Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur man kommer på en lösning för att alla ska må bra på jobbet när man jobbar nära varandra och det som den ena mår bra av mår den andra dåligt av. Den tredje mår bra när alla andra trivs 🤪. Den fjärde mår bra av tydlig struktur (gör vi nog alla egentligen), men för att få till den strukturen kommer vi bara på lösningar där minst en av oss får det för jobbigt. Men när jag blir smart ska jag komma på en lösning. Risken är bara att det blir väl sent :p

Låter hoppfullt ändå. Efter någon månads daglig praktik kan du googla fram fortsättningen som heter advanced. Då kommer en ännu mer in på samarbete och vänskapande med tankarna och tankemaskinen.

För mig är det också skönt avdramatiserande att tänka att jag har en tankemaskin, en del av intellektet som är designat/programmerat för att skapa tankar. De tankarna är inte gjorda för att bara vara bra, konstruktiva eller smarta men för att fritt producera tankar där i alla fall några har potential att vara det. Jag gillar den relationen som uppstår till mitt tänkande själv av det antagandet. Det blir inte så viktigt vad jag tänker och jag blir rätt fri att välja vilka tankar jag tänker uppmärksamma, bry mig om och eventuellt även identifiera mig med.
Ja, för mig handlar det sällan om att tankarna i sig är oönskade. Jag älskar min tankemaskin, det är ju den jag livnär mig på och som ger mig stor del av min livsglädje, det är bara det att den behöver så väldigt lite för att rulla på att den ibland fortsätter när jag egentligen vill stänga av. Ofta fungerar det bra att gå ut i naturen, men är det mitt i natten och jag ska sova så är det inte alltid så lätt. Inte nu när det fortfarande är varmt och blött ute, haha.

Men ja, jag går nog vidare på advanced om ett tag. Tack igen för bra tips :heart

Ja, för mig handlar det sällan om att tankarna i sig är oönskade. Jag älskar min tankemaskin, det är ju den jag livnär mig på och som ger mig stor del av min livsglädje, det är bara det att den behöver så väldigt lite för att rulla på att den ibland fortsätter när jag egentligen vill stänga av. Ofta fungerar det bra att gå ut i naturen, men är det mitt i natten och jag ska sova så är det inte alltid så lätt. Inte nu när det fortfarande är varmt och blött ute, haha.

Men ja, jag går nog vidare på advanced om ett tag. Tack igen för bra tips :heart
Fattar! Då kommer steg 4-5 nog vara perfekt för dig. Värt att befästa början ordentligt ändå.

Jag brukar be spännande tankar som vill bli tänkta när det inte är läge något i stil med ”jamen tänk på det där och säg till när det är något bra jag borde veta, för nu kan/vill jag inte ägna mig åt det.” :rofl: Låter möjligtvis galen men det bjuder jag på. Det är skönt med en vänlig relation till sig själv i alla fall.

Om enhörningsföl föds med eller utan horn. Det kan ju inte vara ett hårt horn ifall de föds med, men kanske ett mjukt som liksom böjs bakåt när fölet föds? Eller får enhörningar sitt horn senare, som kalvar?

Bifogar bilden som orsakade funderingen.

Bifogade filer

• 0F0CB3DB-4AD3-49D5-80D4-7A9450D89CCF.webp
    0F0CB3DB-4AD3-49D5-80D4-7A9450D89CCF.webp
    138 KB · Visningar: 33
Om enhörningsföl föds med eller utan horn. Det kan ju inte vara ett hårt horn ifall de föds med, men kanske ett mjukt som liksom böjs bakåt när fölet föds? Eller får enhörningar sitt horn senare, som kalvar?

Bifogar bilden som orsakade funderingen.
Jag tänker att de likt noshörningar föds med ett gulligt litet stumphorn.

...om vi inte vidhåller att hornet är en tand, som på valarna. Då kommer det nog efter mjölktändernas fall?

Man får komma ihåg att det är enhörningar det handlar om, så det är ju en mystisk och vis vaxkaka (god dammit) som slickas bort på ett mystiskt och vist sätt.
Just det, glömde att vi talar om ett Högre Stående Väsen som endast befattar sig med jungfrur. Kanske därför Min Häst skrev om det, samma målgrupp som enhörningarna menar jag. Jag får vika mig för expertisen:bow:

Just det, glömde att vi talar om ett Högre Stående Väsen som endast befattar sig med jungfrur. Kanske därför Min Häst skrev om det, samma målgrupp som enhörningarna menar jag. Jag får vika mig för expertisen:bow:
Vänta, är det en del av enhörningsmyten? Som jag hade förträngt? Känns småaktigt och misogynt att de i sin enorma godhet&vishet etc tar sig friheten att döma folk för deras sexuella historik 😠

Vänta, är det en del av enhörningsmyten? Som jag hade förträngt? Känns småaktigt och misogynt att de i sin enorma godhet&vishet etc tar sig friheten att döma folk för deras sexuella historik 😠
Det är nog kristna män som varit i farten och hittat på?

Men jag tänker att det kan finnas ett korn av sanning, inte så mycket i det där om sexualhistoriken, men det verkar ju generellt vara unga kvinnor som är som mest engagerade i hästars (och därmed även enhörningars?) välmående, så då är det inte så konstigt att enhörningarna föredrar dem. Bara gubbarna som inte vill erkänna att de är sämre på häst :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 020
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben