Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår verkligen inte det här med "friendzoning".
Han raggar i egenskap av den missförstådde poeten.Gulp!
Hur tror ni den här killen mår?
Han raggar i egenskap av den missförstådde poeten.
Mesproppar! ;-) Du har frågat fel killar. Finns med 100% säkerhet lika gott om män som vill ha starka och självständiga tjejer som män som "backar" för detsamma.Har dessutom fått höra får säkerligen 5 olika killar att så länge jag har häst och hund, bor ensam på en gård och dessutom har ett väldigt självständigt och "manligt" yrke så kommer jag inte hitta någon. Jag ger nämligen sken av att inte behöva en man...
Det där är något som jag har ältat, vridit och vänt helt ut och in på för egen del i vinter. Jag har "historiskt sett" hamnat i kompisfacket så många gånger när jag velat något annat att jag började tro att jag var ointressant som flickvän. Har skrivit flera meter om det här på Buke, men det skadar ju inte att skriva det igen.Frågade en vän häromdagen och han sa att: du är en person man vill ha som vän, du är snäll och rolig. Men du utstrålar inte flickvän eller sex. Så man tänker inte på dig på det sättet, man tänker på dig som en vän. Så hur ska man göra gör att folk ska tänka på en som flickvän eller var vännen knäpp som sa detta?
Jag förstår 100% att begreppet uppstått. Om jag utgår från mig själv så handlar det om att i utgångsläget inte vara tillräckligt intresserad för att lägga in en stöt, (eller är för osäker för att göra det!) men nyfiken på att lära känna personen för att se om den "kan vara intressant". Motsatsen är trial and error som går ut på att våga satsa direkt och sedan gå skilda vägar om man inte får napp/ inte matchar. Men det är inte alla som trivs med den metoden.Som det står. Jag förstår inte hur begreppet ens kan ha uppstått. Antingen får en göra klart för nån att en är intresserad av sexuell relation utöver vänskapen, eller så kan en låta bli. Hur den andra personen reagerar har med deras attraktion att göra.
"that this[friendzoning] is a non-issue invented by dudes/dudettes who don’t understand how attraction works and believe if a person likes them well enough to be friends, that ought to be enough foundation for True Love to bloom. "
En massa text.![]()
Mesproppar! ;-) Du har frågat fel killar. Finns med 100% säkerhet lika gott om män som vill ha starka och självständiga tjejer som män som "backar" för detsamma.
Det där är något som jag har ältat, vridit och vänt helt ut och in på för egen del i vinter. Jag har "historiskt sett" hamnat i kompisfacket så många gånger när jag velat något annat att jag började tro att jag var ointressant som flickvän. Har skrivit flera meter om det här på Buke, men det skadar ju inte att skriva det igen.
Har analyserat läget både för egen del och apropå andra i min bekantskapskrets som jag upplever hamnar i samma situation. Gråtit en hink med tårar och legat vaken på nätterna, men med hjälp av envist övertalande av min hjärna att jag duger och att jag bara behöver hitta min självkänsla så skall saker ordna sig. Så har jag faktiskt tagit ett enormt kliv framåt, och fått både självinsikt och starkare självkänsla.
Jag upplever det utifrån mig själv att det handlat mycket om just självkänsla, om att inte våga lita på att andra människor kan tänkas se mig som flickvänsmaterial och tycka att jag är attraktiv. Och därför liksom ansett mig besegrad innan något hunnit börja och bara behandlat folk jag tycker är både läckra och trevliga "neutralt" som vänner gör. HUR skall de då kunna märka att jag är intresserad av att vara något annat än vänskaplig? Andra människor (även de i mina ögon läckra) sliter antagligen också med sin egen självkänsla och behovet av att bli sedda, och få någon sorts bekräftelse för att våga närma sig någon på ett mer än vänskapligt vis. Det är viktigt att minnas.
För att andra skall tycka att jag är attraktiv måste jag själv tycka om mig själv, och vara bekväm med mig själv. Jag har lyckligtvis iallafall varit medveten om att jag är socialt kompetent och kul att hänga med, men har tänkt att jag som inte är så jäkla kurvig och typiskt "sexig" utan har dålig hållning och pyttesmå bröst inte har en chans hos de killar som jag tycker är attraktiva. (Brösten har jag kommit över, de är små, fina och praktiska! Och ingen har någonsin klagat på dem). Men har fått påminna mig om att attraktivitet och sexighet inte sitter i kroppshyddan utan snarare i vad man utstrålar. Jag blir själv kan bli attraherad av ganska olika kroppstyper, både stora och små om personen i kroppen är säker på sig själv. Och så händer det att jag tycker att blyghet är attraktivt, men det skall vara i rimlig dos.
Jag insåg för egen del att jag slutat flirta, och nästan alltid var "neutral" mot män, inte så att jag inte var trevlig och öppen, men liksom bara just det. Som man brukar säga, man får tillbaka det man skickar ut. Till mina fellow kompisfackare: Tänk igenom vad ni signalerar, jag kom själv till insikt om att det var ju helt jäkla omöjligt för föremålen för min kärlek vid flera tillfällen genom åren att begripa att jag var intresserad, jag visade det ju inte!
Jag har som jag nämnt haft närmare tio mer eller mindre ofrivilliga år i "celibat", det fanns liksom inte plats för någon romantik. Jag hade fullt upp med att bearbeta mig själv, och att studera och reda upp min tillvaro. Och hade det faktiskt oftast helt fint själv. Dessförinnan hade jag ganska lätt att ragga upp folk på krogen, men som det sedan väldigt sällan blev något "mer" med (ofta för att jag själv lät det rinna ut i sanden på grund av osäkerhet).
Ta lite tid och reflektera över vad ni själva "går igång på" och inte. Jag "råkar" exempelvis sällan spontanröra vid kompisar som jag inte är intresserad av, men tar väldigt gärna i folk som jag tycker extra mycket om och skulle vilja att de gör detsamma med mig. Snuddar vid en arm eller ett ben, eller tar på mitt hår... Eller ställer sig lite för nära. Jag känner mig speciell om någon tittar på mig och ler utan att säga något. Prova detta på någon som ni fastnat i kompisfacket med och se vad som händer, antingen står de kvar, backar, eller bemöter det med samma kroppsspråk, och då kan man ju försöka tänja på gränserna och se vart det leder.
Jag tycker mycket om att få ärligt menade komplimanger om vad som helst, som att jag lagar god mat, eller har fina skor. Men springer (åtminstone inombords!) skrikande åt andra hållet om någon är för framfusig. Och om personen i fråga visar NOLL synligt intresse för mig blir min reaktion att tro att de bara ser mig som en potentiell vän. Inte FLICK-vän.
Förstår du poängen? Alltså att göra en liten självanalys och försöka ta ett steg tillbaka och se hur andra människor uppfattar dig och att bemöta andra som du är intresserad av som du skulle vilja att de bemötte dig, inte bara vara passiv och neutral i väntan på att den andre skall agera. Det är det som gör att man hamnar i "kompisfacket" skulle jag vilja påstå.
Det där med att vara för PÅ har jag åxå fått höra .... vill nån ha med dig å göra så märker du det ... de svaren har jag fått höra.... men HUR ??Jag satt precis och funderade på lite samma saker. Vad man signalerar och sänder ut.
Vissa människor sänder tex ut en sexuell känsla.
Men hur ska man göra då rent praktiskt? Jag tycker kag är nöjd med mig själv och mitt liv.
När jag har försökt tex på dejt att sända ut "mer än vän" så har jag fått höra att jag verkar desperat och för på. Det har snarare varit de gånger varit ointresserad som personen böivit intresserad. Det gör mig förvirrad.
Jag satt precis och funderade på lite samma saker. Vad man signalerar och sänder ut.
Vissa människor sänder tex ut en sexuell känsla.
Men hur ska man göra då rent praktiskt? Jag tycker kag är nöjd med mig själv och mitt liv.
När jag har försökt tex på dejt att sända ut "mer än vän" så har jag fått höra att jag verkar desperat och för på. Det har snarare varit de gånger varit ointresserad som personen böivit intresserad. Det gör mig förvirrad.
Läs "Alla får ligga" av Henrik Fexeus, så kanske du får några tips.Det är han som var programledare för Kärlekskoden på SVT.
Tror inte att någon medvetet sitter och sänder signaler. Däremot ju mer intresserad man är desto mer öppen är man rent mentalt. Det i sin tur gör att man blir mer öppen i sitt kroppsspråk, sitt tonläge, sin blick. Så nyckeln är nog att känna sig själv och vara trygg i sina känslor. Och framför allt att känna av den andre.Vad man signalerar och sänder ut. Vissa människor sänder tex ut en sexuell känsla.
Men hur ska man göra då rent praktiskt?
Häckar ofta på Facebook. Florerar bland båda könen, dock tycks de inte attrahera varann.Mycket missförstådd!
Det är inte så att den tidigare haft känslor för dig, och nu känner sig brädad å det grövsta?Jag har dödat den nu genom att ta ut batteriet men seriöst, vad vill den oss?!![]()
Det är inte så att den tidigare haft känslor för dig, och nu känner sig brädad å det grövsta?
/relationskonsult, tillika kunnig i brandskyddsfrågor