...men han tyckte han skulle hjälpa mig med det. "För du är attraktiv".
Tack, men nej tack. Tott - steriliserad![]()
Men tänk så mycket nöje i sänghalmen ni skulle kunna ha medans han försökte tillverka barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
...men han tyckte han skulle hjälpa mig med det. "För du är attraktiv".
Tack, men nej tack. Tott - steriliserad![]()
Hur vet du det? För vem?Problemet var att de trodde att deras åsikter hade betydelse.
Nog för att även män blir objektifierade och trakasserade sexuellt men ärligt talat så tror jag inte att du eller någon annan cisman (gissar att du är det) vet hur det känns att vara kvinna. Jag pratar om erfarenheten av att ständigt reduceras till en kropp. Att inte få vara en människa utan bara en kvinnokropp, bara ett kön.OK. Då undrar jag om det är skillnad på män som diskuterar en kvinnas utseende, varav några gillar det, andra tycker bara att kvinnan är "snygg bakifrån" - och precis samma sak fast tvärt om;
...på kvinnor som diskuterar en mans utseende, varav några gillar det, andra tycker bara att mannen är "snygg bakifrån"?
För det senare är väldigt socialt accepterat. Bland kvinnor.
Jag tror absolut att det här är ett större problem för kvinnor än för män - förlåt, inte större, utan oftare förekommande...Nog för att även män blir objektifierade och trakasserade sexuellt men ärligt talat så tror jag inte att du eller någon annan cisman (gissar att du är det) vet hur det känns att vara kvinna. Jag pratar om erfarenheten av att ständigt reduceras till en kropp. Att inte få vara en människa utan bara en kvinnokropp, bara ett kön.
Det handlar inte om enstaka odiskreta kommentarer som man råkar höra. Det handlar om ett helt liv, en vardag, fylld av systematiskt sexualiserande, objektifierande, osynliggörande och nedlåtande behandling - av vilt främmande män, överallt.
Men det handlar just om det systematiska i det. Den dagen vi erfar ett orättvist matriarkat kan vi jämföra på riktigt.Jag tror absolut att det här är ett större problem för kvinnor än för män - förlåt, inte större, utan oftare förekommande...
Men det jag försöker påskina är om man som kvinna tycker att det är ett problem åt ena sidan - då måste man ju tycka att samma sak är ett problem åt andra sidan.
För om inte, har man antingen dubbelmoral - eller så tror man inte på jämlikhet.
Så en systematisk form av kränkning är inte ok,Men det handlar just om det systematiska i det. Den dagen vi erfar ett orättvist matriarkat kan vi jämföra på riktigt.
Jag far fan dandimpen pa alla som vill jamfora enstaka kommentarer och handelser med hela javla patriarkatet och alla dess systematiska krankningar av kvinnor.Men det handlar just om det systematiska i det. Den dagen vi erfar ett orättvist matriarkat kan vi jämföra på riktigt.
Min erfarenhet är att det är den som äger bilen som oftast kör, åker "vi" i min bil är det oftast jag som kör, åker jag med någon annan oavsett kön och förhållande så är det den som kör. När jag var sambo och vi hade en bil var det oftast jag som körde iaf, både utomlands och långkörningar inom Sverige men då brukade vi turas om även om jag körde längsta streckorna generellt.Är det inte precis lika mycket
Troligtvis vill kvinnan låta mannen köra..?
Dvs det är någon slags tyst överenskommelse dem emellan om vem som ska göra vad?
Om det nu inte skulle vara det, varför ber då inte kvinnan om att få köra bilen?
Jag tror inte att du förstår. Du förstår inte vad mandalaki beskrev och du förstår inte vidden av det patriarkala systemet.Så en systematisk form av kränkning är inte ok,
medan exakt samma händelse är ok bara den inte är systematisk?
Min senaste kontakt har jag tolkat klart iaf. Från att vi hördes flera ggr/dag både mail, chatt och Skype så gick han upp i tomma intet och svarar inte på varesig telefon eller mail, så jag tolkar honom att han är en ynkrygg som inte kan avsluta utan att fega ur. Tyvärr känns det som ett typiskt manligt drag.Precis. Sitter ju i den sitsen själv just nu.
Men tolka dejtingmänen agerande bör man inte heller göra. Verkar som man på något sätt anses "svag" eller desperat om man försöker tolka/gissa vad någon säger/gör.
Önskar att jag kunde se allt sådär enkelt svart vitt och bara rycka på axlarna där emellan. Men det är svårt när man söker något som man bryr sig i.
Jag tror inte du förstår.Jag tror inte att du förstår. Du förstår inte vad mandalaki beskrev och du förstår inte vidden av det patriarkala systemet.
Det är alltid ohyfsat att kommentera andra men när de där killarna i mandalakis berättelse gör det så har de ett helt system av maskulinitet, som genomsyrar dem och samhället, i ryggen. De gör de för att de är män, för att de kan, för att det är vad män gör mot kvinnor. I sitt handlande gör de sig själva till män och mandalaki till kvinna. Och de ser inget vidare fel med det. De tror antagligen t o m att mandalaki ville ha eller i alla fall förtjänade kommentarerna.
Det du gör med din jämförelse och snack om dubbelmoral är att reducera betydelsen av kvinnors erfarenheter.
Och inte blev det bättre av det där. Det blev bara ännu mera självgott.
"Det är ju i stort sett bara att exponera sig det minsta, så kommer de."
Varifrån kom behovet av att blanda in underbart, avund och positivt.
Så här okomplicerat har också mitt sätt att åka tillsammans varit.Min erfarenhet är att det är den som äger bilen som oftast kör, åker "vi" i min bil är det oftast jag som kör, åker jag med någon annan oavsett kön och förhållande så är det den som kör. När jag var sambo och vi hade en bil var det oftast jag som körde iaf, både utomlands och långkörningar inom Sverige men då brukade vi turas om även om jag körde längsta streckorna generellt.
En bilsemester i Europa hämtade han mig efter nattskiftet, körde ner till Skåne medan jag försökte vila och sen tog vi färja till Tyskland dagen efter och då turades vi om med körandet. Första natten i Tyskland lyckades han dock pajja en lins och hade ingen reserv med sig så då var det jag som körde resten av semestern medan han läste kartan. Fungerade alldeles utmärkt det med och han lyckades kommunicera klart och tydligt om han ville ta en paus någonstans och jag stannade.![]()
Bortsett från att jag snackar om dubbelmoral och reducerar betydelsen av kvinnors erfarenheter, är det ok vid de tillfällen kvinnor kommenterar män på samma sätt som i mandalakis exempel, oavsett om de har ett matriarkat i ryggen eller inte?
Tack för den.Vilken otroligt korkad fråga.
Vart vill du komma? (Jag har f ö redan besvarat din fråga.)Jag tror inte du förstår.
Bortsett från att jag snackar om dubbelmoral och reducerar betydelsen av kvinnors erfarenheter, är det ok vid de tillfällen kvinnor kommenterar män på samma sätt som i mandalakis exempel, oavsett om de har ett matriarkat i ryggen eller inte?
Men tänk så mycket nöje i sänghalmen ni skulle kunna ha medans han försökte tillverka barn![]()
Fast har du någonsin varit utsatt för att ett gäng tjejer går ett par meter bakom dig och kommenterar dig halvhögt så du hör? Självklart är det inte ok att göra så mot någon, men det är tyvärr inte helt ovanligt att det förekommer.Jag tror inte du förstår.
Tack för den.