Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast har man en diktatur ( erdogan var kanske demokratiskt vald men Turkiet är i mina ögon ingen demokrati ) då kan det behövas en militärkupp för att avsätta idioten och förhoppningsvis ge plats åt någonting bättre. Inte första gången någonting liknande händer i Turkiet.
Så tragiskt att det misslyckades. Tycker hemskt synd om alla döda och fängslade.
Militären är trots allt vanliga människor som jag tror står mer på folkets sida än vad erdogan gör. Han är bara maktkåt.
Nej det har du rätt i, egentligen är jag väl helt emot våld för att avsätta olika ledare men hoppades på att det här skulle leda till någonting bra. Tyvärr gör det sällan det, precis som du säger.Jag kan på rak arm inte komma på en militärkupp som slutat i något bra. Regering byter man genom demokratiska val, inte genom en kupp.
Tyvärr inte heller det oväntatJamen vad bra, Erdogan har sagt att han ska hämnas på kuppmakarna ("deb ska betala ett högt pris")
Det känns inte riktigt som en rättsstat som vill gå till botten med problemet och ha lagliga rättegångar mot de som varit inblandade.
Jag tror det här kommer att sluta illa. Vad händer när de som sympatiserade med kuppmakarna väljer att inte vara tysta utan gå till aktion?
Men det är väl självklart att en president försöker återta kontrollen när militären försöker avsätta honom? Vad hade du tänkt, skulle han säga Jaja, då hoppar jag väl av då om killarna inte gillar mig.Tyvärr inte heller det oväntat
Fruktade att han skulle återta kontrollen just pga hans enorma hämndbegär och barbari.
Men det är väl självklart att en president försöker återta kontrollen när militären försöker avsätta honom? Vad hade du tänkt, skulle han säga Jaja, då hoppar jag väl av då om killarna inte gillar mig.
Han är inte barbarisk för att han återtar kontrollen över landet.Tyvärr inte heller det oväntat
Fruktade att han skulle återta kontrollen just pga hans enorma hämndbegär och barbari.
Va, vad säger du?!
Förlåt, det är ett allvarligt ämne men sista meningen
Jamen det var ju så dumt. Det har ju inget med barbari och hämnd att göra, självklart måste en president försöka slå tillbaka ett kuppförsök. Man kan tycka vad man vill om Erdogan men han är demokratiskt vald.
Nej han är barbarisk för att han förföljer och fängslar folk som inte tycker om honom och fängslar journalister.Han är inte barbarisk för att han återtar kontrollen över landet.
Du behöver inte berätta för mig vad Erdogan gör - du kan lugnt slappna av med att jag är insatt. Hans "barbari" har ingenting med hans återtagande av makten att göra dock, eller hur? Eller vad exakt tror du presidenter vanligtvis gör när det varit ett försök till en kupp, lägger ner och går hem?Nej han är barbarisk för att han förföljer och fängslar folk som inte tycker om honom och fängslar journalister.
Ja, det tror jag också. Det här blir inte roligt.Absolut, jag håller med dig
Jag är dock rädd för att det kommer att utmynna i barbari och då inte bara från hans sida.
Ja, det tror jag också. Det här blir inte roligt.
Fast vi kan nog i och med det här lägga ytterligare en 15-20 år till Turkiets medlemsförhandlingar med EU.
Nej precis. Jag tyckte redan att de var LÅNGT från att kvala in. Och nu det här ..Minst och med rätta. Demokrati och mänskliga rättigheter ska vi inte kompromissa med.
Nej precis. Jag tyckte redan att de var LÅNGT från att kvala in. Och nu det här ..
Jag såg premiärministern för en stund sedan, när han fick frågan sa han bara att dödsstraffet är borttaget ur konstitutionen.Föga förvånande diskuteras nu lagändring för att möjliggöra att ge kuppmakarna dödsstraff.