Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på varför jag inte fått någon räkning från veterinären
Ska jag efterlysa den? Förra året kom den på mailen ganska omgående
Och kommer då på att jag fortfarande inte fått någon räkning för snöslungan jag köpte förra året :o
Den tänker jag faktiskt inte efterlysa ;)
Jag brukar tänka att fakturering får företagen själva hålla ordning på :angel: jag tror att jag har någon obetald vaccination som jag aldrig fick räkning på. Sen köpte jag hinder till en liten ridklubb för 10-12k för 10 år sen. De skickade ingen faktura heller. Men då påminde jag dom faktiskt en gång också! :laugh:

Jag brukar tänka att fakturering får företagen själva hålla ordning på :angel: jag tror att jag har någon obetald vaccination som jag aldrig fick räkning på. Sen köpte jag hinder till en liten ridklubb för 10-12k för 10 år sen. De skickade ingen faktura heller. Men då påminde jag dom faktiskt en gång också! :laugh:
Jo men veterinären är en liten enskild firma tillhör inte någon stor kedja
Och lite orolig att den landade i skräpposten och försvann innan jag såg den
Vill inte riskera att veterinär inte kommer nästa gång för att jag missade en räkning

Jo men veterinären är en liten enskild firma tillhör inte någon stor kedja
Och lite orolig att den landade i skräpposten och försvann innan jag såg den
Vill inte riskera att veterinär inte kommer nästa gång för att jag missade en räkning
Då borde veterinären skicka en påminnelse och sen till inkasso om du fortfarande inte betalar. :)

Att det är tur att man inte levde på 1400 och 1500-talet. De var duktiga på att hacka ihjäl varandra på den tiden. Just nu tittar jag på en serie, som handlar om Elizabeth Woodville, som var gift med Edward IV. SEX av hennes manliga släktingar blev mördade pgra maktkamper. Det var def inte bättre förr om förr var denna tid.
/The Gullan67, tacksam för att leva i Sverige 2022

Att det är tur att man inte levde på 1400 och 1500-talet. De var duktiga på att hacka ihjäl varandra på den tiden. Just nu tittar jag på en serie, som handlar om Elizabeth Woodville, som var gift med Edward IV. SEX av hennes manliga släktingar blev mördade pgra maktkamper. Det var def inte bättre förr om förr var denna tid.
/The Gullan67, tacksam för att leva i Sverige 2022
Det värsta är att det ungefär är likadant idag I vissa områden. Vi har ju förstås alla religionskrig och så, men se bara på Detroit eller andra utsatta fattiga områden i USA. Så himla sorgligt att folk ska födas och tvingas bo där

Det värsta är att det ungefär är likadant idag I vissa områden. Vi har ju förstås alla religionskrig och så, men se bara på Detroit eller andra utsatta fattiga områden i USA. Så himla sorgligt att folk ska födas och tvingas bo där

Ja håller med dig. Civilisationens fernissa är ack så tunn! Så fort demokratin och rättssamhället sätts ur spel så kommer mänsklighetens till korta kommande fram. Trist att det är så! Det är viktigt att vi är medvetna om att demokrati och rättssamhälle tar lång tid att bygga, men kan ack så fort kan omkullkastas. Med det lägger jag till att jag är tacksam att leva i Sverige 2022 i min medelklassbubbla.

Är lite paranoid, men syns det för den andra personen om jag ändrar bild på en kontakt i min iPhone? Eller är bilden bara för mig?

Edit: Hittade en säker källa ”Dina kontakter ser inte bilderna du väljer, det gör bara du” :up:

Senast ändrad:
Edit 2: Det gällde visst Mac/på dator. Men jag antar att det är samma på iPhone :cautious:
(Det vore ju väldigt förvirrande om man ändrade bilden för andra hur som helst lixom)

När får man börja julpynta.. jag är en sån som i princip inte pyntar men har i år fått ett enormt sug efter att få pynta till de rejält.. 😳
Inne brukar vi pynta 1 advent även granen pyntas då. Sedan är det framme till 13 januari och det är jag stenhård på att allt skall vara framme till 13 januari. Många har haft synpunkter på det sista i släkten hur man kan ha julsakerna framme till dess... :devil:

Vad en kan göra för att sluta tänka.
Jag tycker det här är den bästa metoden jag stött på.

Att träna på att skilja uppmärksamheten och tankarna åt (genom att först träna på att skilja uppmärksamheten från ljud) och sedan träna på att förlänga ett tankespår och sedan träna på att kapa tankar.

Först gör en det mest som en separat övning men när den är välbekant funkar den bra i alla situationer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 020
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar