Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Du behöver inte vara avundsjuk på mig där iaf. Mina killkompisar säger att jag är tjejen man gärna ligger med, men man tar inte hem henne till Mamma...

Har dessutom fått höra får säkerligen 5 olika killar att så länge jag har häst och hund, bor ensam på en gård och dessutom har ett väldigt självständigt och "manligt" yrke så kommer jag inte hitta någon. Jag ger nämligen sken av att inte behöva en man...

Och visst, i sak är det väl korrekt, jag behöver ingen man, men jag VILL ha en!

Precis.. Man vill ha men behöver inte. Men det är ju positivt tycker jag. Eller borde ju vara det. Jag förstår liksom inte vad dom är fel med det.

Frågade en vän häromdagen och han sa att: du är en person man vill ha som vän, du är snäll och rolig. Men du utstrålar inte flickvän eller sex. Så man tänker inte på dig på det sättet, man tänker på dig som en vän.
Så hur ska man göra gör att folk ska tänka på en som flickvän eller var vännen knäpp som sa detta?
Har samma bekymmer själv.. på en halv minut hamnar man i kompisfacket... dvs en man kan prata med om allt å luta sig emot när det blåser snålt på alla fronter.. stig ska man ha som vän... inget mer:banghead:

Men en fråga till er som inte alltid blir "vännen", hur ska man undvika det? Hur ska jag göra för att inte bara bli alla mäns vän?

jag letar efter typ nördar, musiker, konstnärer etc. Personer som jag upplever är rätt lika mig själv.
Bredda lite. Sök efter någon som är kreativ och passionerat intresserad av nånting, oavsett vad detta är. Man behöver inte ha samma intresse, men samma syn på livet och vad som är viktigt och får en att må bra.

Bredda lite. Sök efter någon som är kreativ och passionerat intresserad av nånting, oavsett vad detta är. Man behöver inte ha samma intresse, men samma syn på livet och vad som är viktigt och får en att må bra.

Ja jag ska ta en vända till på dejtingsidan så får vi se.

Nu var det inte frågan jag kommenterade, utan svaret. Han kan ju på sin höjd svara på varför han ser dig som vän, inte som tilltänkt flickvän.

Om du frågar honom varför män i allmänhet ser så på dig, utgår du ju från att alla män är likadana i det här avseendet (därför att de är män).

För mig är det ett underligt sätt att se på män.

Han kunde ju dessutom ha svarat att han bara kan svara för egen del osv.

Istället gör ni båda samma misstag, och du låter det forma hur du ser på dig själv i relation till att hitta en partner.

Jag frågade ku min tjejkompis samma sak. Gjorde hon sig till talesperson för alla kvinnor då?

Att svara så här:

Hon sa att det är väl naturligt att folk letar efter ngt som är annorlunda än de själv och jag också borde göra det.

Är inte att göra sig till talesperson för någon mer än sig själv, och att svara hur man tror att andra personer ("folk") tänker. Hennes svar hänger ju också ihop med en uppfattning man rätt ofta stöter på - nämligen att olikheter mellan man och kvinna är själva grejen - men jag personligen håller inte med om det.

Nu var det inte frågan jag kommenterade, utan svaret. Han kan ju på sin höjd svara på varför han ser dig som vän, inte som tilltänkt flickvän.

Om du frågar honom varför män i allmänhet ser så på dig, utgår du ju från att alla män är likadana i det här avseendet (därför att de är män).

För mig är det ett underligt sätt att se på män.

Han kunde ju dessutom ha svarat att han bara kan svara för egen del osv.

Istället gör ni båda samma misstag, och du låter det forma hur du ser på dig själv i relation till att hitta en partner.

Suck..

"alla kvinnors vän" då för min del ;)

Bättre det än att vara helt ensam
Mig är det många som blir rädda för , för jag är ganska kaxig o självgående. De män jag träffat efter exet har varit mesiga o dansat efter min pipa fast jag ens inte börjat spela. Sånt får jag tuppjuck på.

Men jag trivs bättre själv än att ha nån som inte är Mr 100% för mig då

Bättre det än att vara helt ensam
Mig är det många som blir rädda för , för jag är ganska kaxig o självgående. De män jag träffat efter exet har varit mesiga o dansat efter min pipa fast jag ens inte börjat spela. Sånt får jag tuppjuck på.

Men jag trivs bättre själv än att ha nån som inte är Mr 100% för mig då
Samma här, hellre ensam än i ett förhållande som inte känns helt bekvämt. Har ju provat det med, att ge det en chans, men det slutar aldrig bra.
Inser att nätdejting nog inte är min grej, just det att träffas för att man hoppas att det är den Rätta. Tror mer på att träffa någon i ett sammanhang, att känna av kemin och utgå därifrån...

du utstrålar inte flickvän eller sex. Så man tänker inte på dig på det sättet, man tänker på dig som en vän.
Så hur ska man göra gör att folk ska tänka på en som flickvän eller var vännen knäpp som sa detta?
Vännen var inte knäpp, men utgick ju ifrån sitt eget sätt att se på dig i sitt svar.

Grejen är inte att det är du som gör nåt fel - du har bara inte träffat rätt person. Fortsätt bara vara dig själv.

Vännen var inte knäpp, men utgick ju ifrån sitt eget sätt att se på dig i sitt svar.

Grejen är inte att det är du som gör nåt fel - du har bara inte träffat rätt person. Fortsätt bara vara dig själv.
Prexis. Och det är därför han är din vän, och inte ihop med dig. Du känner förmodligen likadant - annars hade du väl istället skrivit om den man du är kär i, men som inte förstår dina signaler..?

Det här kan du inte tolka på annat sätt än: (mina fetningar)
"du utstrålar inte flickvän eller sex för mig. Så jag tänker inte på dig på det sättet, jag tänker på dig som en vän."

Prexis. Och det är därför han är din vän, och inte ihop med dig. Du känner förmodligen likadant - annars hade du väl istället skrivit om den man du är kär i, men som inte förstår dina signaler..?

Det här kan du inte tolka på annat sätt än: (mina fetningar)
"du utstrålar inte flickvän eller sex för mig. Så jag tänker inte på dig på det sättet, jag tänker på dig som en vän."

Jag förstår ditt resonemang men nja.. Nu ska jag inte klanka ned på mig själv men när man hört samma saker förut och när personerna alltid förklarar vilka tjejer i bekantskapskretsen som är flickvänner så..,

Men jag ska inte snöa in på det nu och klanka ned på mig själv

Men du vill inte ha den typen av man som måste känna sig behövd genom att försörja dig, uträtta alla tunga sysslor och beskydda dig.

Jag skulle inte ha något emot att ha just en sådan man faktiskt. Att jag kan det själv betyder inte att jag inte gärna ger uppgiften till någon annan.

Att försörja mig är ju lite småknasigt i dagsläget, men skulle jag träffa en rik man så skulle jag inte ha något emot det. Även om jag skulle vilja fortsätta jobba. Men jag kanske skulle plugga vidare då istället och göra något jag verkligen vill.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka