Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså blod och slem och sånt, det är naturligt och så. En stor klump öronvax (eller liknande) i pannan som ska enträget slickas bort som nån slags Boschianskt helvetesgöra? Stackars sto:(
Men du - de flesta djurmammor slickar sina ungar torra. I det perspektivet är väl lite vax en baggis.
Vi människor föds ju ofta med ett vaxlager också. Med den skillnaden att vi badar barnet, inte slickar det :D:D

Varför politiker får så jävla mycket pengar hela tiden medan vanliga människor får a-kassa.

Och varför får de "toppa upp" sin lön under ett helt år när de slutat vara ministrar och "bara" är vanliga riksdagsledarmöter?? De hade ju ett jobb, ett jäkligt välbetalt dessutom!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...tals-i-fallskarmar-trots-fullt-riksdagsarvode

Enligt länken så tjänar ett statsråd 145000 kr/mån, men sen de avgår som statsråd och "bara" sitter i riksdagen får de "bara" 71500 kr/mån. Då får de i ett helt år "toppa upp" sin lön till statsrådsnivå. Vansinnigt! De pengarna borde gå att använda på ett bättre sätt!

Varför ganska flera stora arbetsgivare tycks ha svårt att få iväg sjukanmälan till försäkringskassan till rätt datum.
Det sista en sjukskriven person vill är väl att rodda med att få det gjort.
Ringde om det igår morse. De sade att de sjukanmäler vanligen på dag 15. Igår var dag 17. Men att den borde komma in när som helst. Tror ni fk fått in det än? 🙈. Men allt såg ut att vara i ordning hos arbetsgivaren. Jag blir så trött.. Återigen, hur svårt ska det vara?

Ringde om det igår morse. De sade att de sjukanmäler vanligen på dag 15. Igår var dag 17. Men att den borde komma in när som helst. Tror ni fk fått in det än? 🙈. Men allt såg ut att vara i ordning hos arbetsgivaren. Jag blir så trött.. Återigen, hur svårt ska det vara?
Min arbetsgivare skickar in en gång i veckan till fk och vi är väl 10000 anställda i Sverige

Alltså, Idol
Jag kan inte låta bli att fundera på vad de har på sig? Är det bara jag som tycker de flesta ser rätt, ähhh, maskeradklädda ut? Gräsliga klänningar och hemska kavajer! 80-tals grejer man inte ens ville ha då! Det saknas bara huggtänder och nån pumpa så är Halloweenfesten fixad! Skulle de här idolerna verkligen välja såna kläder om de fick ha vad som helst!?

... nånting precis vad som helst. Vad funderar du på? Det kan man skriva här. Och om nån har lust att fundera vidare på just din fundering, så är ju det kul! Annars kanske man blir inspirerad till att fundera på nåt helt annat, än vad man funderade på alldeles innan. Så tänkte jag, när jag funderat på saken. Nu måste jag fundera lite till.
Idag funderar jag på tysk vänster, dansk höger. Vårt lokala svar på Abalou. En jugge en tjeck, men inte på Bellman.

Nu funderar jag på vad jag tycker om det här: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...eklam-med-slojbekladd-kvinna-i-sociala-medier

Mathem tog bort en bild på en kvinna med hijab efter kritik då kvinnor i Iran dödas för att de vill slippa använda hijab.

Å ena sidan: det finns många kvinnor i Sverige som har hijab och varför skulle det inte få synas i reklamen? Reklam ska väl spegla samhället för på nåt sätt iaf? Sen vet jag ju inget om frivilligheten i hijabanvändningen i Sverige. Men jag gissar att många har det frivilligt och jag gissar att det finns undantag/familjer där kvinnorna inte har nåt val.

Å den andra sidan: Kvinnor i Iran protesterar just nu, riskerar sina liv och dör för att själva få välja om de ska använda hijab eller inte.

Båda sidornas argument är rimliga och jag har sympati för båda.

Det är väl just det, att få välja. Inte att tvingas att inte ha, eller att tvingas att ha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 020
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar