...och jag blir besviken då han jag planerat date med helt plötsligt inte svarar på mail (ett dygn efter att han läst det). Förut svarade han alltid snabbt.
Jo jag vet, det är bara ett dygn men ändå - en förändring till det sämre...
När man talar om trollen.......
Dejten är ingen telefonsnackare. Vi hörs bara ett par ggr i veckan. Ikväll skulle han iväg några mil för att se fotboll med nån kompis.
Gissa om jag blev snopen när han ringde på hemvägen. Han som sagt flera gånger att han inte gillar att prata i telefon i bilen. Han snattrade så glatt på hela vägen hem!
Frågade om min dag. Om min son. Hur jag jobbade i veckan. Hur mitt nya jobbschema såg ut sen. När jag sa att jag alltid var ledig onsdagar sa han "Men det passar perfekt ju" (han har ett urknöligt jobbschema)
Han kanske hade rökt på
De här inläggen funderar jag på ... Jag undrar om man inte gör sig själv en otjänst genom att tänka på sådant den andre gör som Den Stora Förändringen och sedan tolka ihjäl det. Precis ALLT någon gör har inte ett syfte, och vinner inte på att tolkas. Man riskerar bara att tolka fel.
Jag försöker själv skärpa till mig när det gäller det där. Jag hamnade i en tolkneuros nyligen och försökte förgäves lista ut vad den andres beteende hade betytt. Men till slut tänkte jag Äh, vafan, det handlade förmodligen inte om mig överhuvudtaget - och då lyckades jag faktiskt släppa det.