Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Proof
medium.webp

Alltså blod och slem och sånt, det är naturligt och så. En stor klump öronvax (eller liknande) i pannan som ska enträget slickas bort som nån slags Boschianskt helvetesgöra? Stackars sto:(
Nejdå, det är mer som bivax (hoppas jag!); väldoftande och gott att tugga på. Så fort det släppt i ena kanten kan stoet dra av det med tänderna (och tugga som tuggummi. Och blåsa regnbågsfärgade bubblor om hon är på det humöret vilket mycket väl kan ske efter en så majestätisk sak som en enhörningsfödsel). 🦄

Eller hur! Läste det här liggande platt på sidan i soffan där jag först har jobbat, sen tagit en tupplur för att orka skrapa ihop mig och ta mig ut genom dörren. Har alltså lyxen att inte ens behöva pendla, men ändå dödstrött.
Hihi skönt att det är ngn mer.
Jag pendlar inte heller. Har 1 km till jobbet.

Vad som hänt med hattings frysta pitabröd. Den senaste förpackningen jag köpte verkade innehålla helt annat (sämre) bröd än det brukar.

Hur många som vet att Skottland har det coolaste nationaldjuret - nämligen ovan nämnda enhörning. Sedär, visste ni inte det så har ni lärt er något idag också!

Och som boende i Skottland, och därmed den mest tillförlitliga källan på ämnet (sorry Min Häst), kan jag bekräfta att en vaxkaka är inblandad men den smakar som scones med clotted cream och sylt :d

Vill inte heller skriva mer om vaxkakor nu.

Hur många som vet att Skottland har det coolaste nationaldjuret - nämligen ovan nämnda enhörning. Sedär, visste ni inte det så har ni lärt er något idag också!

Och som boende i Skottland, och därmed den mest tillförlitliga källan på ämnet (sorry Min Häst), kan jag bekräfta att en vaxkaka är inblandad men den smakar som scones med clotted cream och sylt :d

Vill inte heller skriva mer om vaxkakor nu.
Det fick mig att googla om väggbonaden (? -tapestry) The Lady and the Unicorn var skotsk för det hade varit en sån rolig koppling, men icke, den är fransk (och framhåller även jungfru-delen av enhörningsmyten).

Om någon är intresserad av lite nörderi tvärs över disciplinerna kan jag hur som helst inflika att den här väggbonaden i sex paneler i sin tur inspirerade väggbonaden i elevhemmet Gryffindors common room i Harry Potter-filmerna. Klart slut!

I all välmening,
Nytant

Lövblåsare. Snubben som lövblåser utanför jobbet går runt och duttar med den. Brum brum brrruuuuuummm bruuuum brrr brum bruuuuum brum brum bruuuuuum bru bru bru bruuuum bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum.

Måste man verkligen göra så? Räcker det inte att bara brumma på med dem? Eller gör man så bara för att det är trist arbete och det är kuligare att brumma runt? :up:

Lövblåsare. Snubben som lövblåser utanför jobbet går runt och duttar med den. Brum brum brrruuuuuummm bruuuum brrr brum bruuuuum brum brum bruuuuuum bru bru bru bruuuum bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum.

Måste man verkligen göra så? Räcker det inte att bara brumma på med dem? Eller gör man så bara för att det är trist arbete och det är kuligare att brumma runt? :up:
Så gör grannarna med. Där kan det inte handla lm trist arbete de hör det på sin fritid. Iofs gör de det flera gånger i veckan... :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 020
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3