Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Fast då tycker jag de kan skriva det direkt istället för att ta min tid med att maila och chatta.

Ja, det kan man ju tycka. Men på nåt vis verkar ju inte folks umgängesformer följa några regler. Man blir nog så illa tvungen att leva med det.

Min upplevelse är att män (inte alla, men onödigt många) är väldigt benägna att tolka snart sagt allt kvinnor gör, som att kvinnor ställer sin sexualitet till förfogande för dem. Att dejtingssidor är särskilt drabbade av män som tolkar så, tycker jag tyvärr inte är så överraskande.

Plus att det nog är rätt vanligt att folk som "söker partner" ändå gärna har lite sex.

Det är en kvinna, tio år äldre än vad jag är, som med jämna mellanrum går in på min profil. Hon har ännu aldrig hört av sig på något sätt. Idag besökte hon mig för 28:e gången. Jag börjar fantisera om att hon är en fluktare.
Förresten så har hon, sedan hon började, blivit fem år yngre, så nu skiljer det inte längre så mycket åldersmässigt.

Men hon är inte lika creepy som kvinnan som med jämna mellanrum författar följande kortfattade epos till min brevlåda:
Hej! Skulle vara trevligt att lära känna dig. Kram

De första gångerna svarade jag artigt, men kanske inte jämfotahoppande, på hennes trevare. Men hon svarade aldrig. Mer än att en 8-10 veckor senare åkerkomma med en druckens envishet, och påstå: Hej! Skulle vara trevligt att lära känna dig. Kram
Till hennes försvar kan påpekas att hon har en bit kvar till tvåsiffrigt.

Ska vi matcha ihop mina donnor med era herrar?

Jag har skrivit följande på min sida.
Jag svarar INTE på meddelanden utan bild eller presentation eftersom jag söker seriöst så vill jag få ett hum om vem som skriver.
Jag söker INTE KK/flirt!
Jag vill skriva ett tag och verkar vi matcha går jag gärna på dejt.

Dessutom har jag kryssat i att jag söker "Särbo" och "Partner för livet"

Likt förbaskat får jag dagligen sexerbjudanden. Jag tycker det är oförskämt och nedlåtande.

Det är en kvinna, tio år äldre än vad jag är, som med jämna mellanrum går in på min profil. Hon har ännu aldrig hört av sig på något sätt. Idag besökte hon mig för 28:e gången. Jag börjar fantisera om att hon är en fluktare.
Förresten så har hon, sedan hon började, blivit fem år yngre, så nu skiljer det inte så mycket åldersmässigt.

Men hon är inte lika creepy som kvinnan som med jämna mellanrum författar följande kortfattade epos till min brevlåda:
Hej! Skulle vara trevligt att lära känna dig. // Kram

De första gångerna svarade jag artigt, men kanske inte jämfotahoppande, på hennes trevare. Men hon svarade aldrig. Mer än att en 8-10 veckor senare åkerkomma med en druckens envishet, och påstå: Hej! Skulle vara trevligt att lära känna dig. // Kram
Till hennes försvar kan påpekas att hon har en bit kvar till tvåsiffrigt.

Ska vi matcha ihop mina donnor med era herrar?

Gärna! Jag söker i ålderspannet 37-48 men har "En ungdomlig kille" på 72 som skriver till mig :)
Hans stora intressen är svampplockning, golf, boule och loppisar. Jag gillar förvisso att plocka svamp men sådär superfräsig tycker jag inte att han låter. Kanske något som passar din dama bättre? :)

Gärna! Jag söker i ålderspannet 37-48 men har "En ungdomlig kille" på 72 som skriver till mig :)
Hans stora intressen är svampplockning, golf, boule och loppisar. Jag gillar förvisso att plocka svamp men sådär superfräsig tycker jag inte att han låter. Kanske något som passar din dama bättre? :)
Om min fluktardonna ordinerar sin Ungdomens Källa för din ungdomliga kille på 72, kanske han ändå kan bli din svampplockardröm på en sex-sju månader?
Jag funderar på att hugga henne när hon passerar min ålder och blir yngre, så det gäller att passa på.

Om min fluktardonna ordinerar sin Ungdomens Källa för din ungdomliga kille på 72, kanske han ändå kan bli din svampplockardröm på en sex-sju månader?
Jag funderar på att hugga henne när hon passerar min ålder och blir yngre, så det gäller att passa på.

Man får inte vara kräsen som singel!!!

Jag har fått många fina erbjudananden som jag ratat. Om någon annan är sugen så kommer följande axplock:

- En karl som går i kvinnokläder på heltid. Att jag hade god klädsmak och var kvinnlig var ett krav.
- 21-åring som ville ha en Milf för heta träffar. Han garanterade att han var "Puma-van"
-72-årige ungdomlige killen
- En karl som sökte någon bestämd för han ville träffa någon som kunde få honom att vilja lyda. Jag är nog för mesig för hans smak.....
- Två kompisar som jobbade i skift och ville dejta mig var och en för sig ( de hade inte tid någon av dem för ett heltidsförhållande) De lovar att vara diskreta och seriösa.

Alla stämmer till punkt och picka inte in på NÅGOT jag skrivigt min profil.

- En karl som går i kvinnokläder på heltid.
Jag har haft en sådan efter mig. Men jag fick blocka henom.
Och det är inte hen Jennifer som stötte på mig på en bluesbar i Occidental, CA,
som jag hoppades använde strumpor i skrevet.

Det kan vara så att jag måste sänka mina krav.

Jag säger absolut ingenting om någon skriver som inte alls matchar mig pga att jag varit otydlig. Men man läser väl profilen? Om man inte gör det har man ju inte en susning om vem man skriver till. MAO går man bara på utseende.

Hatar att få meddelanden i stil med "Så snygg. Vill ha"

Blockar direkt.

Hövliga komplimanger tackar jag dock alltid för.

Jag säger absolut ingenting om någon skriver som inte alls matchar mig pga att jag varit otydlig. Men man läser väl profilen? Om man inte gör det har man ju inte en susning om vem man skriver till. MAO går man bara på utseende.

Hatar att få meddelanden i stil med "Så snygg. Vill ha"
Jag tror att det är mestadels smartphoneanvändare som gör så. I varje fall om det är HP det rör sig om. Appen är mycket enklare än websidan, och slökollandet blir extremt ytligt; du får 6x3 profilbilder att titta på, inget mer. Du har inte nick, inte ålder, inte nånting mer än profilbilden. Du klickar på den du tycker ser trevligast ut. Du kommer in på dess profil. Där, bredvid en större inkarnation av din profilbild finns en knapp; [Skicka Mail].
Klicka. Författa. "Så snygg. Vill ha"
Nästa 6x3...

Man får inte vara kräsen som singel!!!
KRÄSEN ??? ni har ju tur som kvinnor iom att ni får bevis för att eran brevlåda fungerar ju ;)
gonatt allesammens.... sov inte en blund på midsommarnatten- å det var inte för att det var så mycket kvinns i drömmarna utan att jag inte tål klöver å timotej å blomster på sommarn -det var sånt jag repade med mig i ficklampans sken ;)

/s

Idag var det en kille som hörde av sig och berättade att han var väldigt sugen på att skaffa barn. Vi pratade vidare och sen visade det sig att han inte ville ha ett förhållande utan en KK som han skulle skaffa barn med.
Tja... Det kan man ju också göra men inget för mig...

När man talar om trollen.......
Dejten är ingen telefonsnackare. Vi hörs bara ett par ggr i veckan. Ikväll skulle han iväg några mil för att se fotboll med nån kompis.
Gissa om jag blev snopen när han ringde på hemvägen. Han som sagt flera gånger att han inte gillar att prata i telefon i bilen. Han snattrade så glatt på hela vägen hem!
Frågade om min dag. Om min son. Hur jag jobbade i veckan. Hur mitt nya jobbschema såg ut sen. När jag sa att jag alltid var ledig onsdagar sa han "Men det passar perfekt ju" (han har ett urknöligt jobbschema)
Han kanske hade rökt på :confused:

När man talar om trollen.......
Dejten är ingen telefonsnackare. Vi hörs bara ett par ggr i veckan. Ikväll skulle han iväg några mil för att se fotboll med nån kompis.
Gissa om jag blev snopen när han ringde på hemvägen. Han som sagt flera gånger att han inte gillar att prata i telefon i bilen. Han snattrade så glatt på hela vägen hem!
Frågade om min dag. Om min son. Hur jag jobbade i veckan. Hur mitt nya jobbschema såg ut sen. När jag sa att jag alltid var ledig onsdagar sa han "Men det passar perfekt ju" (han har ett urknöligt jobbschema)
Han kanske hade rökt på :confused:
Akta dig. En klassisk seriemördar-vagga in i falsk säkerhet...
:0o

Såg att det fans en ny bok som heter "game girl" som är en raggmingsbok för kvinnor. Jag undrar om det står samma i den som böcker som vänder sig till män?

När man läser den här tråden förundras man verkligen över människor. Ja inte ni som skriver i tråden då utan alla dessa besynnerliga individer som svarar. Kan i alla fall bjuda på en solskenshistoria för att hålla hoppet uppe (?) från en tjej som jag träffade på i samband med möhippa och bröllop helt nyligen. Hon hade reggat sig på måfå och utan några större förhoppningar på någon "vanlig" datingsida (MP?) för sådär fyra månader sedan, hittade en kille som verkade schysst, skrev till honom - bara till honom - de träffades, ömsesidigt starkt tycke uppstod och nu har de flyttat ihop. Hon verkar väldigt trevlig, fullständigt normal, honom har jag träffat lite mindre av men har förstått att samma gäller för hans del, de är ett jättevackert par och de verkar mycket lyckliga och glatt överraskade över att de hittat varann - på ett enda kontaktförsök! Om jag fattade det rätt hade han också precis reggat sig och bara gjort ett försök som föll ut i succé. Så kan det uppenbarligen också gå, även om det som sagt verkar otroligt i ljuset av de samlade dår-erfarenheterna här....

Jag verkar nog ha blivit fimpad på riktigt av min date. Hans senaste mail i söndags morse slutade han med "Jag gillar dig" (...vilket jag iofs inte sätter så stort värde i i dessa sammanhang") men efter det...tystnad... Skrev, som sagt, i måndags ett litet meddelande om ditten och datten samt någon fråga om hans kommande semester mm. Han läste det samma kväll och har varit inne flera gånger sedan dess...men inte ett ljud. Förut hördes vi i princip varje dag och han svarade alltid snabbt.
Verkar som att han är en sån som sprider fina (tomma) ord runtomkring sig - säger sånt som han tror att en kvinna vill höra. Som tur går jag inte på sånt mera.

I helgen ska jag ut med en kompis. Då ska jag spana på live-män ;) :d

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat