Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Piercing skulle jag nog också reagera på. Det ser så perforerat ut :o Det jag inte reagerar på i örsnibbarna ser för brutalt ut i läppen för min smak.
Egentligen är jag inte så brydd över vare sig piercingar eller tattueringar, visa är fina andra mindre fina det är lite som kläder och klädstil. Men efter att vi på kemin (komvux) gjorde en bakterieodling på en kompis tungstång så har jag lite aversion in för dem :P... En viss oro för att piercingar ska fastna i saker finns dock! Dreds är inte riktigt min grej men det är överkomligt.

När det kommer till kritan brukar inget av det där spela någon större roll om man gillar personen i övrigt. När man gillar någon så spelar det liksom inte så stor roll att personen har foppatofflor, tubsockor, trekvartsbyxor och reklamt-shirt O_o.

Kanske beror vad man rör sig i för kretsar samt geografiskt.
Jag tycker att de flesta har tatueringar idag. Även personer i typiska högstatusyrken som normalt bär märkeskostym. Jag tycker inte det är som tidigare då det snarare symboliserade kriminalitet eller arbetarklass.

När det kommer till kritan brukar inget av det där spela någon större roll om man gillar personen i övrigt. När man gillar någon så spelar det liksom inte så stor roll att personen har foppatofflor, tubsockor, trekvartsbyxor och reklamt-shirt O_o.

Exakt! I teorin kan jag ha en massa önskemål men i praktiken är de som bortblåsta när jag får vittring. Visst ja, han hade foppatofflor också, det hade jag glömt :love:

Nåja, ni konkurrerar ju inte med mig i alla fall. Jag tycker det är supersexigt med piercingar och (välgjorda) tatueringar. Låg med en snubbe för ett tag sedan som hade en otroligt vacker turkos chestpiece. Det var nästan så att bara tatueringen var nog för att jag skulle vilja ha sex med honom. :d

Samma här. Jättelöjligt men jag tycker piercings och smycken är ungefär lika avtändande som antifeminism. Dealbreaker helt enkelt.

Inte löjligt alls!

Har alltid förknippat personer som har en massa skrot fastsatta på kroppen som folk som inte jobbar med kroppen, och då menar jag jobba som i att göra jobb och inte träna gudbevars. Att det sen tränas för att tåla jobbet eller blir en hel del träning som bieffekt utav diverse intressen och hobbys, ja det är nåt annat.

Inte logiskt och en radda fördomar, javisst, men kan inte skaka av mig det. Har försökt att göra avsteg och ge det en chans och önskat jag haft fel men inte haft turen att ha det. Det kommer nog det med rätt vad det är.

Kag har fått massor att tänka på. Pratade med en nära vän om mitt dejtande. Jag sa att jag inte förstår varför jag inte träffar ngn eftersom jag letar efter typ nördar, musiker, konstnärer etc. Personer som jag upplever är rätt lika mig själv. Men de vill bara vara kompis med mig. Hon sa att det är väl naturligt att folk letar efter ngt som är annorlunda än de själv och jag också borde göra det.
Problemet är bara att de killar som vill gå på dejt med mig eller har blivit kära i mig är personer jag upplever som tråkiga. Dvs personer som inte har ngt intresse alls och som bara vill sitta hemma framför tv:n. Frågar man dom vad de har för intresse får man svaret- inget alls.

Suck.. Varför ska det vara så svårt? Om de som jag vill ha i te vill ha mig och de som vill vara med mig får mig att fö av intresse eftersom de inte har intresse för ngt i livet- vad gör man då...:confused:

Hon sa att det är väl naturligt att folk letar efter ngt som är annorlunda än de själv och jag också borde göra det.

Det där håller jag inte med om alls. För mig är det helt självklart att vilja vara ihop med någon som är lik mig. Jag föredrar klart att mötas i likheterna med andra människor framför att mötas i olikheterna (ärligt talat klarar jag i princip inte av det senare överhuvudtaget).

Det där håller jag inte med om alls. För mig är det helt självklart att vilja vara ihop med någon som är lik mig. Jag föredrar klart att mötas i likheterna med andra människor framför att mötas i olikheterna (ärligt talat klarar jag i princip inte av det senare överhuvudtaget).

Ja jag vill också ha ngn som är lik mig och det är så jag alltid har tänkt. Men.. Jag har verkligen funderat på varför de som är lika mig och som jag gillar bara vill vara kompis.men de som vill inleda ngt mer är personer som är helt annorlunda och som jag inre kan tänka mig att vara med.

Frågade en vän häromdagen och han sa att: du är en person man vill ha som vän, du är snäll och rolig. Men du utstrålar inte flickvän eller sex. Så man tänker inte på dig på det sättet, man tänker på dig som en vän.
Så hur ska man göra gör att folk ska tänka på en som flickvän eller var vännen knäpp som sa detta?

Frågade en vän häromdagen och han sa att: du är en person man vill ha som vän, du är snäll och rolig. Men du utstrålar inte flickvän eller sex. Så man tänker inte på dig på det sättet, man tänker på dig som en vän.
Man? "Klart" att han ser det så, han är ju din vän! Vad gör honom till uttolkare och talesperson för öh... alla andra? :confused: Om du inte är intresserad av att ligga med honom så ser jag inte varför du ska bry dig om hans åsikt i detta.

Så hur ska man göra gör att folk ska tänka på en som flickvän eller var vännen knäpp som sa detta?

Du behöver inte vara avundsjuk på mig där iaf. Mina killkompisar säger att jag är tjejen man gärna ligger med, men man tar inte hem henne till Mamma...

Har dessutom fått höra får säkerligen 5 olika killar att så länge jag har häst och hund, bor ensam på en gård och dessutom har ett väldigt självständigt och "manligt" yrke så kommer jag inte hitta någon. Jag ger nämligen sken av att inte behöva en man...

Och visst, i sak är det väl korrekt, jag behöver ingen man, men jag VILL ha en!

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 655
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka