Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

...och jag blir besviken då han jag planerat date med helt plötsligt inte svarar på mail (ett dygn efter att han läst det). Förut svarade han alltid snabbt.
Jo jag vet, det är bara ett dygn men ändå - en förändring till det sämre...

När man talar om trollen.......
Dejten är ingen telefonsnackare. Vi hörs bara ett par ggr i veckan. Ikväll skulle han iväg några mil för att se fotboll med nån kompis.
Gissa om jag blev snopen när han ringde på hemvägen. Han som sagt flera gånger att han inte gillar att prata i telefon i bilen. Han snattrade så glatt på hela vägen hem!
Frågade om min dag. Om min son. Hur jag jobbade i veckan. Hur mitt nya jobbschema såg ut sen. När jag sa att jag alltid var ledig onsdagar sa han "Men det passar perfekt ju" (han har ett urknöligt jobbschema)
Han kanske hade rökt på :confused:

De här inläggen funderar jag på ... Jag undrar om man inte gör sig själv en otjänst genom att tänka på sådant den andre gör som Den Stora Förändringen och sedan tolka ihjäl det. Precis ALLT någon gör har inte ett syfte, och vinner inte på att tolkas. Man riskerar bara att tolka fel.

Jag försöker själv skärpa till mig när det gäller det där. Jag hamnade i en tolkneuros nyligen och försökte förgäves lista ut vad den andres beteende hade betytt. Men till slut tänkte jag Äh, vafan, det handlade förmodligen inte om mig överhuvudtaget - och då lyckades jag faktiskt släppa det.

Jag verkar nog ha blivit fimpad på riktigt av min date. Hans senaste mail i söndags morse slutade han med "Jag gillar dig" (...vilket jag iofs inte sätter så stort värde i i dessa sammanhang") men efter det...tystnad... Skrev, som sagt, i måndags ett litet meddelande om ditten och datten samt någon fråga om hans kommande semester mm. Han läste det samma kväll och har varit inne flera gånger sedan dess...men inte ett ljud. Förut hördes vi i princip varje dag och han svarade alltid snabbt.
Verkar som att han är en sån som sprider fina (tomma) ord runtomkring sig - säger sånt som han tror att en kvinna vill höra. Som tur går jag inte på sånt mera.

I helgen ska jag ut med en kompis. Då ska jag spana på live-män ;) :d
mandalaki har ju rätt i att man ska inte analysera så mkt, men.. :D i ditt fall tror jag säkert han menade det men kanske har blivit "kär" i någon annan, kanske.

De här inläggen funderar jag på ... Jag undrar om man inte gör sig själv en otjänst genom att tänka på sådant den andre gör som Den Stora Förändringen och sedan tolka ihjäl det. Precis ALLT någon gör har inte ett syfte, och vinner inte på att tolkas. Man riskerar bara att tolka fel.

Jag försöker själv skärpa till mig när det gäller det där. Jag hamnade i en tolkneuros nyligen och försökte förgäves lista ut vad den andres beteende hade betytt. Men till slut tänkte jag Äh, vafan, det handlade förmodligen inte om mig överhuvudtaget - och då lyckades jag faktiskt släppa det.

Jag försöker också skärpa mig då det gäller det här. Man blir bara knäpp av att analysera och fundera för mycket.
Det är omöjligt att veta varför någon gör på ett visst sätt och jag försöker bara "konstatera" att det är som det är och det blev som det blev...och så går jag vidare. Tänker gör man ju, men analysera och grubbla är inte lukrativt.
Som sagt - jag är inte fullärd inom det här ännu, men jag jobbar på att bi bättre (och har faktiskt blivit mycket bättre redan = lever ett mera lättsamt liv gällande sånt här än förut :))

mandalaki har ju rätt i att man ska inte analysera så mkt, men.. :D i ditt fall tror jag säkert han menade det men kanske har blivit "kär" i någon annan, kanske.

Jopp, helt klart tog intresset slut (om det nu var på riktigt eller i hans fantasi) från ena dagen till den andra. Förmodligen blev han "kär" i någon annan som bor närmare.

Oj, vad jag inte känner mig intresserad av män just nu. Var ett par singelkillar med på midsommar men jag bara kände "tack men nej tack". Upplever att många är så omogna/egocentriska/korkade/tråkiga? Kanske har fördomar, hehe. Vet inte ens om jag vill ha en partner, men samtidigt saknar jag att ha någon att gosa med. Mina katter och hästar är ju mysiga men det blir inte samma sak som en person ^^

IRL är sällan en Ulvlek, som mår bra av att detaljtolkas in i minsta detalj.
Det är än mer obekanta parametrar att ta hänsyn till, än i en avgränsad liten tråd med tusen inlägg.

IRL är sällan en Ulvlek, som mår bra av att detaljtolkas in i minsta detalj.
Det är än mer obekanta parametrar att ta hänsyn till, än i en avgränsad liten tråd med tusen inlägg.

Nä, även en ulvlek skulle väl dö om man helt enkelt frågade Vad menar du med det? - och sedan accepterade svaret.

Män brukar överhuvudtaget inte behöva raggas upp, tycker jag. Det är ju i stort sett bara att exponera sig det minsta, så kommer de. (Dock oftast inte de som man skulle vilja bli uppraggad av, utan helt fel män.)

Nja...den synen tycker jag är felaktig.. Det finns många kvinnor som aldrig blir raggade på...
ATt kunna välja och vräka är nog förunnat få kvinnor.

Jag undrar om man inte gör sig själv en otjänst genom att tänka på sådant den andre gör som Den Stora Förändringen och sedan tolka ihjäl det. Precis ALLT någon gör har inte ett syfte, och vinner inte på att tolkas.

Det där tolkandet innefattar ju något slags antagande om att allt dejten/spanet/flirten gör, har med en själv att göra. Förutom att det är osannolikt att allt någon annan gör handlar om en själv, så framstår det för mig som en helt obegriplig nivå av överdrivet gott självförtroende eller hybris, att tro att dejtens göranden och låtanden till den grad relaterar sig till en själv.

Jag vet att det inte är med hybris och omotiverat gott självförtroende de som tolkar på det här viset skulle förklara sig, men enormt självupptaget måste man ju ändå säga att det är att tro att allt någon annan gör handlar om en själv?

Att tänka sig att man själv är föremål för likartade tolkningar av varje fras, varje titt i sin mailkorg etc, är ju direkt obehagligt, tycker jag.

Jag skulle vilja ändra till "människor", men håller ändå inte med. Det beror självklart mycket på hur man är som person. Är man öppen och tillgänglig som person (lätt att prata med etc) är det också lättare att få inviter. Oavsett kön.

De killar i min närhet som får flest ögon att tindra hos motsatta könet är långt ifrån snygga, men charmliga, roliga, öppna och riktigt härliga att ha i sin närhet.

Jag misstänker att samma gäller för tjejer.

Nja...den synen tycker jag är felaktig.. Det finns många kvinnor som aldrig blir raggade på...

Att du ser det som något man förunnas, tyder på att jag blev en smula missförstådd. Det har aldrig hänt att någon som har raggat på mig på det viset har sett ens bara lite trevlig ut. Jag har aldrig ens varit i närheten av att hoppa i säng med någon av de männen. Jag ser det egentligen inte som ragg, utan som en sorts sexuella kränkningar. Tack och lov har det avtagit med åren.

Att en del män sprider sitt sexuella intresse på ett väldigt utagerande vis, visar ju även alla berättelser om sexmail osv i tråden. Jag ser det som i princip samma sak: mäns bristande respekt för kvinnor.

Att tänka sig att man själv är föremål för likartade tolkningar av varje fras, varje titt i sin mailkorg etc, är ju direkt obehagligt, tycker jag.

Jag gissar att den som övertolkar den andres beteende också laddar sina egna handlingar med betydelse. Vi ser det ju ofta här, typ "Jag har flera gånger hintat att" eller "Jag har gjort A för att lämna öppet för honom att göra B".

Kort sagt låter det ASjobbigt.

Jag gissar att den som övertolkar den andres beteende också laddar sina egna handlingar med betydelse. Vi ser det ju ofta här, typ "Jag har flera gånger hintat att" eller "Jag har gjort A för att lämna öppet för honom att göra B".

Kort sagt låter det ASjobbigt.

Ja, jösses! Sånt kan man ju möjligen göra i relation till människor man känner mycket väl, men att tänka sig att hintar och "göra b för att lämna öppet för a" skulle funka med personer man inte känner... nej. Det är feltänkt. Fullständigt feltänkt. Oftast en dålig idé även i nära relationer. Det skapar bara besvikelse när det inte funkar, och dessutom är det både fegt och dumt att inte stå mer tydligt för sina önskemål.

(Vill bara påpeka att jag med detta inlägg lämnar det synnerligen öppet för dig att bjuda mig på lyxrestaurang på söndag! Kan inte se att något jag har skrivit förhindrar det, så bjuder du inte ut mig, tolkar jag det som att du struntar i mig. Så det så.)

Men det här är ju lite som den där historien där tjejen blev helt förstörd för bilsemestern igenom hade hon sagt till att "åh, gud, vilken vacker plats!"

Killen hade hållt med och när semestern var slut var tjejen förkrossad för killen hade totalt ignorerat alla gånger hon velat stanna och kliva ur bilen. Killen stod som ett frågetecken, och det visade sig sedan att han borde förstått att hon ville stanna och rasta varje gång hon tyckte omgivningen var vacker.

Öhhhhh.

Men det här är ju lite som den där historien där tjejen blev helt förstörd för bilsemestern igenom hade hon sagt till att "åh, gud, vilken vacker plats!"

Killen hade hållt med och när semestern var slut var tjejen förkrossad för killen hade totalt ignorerat alla gånger hon velat stanna och kliva ur bilen. Killen stod som ett frågetecken, och det visade sig sedan att han borde förstått att hon ville stanna och rasta varje gång hon tyckte omgivningen var vacker.

Öhhhhh.
Helt ot, men vilken historia är det?

Öhhhhh.
Är det där inte en vandringssägen? Jag har aldrig varit med om att folk inte kan säga till om de vill rasta och i synnerhet om man lever i ett förhållande. Jag vet ingen som säger att det skulle vara gott med kaffe och sen inte frågar om det inte ska tas en kopp, istället för att någon annan ska förstå att nu ska det drickas kaffe och man bör vara den som ser till att det blir gjort. .

Är det där inte en vandringssägen? Jag har aldrig varit med om att folk inte kan säga till om de vill rasta och i synnerhet om man lever i ett förhållande.

Sann eller inte, så är det ju en ganska bra illustration över det diskuterade ämnet.

Vi får ju tro att killen - om han finns - har lärt sig att "vilken fin plats" betyder "jag tycker vi ska stanna här". När man känner varandra väl kan ju sådant funka. Vid dejting får man ha bra tur om det ska funka, däremot.

I mitt förhållande är det så att om jag säger "kaffe vore gott" så tolkar min partner det som att partner ska resa sig och göra kaffe. Om partner säger "kaffe vore gott" så tolkar jag det som att partner ska resa sig och göra kaffe. Alla är nöjda och glada!

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024

Hästrelaterat