Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Nå nu har dejten hört av dig. Han verkar nog fortfarande vara inne på att komma hit...
Det kan han väl få göra...om jag inte hittar någon bättre innan dess :p

Jo, det är väldigt underbart med fulla drägg som raggar på en genom att tycka att man ser lesbisk ut och att man behöver lite kuk. De vet verkligen hur en man på bästa sätt bekräftar en kvinna. Jag förstår allas djupa avund på den här punkten.

Att mäns raggande är en självklart positiv upplevelse för andra, förvånar mig mycket.
Ja vem går inte igång på att bli förolämpad liksom. Eller bli ropad efter på gatan, eller mutad med droger, eller allmänt erbjuden att bli omhändertagen. :banghead: Det är ju IRL-motsvarigheten till de puckade flåsmejl som folk får på dejtingsidor => osexigt som satan och har ingenting med ens person att göra utan bara med ens kön. Jag betraktar det som en ofrånkomlig konsekvens av att vara kvinna.

Jag betraktar det som en ofrånkomlig konsekvens av att vara kvinna.

Där sa du något. Jag minns något av det mest förödmjukande jag varit med om, för många, många år sedan. Ett gäng killar gick bakom mig och diskuterade mitt utseende, några av dem gillade det, några tyckte att jag bara var "snygg bakifrån". Vem fan hade bett om deras åsikter, liksom :grin:

Jag är 40+ och har träffat en uppsjö av de där tjejerna som sitter vid kafferasten och beklagar sig över att killen är så okänslig och han inte fattar och inte vill och inte.... och inte....

Så kommer det fram att de egentligen inte sagt något, utan tycker att han borde fatta att det är på ett visst sätt. Helt utan någon som helst bakgrund. Jag har aldrig förstått det där. Då vill man ju gå omkring och vara konstant sur om man ska vänta på att omgivningen ska gissa vad man vill.

Ur verkligen livet var jag arbetskamrat med en tjej som ansåg att om inte killen kom med blommor en gång i veckan, var han inte allvarligt intresserad. Någon var ändå så väldresserad att han tog med blommor varje fredag. Efter ett par veckor inträffar världshistoriens största gräl, för han kommer nästan varje gång med en fin, blommande krukväxt. Hon tycker han är dum i huvudet, älskar henne inte och dessutom är han oromantisk.

Han blir helt förkrossad och berättar att han vill ge henne något som håller länge, för att symbolisera deras förhållande. Han hade tänkt till, men inte i hennes banor (vilket f ö ingen nu levande människa kan göra, hon fick psykbryt om det inte luktade Ajax när hon kom från jobbet, då var hemmet för smutsigt för att leva i).

Ja, hon var extrem, men jag har i bekantskapskretsen hennes något mildare gelikar.

Där sa du något. Jag minns något av det mest förödmjukande jag varit med om, för många, många år sedan. Ett gäng killar gick bakom mig och diskuterade mitt utseende, några av dem gillade det, några tyckte att jag bara var "snygg bakifrån". Vem fan hade bett om deras åsikter, liksom :grin:
Typexempel. Det börjar när man är runt 13 år eller så och fortsätter... tills man dör? Jag räknar med det i alla fall. :meh:

En bra lösning att ha ena i uthuset och andra i huset ;) Så kan jag alternera och jämföra osv. Tidsbesparande! :D

Jag jobbar faktiskt också med att inte vara så monogam i dejtingskedet, men det är svårt. Det skriker i mina principnerver. ...men jag kämpar på :)

Ja, just så tänkte jag med uthuset.

Jag förstår dig. Jag har aldrig nätdejtat men jag har alltid haft hemskt svårt för att mer än ett objekt i huvudet åt gången. Förmodligen är bästa sättet att inte lägga FÖR mycket vikt på ett objekt just att ha flera på gång samtidigt.

Jag tycker den där historien har blivit lite uttjatad. Jag tycker att det där ofta överdrivs om att kvinnor inte är raka..
Jag har träffat många män som man får gissa vad de menar.

Precis. Sitter ju i den sitsen själv just nu.
Men tolka dejtingmänen agerande bör man inte heller göra. Verkar som man på något sätt anses "svag" eller desperat om man försöker tolka/gissa vad någon säger/gör.
Önskar att jag kunde se allt sådär enkelt svart vitt och bara rycka på axlarna där emellan. Men det är svårt när man söker något som man bryr sig i.

Var det förödmjukande för att du hörde att de talade om dig,
eller bara för att de talade om dig?

Om du förstår vilken skillnad jag vill belysa..?

Men tolka dejtingmänen agerande bör man inte heller göra. Verkar som man på något sätt anses "svag" eller desperat om man försöker tolka/gissa vad någon säger/gör.
Önskar att jag kunde se allt sådär enkelt svart vitt och bara rycka på axlarna där emellan. Men det är svårt när man söker något som man bryr sig i.

Ja det är svårt hur man ska förhålla sig...
Det jag har märkt är att man inte kan ta ngt för givet. Att jag tex tydligt skriver att jag vill ha en relation och inte KK och så får man personer som börjar maila med en. Då tror jag att de också vill ha det eftersom de läst min presentation och inte skrivit ngt annat... Som igår,..när personen efter flera chattar och många mail absolut inte vill ha ngn relation..
eller killen igår som ville ha en KK att skaffa barn med..

Så man kan inte ta det för givet att folk vill ha realtion men samtidigt gillar inte folk när man ställer för mkt frågor heller.

Jag tror att vi skulle kunna konstatera att det är svårt att tolka den andra parten då man försöker bygga upp en relation. Och det är oavsett om den andra parten är man eller kvinna.

Lösningen måste ju vara att tala mer med varandra om hur man vill ha det, och ta mindre för givet vad den andre förstår av det.

Möjligen förstår jag. Men jag håller inte med om att det ÄR en särskild skillnad.
OK. Då undrar jag om det är skillnad på män som diskuterar en kvinnas utseende, varav några gillar det, andra tycker bara att kvinnan är "snygg bakifrån" - och precis samma sak fast tvärt om;
...på kvinnor som diskuterar en mans utseende, varav några gillar det, andra tycker bara att mannen är "snygg bakifrån"?

För det senare är väldigt socialt accepterat. Bland kvinnor.

OK. Då undrar jag om det är skillnad på män som diskuterar en kvinnas utseende, varav några gillar det, andra tycker att kvinnan bara är "snygg bakifrån" - och precis samma sak fast tvärt om;
på kvinnor som diskuterar en mans utseende, varav några gillar det, andra tycker att mannen bara är "snygg bakifrån"?

För det senare är väldigt socialt accepterat. Bland kvinnor.

Jag känner väl mest att det var övermaga av de här killarna att tro att deras åsikter om mig skulle vara intressanta för någon.

Jag fick igår ett meddelande av en 28-åring (min undre gräns är 39) som i första mailet frågade varför jag har valt att inte skaffa barn. Jag svarade med en motfråga "Måste man skaffa barn? Inte jag iaf" ...men han tyckte han skulle hjälpa mig med det. "För du är attraktiv".

Tack, men nej tack. Tott - steriliserad :p

Jag känner väl mest att det var övermaga av de här killarna att tro att deras åsikter om mig skulle vara intressanta för någon.
Det var ju intressant för dem just då.
Precis som samma diskussion mellan kvinnor i samma ämne är intressant just då.

Problemet var ju att du hörde den. Och tog illa vid dig.

Jag tror att vi skulle kunna konstatera att det är svårt att tolka den andra parten då man försöker bygga upp en relation. Och det är oavsett om den andra parten är man eller kvinna.

Lösningen måste ju vara att tala mer med varandra om hur man vill ha det, och ta mindre för givet vad den andre förstår av det.

En del kanske helt enkelt är för blyga/osäkra el liknande för att kunna vara tydliga i början. Det är en svår balans mellan att ge tid, vara tydlig själv, få svar och där emellan måste man ju försöka tolka varandra. Ibland blir det fel och ibland blir det rätt.

Jag tror alla människor lämnar tysta utrymmen som behövs läsas av/tolkas....även i de mest långa och öppna förhållanderna. Självklart blir det en utmaning när allt är nytt.

Jo, det är väldigt underbart med fulla drägg som raggar på en genom att tycka att man ser lesbisk ut och att man behöver lite kuk. De vet verkligen hur en man på bästa sätt bekräftar en kvinna. Jag förstår allas djupa avund på den här punkten.

Att mäns raggande är en självklart positiv upplevelse för andra, förvånar mig mycket.
Och inte blev det bättre av det där. Det blev bara ännu mera självgott.
"Det är ju i stort sett bara att exponera sig det minsta, så kommer de."

Varifrån kom behovet av att blanda in underbart, avund och positivt.
Om man konstaterar att man inte upplever det där "raggandet" vare sig för egen del eller många andras - hur i hela friden kan det tolkas som att man längtar efter fulla drägg???

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat