Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om The Good Doctor är en bra serie och skildrar sin autistiska huvudkaraktär på ett bra sätt. Funderar på att börja titta men vill inte om det mest är funkofobi och stereotyper.
Jag har sett några säsonger och kunde uppskatta den men nästan skämmas över det då den autistiska huvudkaraktären (vad jag tycker) inte skildras på något bra sätt.

Jag var lite fascinerad och störd av att närapå alla huvudpersoner spelades av väldigt normsnygga personer.

Vad jag ska laga för mat. Är inte sugen på just någonting men skulle behöva fixa lagad mat då det varit något av en bristvara denna vecka 🙃.

Vad jag ska laga för mat. Är inte sugen på just någonting men skulle behöva fixa lagad mat då det varit något av en bristvara denna vecka 🙃.
Blev osedvanligt sugen på stekt ris med diverse protein och grönsaker som ligger i rester i kylen. Så det blir dagens middag, har precis sköljt, kokat riset och ställt det på kylning.

Jag funderar på vad jag ska göra med allt material från exjobbet. Råmaterial från datainsamlingen, vetenskapliga artiklar och korrlästa versioner av min egen analys och diskussion. Skrev klart det för fem år sen och det har legat i en hög sen dess.

Just nu funderar jag på om jag ska tvätta schabrak hemma i tvättmaskinen eller om jag proppar igen avloppet med skit å hästhår, eller sabbar maskinen som är typ 14 år gammal...

Jag har "växt ur" min lägenhet. :cautious: Trivs jättebra och hade gärna bott kvar med allt, men det är bara en etta och känner att jag behöver bo större.

Så just nu funderar jag på om det är värt o köpa en bostadsrätt eller om jag ska kontakta bolaget jag hyr av om det finns något större att byta till.
Hyr jag behöver jag bara betala hyran så är det lugnt sen och jag kan lägga pengar på annat.
Skulle jag köpa något så behöver jag betala avgift +lån. Och sen om något skulle krångla behöver jag lösa det själv. Vet inte om jag är riktigt redo för det ansvaret ännu. 😅

1. I sängen under täcket fullt påklädd en tisdagkväll. Jag mår inte dåligt eller är sjuk.

2. Livet. Hade inte riktigt trott att jag skulle leva så här länge och inte riktigt planerat för det. Så nu är nästa steg osäkra. Behöver förändring tror jag? Men jag gillar också där jag är? Bara en känsla jag inte riktigt känner igen. Som att jag vaknat upp i ett främmande, men ganska trevligt, hus.

När folk säger ”Jag får vänta tills lönen har kommit” betyder det att man inte har pengar eller att man inte vill röra sparpengar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 020
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar