Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Men finns det verkligen människor som hintar istället för att säga att de vill stanna efter vägen för en kaffe eller titta på utsikten? Det låter som en Klintbergare. :confused:

Vi får ju tro att killen - om han finns - har lärt sig att "vilken fin plats" betyder "jag tycker vi ska stanna här". När man känner varandra väl kan ju sådant funka. Vid dejting får man ha bra tur om det ska funka, däremot.

Jag hoppas istället att tjejen har lärt sig att säga "oj vad vackert, kan vi stanna?".

Fast är man ute och åker tillsammans får man ju turas om med körningen, svårt om båda ska köra samtidigt. ;)
Med ex var det oftast jag som körde, jag tycker om att köra och jag tyckte han var mycket sämre på att planera sin körning. Å andra sidan så var det mig bilarna stod på. :D

Men finns det verkligen människor som hintar istället för att säga att de vill stanna efter vägen för en kaffe eller titta på utsikten? Det låter som en Klintbergare. :confused:

Det är klart att det inte är en verklig historia. Men det brukar användas som exempel på att kvinnor inte är tillräckligt "raka".

Jag är kluven till den, dock. Hur många gånger ska man behöva säga att en plats är vacker innan karln fattar att det kan betyda att man vill stanna?

Det är klart att det inte är en verklig historia. Men det brukar användas som exempel på att kvinnor inte är tillräckligt "raka".

Jag är kluven till den, dock. Hur många gånger ska man behöva säga att en plats är vacker innan karln fattar att det kan betyda att man vill stanna?
Fast varför inte bara säga det man vill istället för att andra ska vara tankeläsare?

Det intressanta är väl att den här sortens historier så gärna används för att visa på något slags brister hos "kvinnors sätt att kommunicera".

Om vi tänker oss två som lever ihop, verkar det också rimligt att tänka sig ett slags ömsesidig anpassning av sätten att prata. I historien anpassar sig ingen av dem. (Eftersom könen ju är heeelt olika och så förblir.)

Jag tycker den där historien har blivit lite uttjatad. Jag tycker att det där ofta överdrivs om att kvinnor inte är raka..
Jag har träffat många män som man får gissa vad de menar.

Jösses ett så självbelåtet yttrande
Jo, det är väldigt underbart med fulla drägg som raggar på en genom att tycka att man ser lesbisk ut och att man behöver lite kuk. De vet verkligen hur en man på bästa sätt bekräftar en kvinna. Jag förstår allas djupa avund på den här punkten.

Att mäns raggande är en självklart positiv upplevelse för andra, förvånar mig mycket.

TRoligtvis vill mannen köra. Tyvärr har jag märkt att många män anser att familjens bil är deras i första hans och att det är mannens roll att köra familjen.
Är det inte precis lika mycket
Troligtvis vill kvinnan låta mannen köra..?

Dvs det är någon slags tyst överenskommelse dem emellan om vem som ska göra vad?
Om det nu inte skulle vara det, varför ber då inte kvinnan om att få köra bilen?

Och om du översätter det till ditt eget omfattande tolkande av olika dejters uttalanden och handlingar, vad kommer du fram till då? ;)

Nu handlade väl historien om ett par - inte om dejtare som knappt känner varandra.

...och du läste väl att jag fortsättningsvis jobbar med att inte analysera och tolka hit och dit, och att jag har blivit mycket bättre. Se förbättringen/förändringen istället!

Är det inte precis lika mycket
Troligtvis vill kvinnan låta mannen köra..?

Dvs det är någon slags tyst överenskommelse dem emellan om vem som ska göra vad?
Om det nu inte skulle vara det, varför ber då inte kvinnan om att få köra bilen?

Kanske det är.. Jag har dock aldrig träffat på kvinnor som vill låta mannen köra men det kanske finns.
däremot har jag träffat på många män som absolut vill köra. TEx blev det alltid diskussion med mig och ett ex eftersom han tog för givet att han skulle köra. I många fall lät jag då honom köra eftersom jag inte orkade med tjaffset. Dumt- jag vet. Men jag vet många tjejer i bekantskapskretsen som backar då. Sen kanske inte alla gör så.

Det intressanta är väl att den här sortens historier så gärna används för att visa på något slags brister hos "kvinnors sätt att kommunicera".

Om vi tänker oss två som lever ihop, verkar det också rimligt att tänka sig ett slags ömsesidig anpassning av sätten att prata. I historien anpassar sig ingen av dem. (Eftersom könen ju är heeelt olika och så förblir.)
Jag är 40+are och har aldrig hört detta sätt att tala om kvinnors kommunikation och då har jag rört mig i många kretsar. Det har talats om individer på detta sett men aldrig ett kön. Jag kan inte påstå att jag uppskattat det, snarare skrämmande :crazy:

Jag är 40+are och har aldrig hört detta sätt att tala om kvinnors kommunikation och då har jag rört mig i många kretsar. Det har talats om individer på detta sett men aldrig ett kön. Jag kan inte påstå att jag uppskattat det, snarare skrämmande :crazy:

Jösses. Har du aldrig sett det på buke då? "Jag gillar inte att jobba med kvinnor för det blir för mycket snack. Män är mycket rakare". Gånger 1000.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat