Jag kan väl tycka att vissa borde vara lite mer konsekventa med vad som anses vara lämpligt eller olämpligt. I en annan tråd blev det ju ett jävla liv och otroliga hangups på att några hade sagt att barn var äckliga, där var ordet "äcklig" så starkt att det knappt får yttras, men i ett annat sammanhang (detta) är det okej för att man ju känner så personligen.
Det känns också otroligt märkligt med någon sorts osynlig lista där du ska vara si eller så utsatt eller ha X eller Y avvikelse för att det ska vara aja-baja att göra narr av dig eller ens göra sig lustig över det. Jag har på riktigt sett hela diskussioner (dock ej här) om att ordet "neger" inte ens får användas i citat (alltså inte ens för att återge vad någon annan sagt) för att det kan kränka någon. Fatshaming verkar gå åt samma håll, det handlar inte längre om att man inte ska vara elak eller dömande utan enligt vissa får kost och träning knappt pratas om (mellan kvinnor) utan att det blir "fel" eller "obehagligt".
Om man inte har någon kink själv är det ju extremt nära tillhands med åsikten att "vadå jag blir ju äcklad och kränkt, självfallet måste jag få uttrycka hur jag känner" för att man känner att det liksom är mer allmänt accepterat.
Jag känner att antingen försöker man vara trevlig och accepterande i alla lägen och säger inget illa om att någon är mörkhyad, tjock, homo, äter ketchup på pannkakan, duschar en gång i månaden eller tycker om att slicka andra på fötterna. Att börja prata om strukturer känns för mig främmande för det spelar ju ingen roll på individnivå. Av samma anledning har jag svårt för "jag hatar alla män" för det spelar liksom ingen roll att du tänker på strukturer när din pappa kanske blir sårad i hemlighet fast du inte hade honom i åtanke när du sa det.
Ja du kanske blir kränkt av att någon ber dig om ett rimjob och tycker det är rätt att "sätta emot" genom att kalla det äckligt men då får man ju fundera på om det är mer värt att du ska få uttrycka dig som du vill eller att den andra personen blev sårad. Om jag tycker att tjocka personer är äckliga och någon tjock hintar till att hen vill ha sex med mig så kan jag antingen säga "nej fy vad äckligt du är ju tjock" eller så kan jag säga "tack men jag är inte intresserad" vad min hjärna säger spelar egentligen ingen roll, men orden ur min mun gör det. Har man kinks så måste man ju fråga? att bara göra vore ju ett övergrepp så vad är liksom alternativet? bara hålla tyst och acceptera att det är onormalt? folk kan inte bli kränkta för allt hela tiden, man måste på någon nivå någonstans lyssna på vad folk menar och inte vad de säger.
Inser att detta blev en lång rant och jag ber om ursäkt. Jag har själv några kinks som absolut inte är allmänt accepterade och känner bara att det av vissa är ett otroligt hycklande med vad som är "okej" och inte beroende på ämne och ens egna ÅSIKTER inom detta. För man ska komma ihåg att det är åsikter som oftast diskuteras på detta forum, inte absoluta sanningar.