Görel
Moderator
För mig behöver inte utseende vara en strävan efter att bli så snygg eller vacker som möjligt. Under många år använde jag mig själv som utlopp för kreativitet. Har aldrig varit intresserad av mode och klassisk snygghet men väldigt intresserad av kläder och smink. Jag ritade och sydde mina kläder själv och sminkade mig med syfte att uppnå effekt inte att bli så vacker som möjligt. På 80-talet när det skulle vara pastell och axelvaddar sydde jag svarta och färgstarka av helt annat snitt och använde mängder av svart eyeliner.
Så jag uppskattar komplimanger eftersom jag inte ser dem utifrån hur pass jag passar in i en norm eller inte, vilket jag uppfattar att en del tänker. Själv kan jag ge folk komplimanger om de skaffat snygga kläder men brukar inte säga att någon blir snygg i det nya plagget utan att det nya plagget är snyggt. Jag har ett sinne för detaljer så jag ser alltid om folk klippt sig/skaffat nya kläder/gått ner i vikt etc, men jag brukar inte kommentera annat än kläder om inte personen själv tar upp det och vill prata om det.
Så jag uppskattar komplimanger eftersom jag inte ser dem utifrån hur pass jag passar in i en norm eller inte, vilket jag uppfattar att en del tänker. Själv kan jag ge folk komplimanger om de skaffat snygga kläder men brukar inte säga att någon blir snygg i det nya plagget utan att det nya plagget är snyggt. Jag har ett sinne för detaljer så jag ser alltid om folk klippt sig/skaffat nya kläder/gått ner i vikt etc, men jag brukar inte kommentera annat än kläder om inte personen själv tar upp det och vill prata om det.