Jag tycker att det var kommentarerna som kom efter som blev sarkastiska.

Nej, du nöjer dig med att försvara hans rätt att kommentera kvinnor medan de hör.
Jag uppfattade det inte som att han själv försvarade sin rätt utan berättade om att han själv gjort bort sig när han fällt en kommentar som han inte trott att personen skulle kunna förstå. Sedan att han naivt inte begrep varför det var fel in the first place så att säga är en annan sak. Jag tyckte att Mias inlägg la in mer värderingar i orden än förtjänt.

Är det värre att bli nypt av en 53-åring än en 39-åring?
Och kom igen, du är väl 40+ själv va och söker kvinnor från 30 och uppåt på nätet?
Vet du eller gissar du? Apropå det jag skrev om sarkasmer.

Men ålder är ju bara en siffra, och han är väl en "ungdomlig" man som bara vill bli raggad på av tjejer han hade kunnat vara far till. Som så många andra. För det är bara deras egen ålder som inte spelar roll...
Nästa sarkasm som jag syftade på.

Ja det är "känsligt" för oss upplysta, feministiska kvinnor när oupplysta män brölande försöker förminska oss och underkänner våra gemensamma erfarenheter. Vi ser igenom sånt skit och har vett att säga ifrån.
Jag uppfattade inte PF som en brölande man som försökte förminska någon.

Jag var inte förbannad, och är inte. Förstår att det kan uppfattas som skrikande med versaler, men det var menat som ett förtydligande inte ett skrik. Borde kanske ha strukit under istället för att inte uppfattas som arg?

Versalerna i detta fall handlar nog om förtydligande - inte förbannelse. Ekra har väl sett hur reaktionerna blev efter mitt inlägg om Lillelordens ord.
Ja precis. Jag ville förtydliga att jag inte tyckte att det är ok att fälla kommentarer om kvinnors kroppar, och få en annan diskussion än något i stil med att jag försvarar det agerandet.

Vad hände med dejtingtråden egentligen? Borde inte diskussionen om objektifierande få en egen tråd, så fortsätter vi snacka dejting här?
Det vore lämpligt tycker jag också.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat