Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brusten aorta @Hoarfrost
(Sen läste jag det där om golvet, så det håller ju inte)

Varför tänker du på detta? :bag:
Jag fastnade i lite True crime och hamnade i en artikel där en tant hade vaknat av att det droppade blod på henne från taket. Och att de hade hittat en som dött av naturliga orsaker precis ovanför där hennes säng var.
Tyckte det lät konstigt, för kunde inte komma på någon naturlig död som involverar så mycket blod.

Jag fastnade i lite True crime och hamnade i en artikel där en tant hade vaknat av att det droppade blod på henne från taket. Och att de hade hittat en som dött av naturliga orsaker precis ovanför där hennes säng var.
Tyckte det lät konstigt, för kunde inte komma på någon naturlig död som involverar så mycket blod.
Kanske inte blod utan kroppsvätska allt eftersom kroppen bryts ner/ruttnar🤮

Är det ett rätt enkelt bjälklag så behövs kanske inte så stor mängd innan det rinner mellan brädorna och droppar vidare?

om man tränar utan att få träningsvärk, har man tagit i för lite då?
Nej! Dels är träningsvärk individuellt (vissa verkar få det lättare än andra) och dels beror det mycket på dagsform osv. Därmed är träningsvärk en ganska kass måttstock.
Det viktiga är att man ökar belastningen successivt, och att man känner att man blir starkare.

Snarare är det så att om man har träningsvärk jämt och dessutom väldigt stark träningsvärk har man kanske tagit i lite för mycket och fortsätter man på samma sätt kan man riskera skador.

Om man dimmar (drar ned ljusstyrkan) på en lampa, drar den mindre el då?
Det verkar så (jag blev nyfiken och googlade :) !):

När du dimmar dina lampor drar de mindre ström och därmed sparar du pengar och skonar samtidigt miljön. En bra tumregel är att den besparing du kan göra på LED-lampor motsvarar ungefär hur mycket de dimmas. Det vill säga att om du dimmar ljuset till 80 procent av ljusstyrkan sparar du 20 procent.

https://www.nordlux.com/sv-se/custo... dina lampor,ljusstyrkan sparar du 20 procent.

Det verkar så (jag blev nyfiken och googlade :) !):

När du dimmar dina lampor drar de mindre ström och därmed sparar du pengar och skonar samtidigt miljön. En bra tumregel är att den besparing du kan göra på LED-lampor motsvarar ungefär hur mycket de dimmas. Det vill säga att om du dimmar ljuset till 80 procent av ljusstyrkan sparar du 20 procent.

https://www.nordlux.com/sv-se/customer-service/faq/dimning-av-led-belysning/#:~:text=När du dimmar dina lampor,ljusstyrkan sparar du 20 procent.
Tack!! Så bra att veta och lätt åtgärd att göra i hemmet. Typ alla våra lampor är dimbara tack varor IKEAS smarta lampor och system 😃

Funderar på varför jag inte fått någon räkning från veterinären
Ska jag efterlysa den? Förra året kom den på mailen ganska omgående
Och kommer då på att jag fortfarande inte fått någon räkning för snöslungan jag köpte förra året :o
Den tänker jag faktiskt inte efterlysa ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 020
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025